• 2
  • 3
2021-08-11, 15:44
Medlem
Kört med fd A3 som nu gått ihop med B2 och är fortfarande helnöjd, får vänta och se om dom gör några omstruktureringar till det sämre.

Angående Bahnhof så är det lite si och så med dom, jättemånga har problem med dåliga hastigheter och svarstider under vissa tider på dygnet och enligt många är supporten kass.

När det gäller integriteten så har ju Bahnhof utgett sig för att vara bäst, men de lyder också under samma lagar som övriga operatörer.

Telia är då överrepresenterat sämst gällande integritet, support
Citera
2021-08-11, 15:46
Medlem
Wheeler88s avatar
Bahnhof, de sparar inte din data och skickar till pappa löfvén, copy-right sweden osv osv. De lyder under samma lagar, det stämmer. Överträdelser ger dig böter, vilket de betalar när det är dags. Så fortsätter det. De betalade hellre 10 miljoner i vite senast än ge ut information.
Senast redigerad av Wheeler88 2021-08-11 kl. 15:50.
Citera
2021-08-11, 15:59
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kör Bahnhof 100/100 och det funkar perfekt. Deras supports öppettider är inte de bästa men man överlever de få gångerna de behöver kontaktas. Jag tror jag har haft ett ärende på ca drygt 10 år förutom flyttar.

Hur är deras ping? Flyter det på bra när man kör onlinespel?
Citera
2021-08-11, 19:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Fel person att svara på det då jag kör via wifi och inte spelar den typen av spel så pingen varit några problem.
På de spel jag kör online så har jag iallafall sällan problem.
Citera
2021-08-11, 19:25
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcornpopop
Kört med fd A3 som nu gått ihop med B2 och är fortfarande helnöjd, får vänta och se om dom gör några omstruktureringar till det sämre.

Angående Bahnhof så är det lite si och så med dom, jättemånga har problem med dåliga hastigheter och svarstider under vissa tider på dygnet och enligt många är supporten kass.

När det gäller integriteten så har ju Bahnhof utgett sig för att vara bäst, men de lyder också under samma lagar som övriga operatörer.

Telia är då överrepresenterat sämst gällande integritet, support

Jag har haft Bahnhof i 7-8 år eller mer, minns inte exakt.
Har aldrig märkt av några problem faktiskt med dålig hastighet eller svarstider, förvisso är jag ingen gamer.
Varje gång jag kollar hastighet, så håller den mot det jag har beställt.

Men visst, alla ISP har säkert lite problem till o från, men jag kan iaf inte klaga på Bahnhof.
Har aldrig kontaktat deras support, har inte behövts.
Senast redigerad av hash 2021-08-11 kl. 19:28.
Citera
2021-08-12, 06:45
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag kan inte svara för alla, men vår ping när vi spelar lol på euserver ligger mellan 25-38 Ms så det är fullt spelbart och sonen har inte klagat på andra spel ännu, vi kör kabel. Men en del tycker att Banhofs latency är sämre än andra bolag men det kan jag inte uttala mig om.
Citera
2021-08-12, 21:28
Medlem
Vem0ths avatar
Om ethernetjack finns i kåken, välj alltid den och undvik dessa storaktörer som inte bryr sig alls om integritet dvs Comhem, Telia och Telenor. Annars är man låst till något som bara bryr sig om att mjölka sina kunder till överpris.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in