• 1
  • 2
2021-08-08, 21:02
Medlem
WykkedWitchs avatar
Shilajit r ett bituminst mne frn Indien mm.
Det innehller 84 st mineraler och ven vitaminer.

Shilajit kar styrkan och konditionen.

Ngon som har erfarenhet av det hr pulvret?
Citera
2021-08-08, 21:15
Medlem
Jag tror inte det kar vare sig styrka eller kondition.
Citera
2021-08-08, 22:14
Medlem
Snaskalasets avatar
Lter som en jvla bluff, gr inte att lita p ngot som kommer frn Indien
Citera
2021-08-08, 22:14
Medlem
Hurt-kes avatar
Humbug. Ett glas vatten innehller ocks en jvla massa mineraler om man mter tillrckligt noga...
Citera
2021-08-08, 22:22
Medlem
Har anvnt shilajit.
Det r ett kompostmaterial som ansamlas mellan stenar tror jag.

Det ska ha mnga hlsofrdelar, men jag vet inte. Det var inte mrkbart fr mig.
Citera
2021-08-14, 00:14
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch

Nej
Det r en form av tjra som psts innehlla mycket mineraler.

Kanske innehller det minaraler och vitaminer, men jag fredrar mineraler och vitaminer frn te p brnnsslor som jag plockar sjlv i en kohage i min kommun hr hemma i Sverige.

Mineraltilskott, som inte r shialjit finns i hlsokosten, och de kar prestationsfrmgan vid fysisk trning enligt min erfarenhet frn nr jag var i 20-30-rsldern.

Naturmediciner blir inte bttre fr att de kommer lngt bort ifrn exotiska lnder.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-08-14 kl. 00:17.
Citera
2024-07-06, 15:01
Medlem
Citat:

Finns ett stort blogginlgg om det hr https://adultstore.se/blogs/news/upp...r-modern-halsa
Citera
2024-08-27, 23:22
Medlem
Citat:

Jag har nyligen brjat anvnda Shilajit och vill dela med mig av mina erfarenheter. Fr er som inte r bekanta med det, r Shilajit en naturlig substans som kommer frn bergsomrden, srskilt Himalaya. Det r en tjrliknande substans som sgs ha bildats ver tusentals r genom nedbrytningen av vxter och mineraler.

Fr mig har Shilajit verkligen gjort en stor skillnad. Jag har mrkt att mitt allmnna vlmende har frbttrats, jag knner mig mer fokuserad och energisk i vardagen. En annan stor frdel r att min sexuella hlsa ocks har frbttrats avsevrt. Det knns som om jag har mer energi och uthllighet p flera plan.

Vart kper ni ifrn?
Citera
2024-08-28, 01:11
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzerman
Jag har nyligen brjat anvnda Shilajit och vill dela med mig av mina erfarenheter. Fr er som inte r bekanta med det, r Shilajit en naturlig substans som kommer frn bergsomrden, srskilt Himalaya. Det r en tjrliknande substans som sgs ha bildats ver tusentals r genom nedbrytningen av vxter och mineraler.

Fr mig har Shilajit verkligen gjort en stor skillnad. Jag har mrkt att mitt allmnna vlmende har frbttrats, jag knner mig mer fokuserad och energisk i vardagen. En annan stor frdel r att min sexuella hlsa ocks har frbttrats avsevrt. Det knns som om jag har mer energi och uthllighet p flera plan.

Vart kper ni ifrn?

Vxter (som innehller mineraler) dog fr miljontals r sedan och ibland omvandlades de till schialit, ibland bitumen, ibland olja eller stenkol.

Varfr inte utvinna mineraler ur tjockolja eller asfalt? Det r ju i princip samma sak.
Citera
2024-08-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Vxter (som innehller mineraler) dog fr miljontals r sedan och ibland omvandlades de till schialit, ibland bitumen, ibland olja eller stenkol.

Varfr inte utvinna mineraler ur tjockolja eller asfalt? Det r ju i princip samma sak.

Antar att det kanske inte r lika rent? Finns ocks olika mngder av tung metaller i snt.
Citera
2024-08-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzerman

Vart kper ni ifrn?

Vill tillgga att alla har sklart olika upplevelser med olika tillskott. Man fr helt enkelt prova sig fram vad som funkar bst fr den personen!
Senast redigerad av Phyzerman 2024-08-28 kl. 08:24.
Citera
2024-08-28, 08:22
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrakenDoodle
Antar att det kanske inte r lika rent? Finns ocks olika mngder av tung metaller i snt.
Rent? Luftfroreningar i Himalaya har pverkat omrdet negativt sedan industrialismen. Kan bara tnka mig vad nrliggande lnder slpper ut i dessa dagar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in