2021-08-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
onödigt att bli beroende av snus .. började när jag gick på mellanstadiet.. då kostade en dosa ungefär 10 spänn .. Samma kostar 69 på bensinmacken idag, och innehållet har minskat med 20%. Inte värt det längre .. måste sluta med skiten.

Du gör inte själv då?
Började själv göra eget 2012 och är det bästa beslutet jag gjort gällande snuset, nu har iof den nya punktskatten trätt ikraft men det blir mycket billigare göra själv än köpa färdigt i butik
Citera
2021-08-07, 17:50
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Börja snusa lös. Du kan baka dig själv en rejäl och njuta av den under en lång period. När du är färdig med den kommer du inte vara sugen på ett litet tag. Du kommer få högre puls, blottade tandhalsar, sämre ekonomi, förstört tandkött och lukta skit i munnen. Dessutom kommer det vara ett jävla planerande för inköp och irritation över borttappade dosor. Ja det är värt det. Sjukt gott, man har något att göra hela tiden, något att längta eter samt något att älska.
Citera
2021-08-07, 18:05
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Nog för att jag också halvångrar det, men jag har gjort betydligt värre beslut i mitt liv. Varför tycker du att det är så hemskt att ha börjat snusa?
Hemskt skulle jag inte säga.
Men jag har misslyckats att sluta många gånger. Att bränna trettio kronor om dagen på något helt onödigt är i och för sig ingen större utgift.

Men så fort jag ska resa utanför Sverige måste jag räkna ut hur många dosor jag ska ta med. Sedan måste jag ta höjd för om resan blir längre än jag tänkt mig. Visserligen kan jag börja röka om snuset tar slut.
Men det är så jävla onödigt. Hade jag varit en förståndig pöjk för 45 år sedan hade jag levt ett bättre liv.
Citera
2021-08-07, 18:51
Medlem
Kommer aldrig börja snusa igen, men något jag ångrat i efterhand är att jag inte tog nikotin tugummi eller plåster istället, finns säkert nikotin tablett också. Sjukt onödigt med snus. Ta bara nikotin isåfall. Det är också skit men bättre än käftcancer
Citera
2021-08-07, 18:54
Medlem
Andersdamaans avatar
Släng på ett nikotinplåster! Dom där miniprillorna är rätt värdelösa ändå!
Citera
2021-08-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Du är som jag var då. Ung och dum, mycket dum. Återkom gärna om tio år och berätta hur det blev.

Är själv i 35 årsåldern och snusat sen jag va 13.
Jag håller inte med dig ett skvatt. Hittar man en snus man gillar så finns det ingen större njutning man kan få för motsvarande peng.
Snittar på 80kr i veckan och hoppar mer än gärna över en utelunch för att ha snus i 7 dagar.
Dessutom bidrar man till skattefinanserna vilket betyder att man gör en samhällsgärning varje gång prillan åker in.
Citera
2021-08-07, 19:12
Medlem
Bajslukts avatar
För en gammal gubbe som snusar lös, så var jag tvungen att googla på "lyft snus".

Det är alltså något godis-snus utan tobak? Det ser ut som vanliga påsar, hur i helvete kan det synas?

När jag var ung hade man en stor lössnus i munnen i 7an, men nu får man alltså inte ens ha snus i gymnasiet? Som tider förändras. Inte undra på att TS är bög.
Citera
2021-08-07, 20:56
Medlem
Om möjligt, skaffa en riktigt frodig musche.
Citera
2021-08-07, 21:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Bara att neka stenhårt. Kommer någon och försöker tafsa på dina läppar för att kontrollera tobaken är det bara att anmäla fascisterna för våldtäkt.
Citera
2021-08-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
För en gammal gubbe som snusar lös, så var jag tvungen att googla på "lyft snus".

Det är alltså något godis-snus utan tobak? Det ser ut som vanliga påsar, hur i helvete kan det synas?

När jag var ung hade man en stor lössnus i munnen i 7an, men nu får man alltså inte ens ha snus i gymnasiet? Som tider förändras. Inte undra på att TS är bög.
Okej tack för upplysningen att jag är homosexuell👍. Anledningen till att jag använder lyft är för att jag började snusa med tobak, men det blir ju inte fint i munnen och i min ålder tycker många det är oattraktivt med tobak och det är anledningen till att jag använder lyft. Men tack för att jag nu vet att jag gillar att ha korvar upp i häcken
Citera
2021-08-07, 21:42
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Är själv i 35 årsåldern och snusat sen jag va 13.
Jag håller inte med dig ett skvatt. Hittar man en snus man gillar så finns det ingen större njutning man kan få för motsvarande peng.
Snittar på 80kr i veckan och hoppar mer än gärna över en utelunch för att ha snus i 7 dagar.
Dessutom bidrar man till skattefinanserna vilket betyder att man gör en samhällsgärning varje gång prillan åker in.
Jag har inget problem med att du inte håller med mig.
Däremot hade jag problem med Anders Borg:
"I TV4:s Nyhetsmorgon hävdade Borg att snus är "ett väldigt allvarligt samhällsproblem"."’
Det var så han motiverade höjningen av snusskatten.
Jag vet inte om du vill göra en ännu större samhällsgärning genom att betala mer i snusskatt.
Citera
2021-08-07, 21:49
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riosvart
Okej tack för upplysningen att jag är homosexuell👍. Anledningen till att jag använder lyft är för att jag började snusa med tobak, men det blir ju inte fint i munnen och i min ålder tycker många det är oattraktivt med tobak och det är anledningen till att jag använder lyft. Men tack för att jag nu vet att jag gillar att ha korvar upp i häcken
Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in