2021-08-08, 19:58
Bannlyst
Hej Flashback, jag undrar vilka som är bästa Internet leverantörer nu för tiden.
För närvarande har jag Bredband2 i 100/100 och de funkar utan några större störningar.

Spelar valet av Internet leverantörer in mycket i dagsläget?
Är det någon skillnad på Ping/Latency för Gaming mellan leverantörerna eller är det bara marknadsföring?

Är det någon skillnad mellan 100mbit och 250mbit om man använder internet för se Youtube i 1080, och diverse spelande?

Vilka Internet leverantörer rekommenderar folket?

Tack för svar! =)
Citera
2021-08-08, 20:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag vill slå ett slag för Bahnhof, som är dom som bryr sig om nätneutralitet och personlig integritet. Dom har bra support och dom brukar alltid toppa kundundersökningarna. När allt funkar så spelar det ingen roll vad du väljer, däremot när det strular, så vill man ha några som är bra.
Citera
2021-08-08, 20:13
Medlem
Skillnaden på service och support är nog inte så jäkla stor. Dock skulle jag hellre sitta på en drakdildo dagarna i ända än att använda någon annan operatör än Bahnhof. Resterande operatörer har helt enkelt inget att sätta emot när det kommer till personlig integritet och det fria ordet.
Citera
2021-08-08, 20:39
Medlem
LaScalas avatar
Bahnhof! Är supernöjd med både tjänster och support.
Citera
2021-08-08, 20:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Bahnhof! Är supernöjd med både tjänster och support.
Jag sympatiserar med Bahnhof, men kan de ordna en fast IP-adress och vad kostar det i så fall extra?
Jag kör en server som behöver vara externt åtkomlig och då underlättar en fast IP-adress mycket.
Citera
2021-08-08, 21:12
Medlem
Bahnhof helt klart, bra kundservice även om det är en del telefonköer, stabila hastigheter och jag har bara haft avbrott 2 gånger sen jag flyttade för 8 år sedan. De värnar om sina kunder och säljer inte uppgifter eller lämnar ut data som godis på halloween som Telia och många andra gör.
Citera
2021-08-08, 21:33
Medlem
Studsbolls avatar
Bahnhof är stabila och pålitliga. Jag får alltid full hastighet och det har fungerat felfritt i många år. Undvik Telia som pesten
Citera
2021-08-08, 21:48
Medlem
Bulkninjas avatar
Jag skulle välja Bahnhof för att stödja en god sak.
De är dessutom bäst där jag bor
Citera
2021-08-08, 22:07
Medlem
Jag hade bahnhof och bytte till bredband 2. Ångrar mig. Alla dagar i veckan bahnhof.
Citera
2021-08-08, 22:16
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag sympatiserar med Bahnhof, men kan de ordna en fast IP-adress och vad kostar det i så fall extra?
Jag kör en server som behöver vara externt åtkomlig och då underlättar en fast IP-adress mycket.

Jag har haft Bahnhof i många år, när jag starta mitt abbonemang så fanns det inga möjligheter för statisk-ip. Kanske har det ändrats sista åren, dock har jag ingen koll.

Men jag regga ett dyndns-konto så var problemet löst, men det förutsätter att den router har stöd för dynamiska DNS-tjänster.
Citera
2021-08-08, 22:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Spelar nog ingen större roll vad man väljer. Men jag vill stödja Bahnhof eftersom de vägrar foga sig i woke-träsket. De vågar stå upp mot klåfingriga politiker.
Citera
2021-08-08, 22:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kör Bahnhof 100/100 och det funkar perfekt. Deras supports öppettider är inte de bästa men man överlever de få gångerna de behöver kontaktas. Jag tror jag har haft ett ärende på ca drygt 10 år förutom flyttar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in