• 2
  • 3
2021-08-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag har inget problem med att du inte håller med mig.
Däremot hade jag problem med Anders Borg:
"I TV4:s Nyhetsmorgon hävdade Borg att snus är "ett väldigt allvarligt samhällsproblem"."’
Det var så han motiverade höjningen av snusskatten.
Jag vet inte om du vill göra en ännu större samhällsgärning genom att betala mer i snusskatt.

Helt ärligt så bekommer det inte mig själv så mycket även om jag av principskäl inte tycker det ska vara en klassfråga huruvida man ska kunna avnjuta en prilla.
Det är trots allt inget stort avkall på annat man behöver göra så till vida att man inte snusar kopiösa mängder
Citera
2021-08-08, 01:26
Medlem
Du har ju löst problemet på egen hand. Lyft är inte snus, varför skulle det då påverkas av ett snusförbud?
Citera
2021-08-08, 01:37
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Helt ärligt så bekommer det inte mig själv så mycket även om jag av principskäl inte tycker det ska vara en klassfråga huruvida man ska kunna avnjuta en prilla.
Det är trots allt inget stort avkall på annat man behöver göra så till vida att man inte snusar kopiösa mängder
Skatter brukar motiveras med rättvisa, folkhälsa, miljö eller koldioxidutsläpp.
Givetvis blir det en klassfråga när man skruvar upp skatten.
Den som har små marginaler drabbas hårdast.
Citera
2021-08-08, 21:55
Medlem
Du uppger att du spenderar 50 kr i veckan, antar att du menar att du köper en dosa om veckan då. Då kan jag säga dig grabben att när du blir beroende kommer det inte räcka med en dosa i veckan, du kommer behöva flera i veckan. Bara efterblivet att snusa, sluta om du kan.

Angående att det inte ska synas: När du snusar mer kommer du får större och större grop i tandköttet vilket kommer resultera i att det inte syns lika mycket. Sedan kan du även prova att lägga upp den ganska långt upp och långt åt sidan i överläppen.
Citera
2021-10-07, 16:57
Medlem
farsaTacklarns avatar
Hahahah jag har då aldrig varit med om att man tagit sånt seriöst på gymnasieskolor?, visst att de sitter skyltar där det står tobaksfri-skola men har då fan aldrig blivit bedd att ta ut snusen?😂
Inte ens i 7an,8an,9an.
Citera
2022-01-24, 19:21
Medlem
Hivmannnens avatar
Du kan ju alltid snusa med picken

https://www.youtube.com/watch?v=ptNggtCAz3Y
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera