2021-08-07, 16:13
Ja, är det någon här som använt sig av detta? Kostnaden ligger väl på över 5000kr. Bra/dåligt? Nån som först haft standardannonsering och sen bytt? Erfarenheter?
Citera
2021-08-07, 16:39
Medlem
MsOprofessionells avatar
Potentiella köpare håller koll på alla bostäder som kommer ut i området de är intresserade av. Att din bild blir större eller hamnar högst upp på listan kommer inte göra någon skillnad. Bortkastade pengar.
Citera
2021-08-07, 17:16
Ok, har dock för mig att dyraste annonsen även hamnar på sociala medier och sånt utanför hemnet. Där kan jag tänka mig att du framförallt har mervärdet. En sak som gjort det mer komplicerat nu, är att jag hör alltfler som inte får köpa till utgångsbud, utan köparen kräver mera, annars dras bostaden tillbaka. Klart surt. Där kan jag tycka att allt borde vara acceptpris. Visst du kanske köper ändå. Men nån god relation till säljaren blir det inte.
Citera
2021-08-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ja, är det någon här som använt sig av detta? Kostnaden ligger väl på över 5000kr. Bra/dåligt? Nån som först haft standardannonsering och sen bytt? Erfarenheter?
Det beror på hur och vad du säljer.
T.ex. ska jag precis sälja villan genom Svenska Mäklarhuset.
De bjuder på uppgradering plus att de själva marknadsför på samma sätt så i detta fall är det onödigt att betala extra till Hemnet.
Citera
2021-08-07, 18:16
Medlem
Slöseri, som någon ovanstående nämnde. Är folk ute efter bostäder i området så ser dom din objekt. Inget dom har gått miste om, det är absolut inte som att köpa en bil där det finns kanske 100st exemplar av din Volvo xc60 inom 5 mils radie.
Citera
2021-08-07, 18:51
En sak jag har märkt är att många inte har en susning om var bostadsområden är belägna i en stad. Extremt tunnelseende. Framförallt inflyttade. Flyttade till Uppsala för ca 15 år sedan. Ca 5 år efter flytten pratade jag med en barndomskompis som bott 15 år i staden. Jag hade betydligt bättre koll på bostadsområdena. Om jag t ex skulle sälja en bostad i Rickomberga, så vet många inflyttade Uppsalabor inte vart det är. Även om jag inte haft någonting alls att göra i området vet jag rätt väl vart det ligger och avstånd till stadskärnan. Det visste jag efter 2-3 år i staden. Blir ganska förvånad hur dålig koll en del har över stadsdelar. Så värt nämna i hemnetannonsen geografi för dummies om du bor i ett litet stadsområde. Byar, landsbygd är en annan sak. Är du inte barnfödd på landsbygden i ett geografiskt område så har du sällan nån koll oavsett beskrivning.
Citera
2021-08-07, 19:54
Medlem
Paris24s avatar
Jag har precis testat. jag säljer mycket annat på internet och Finaste annonsen är alltid bäst så jag köpte alltihop. Men villan sålde inte, och fick inte särskilt många extra click. Så jag fick istället med mäklaren göra om annonsen så den blev attraktivare.

En liknande villa såldes samtidigt till toppenpris med 4 budare. Den hade bara Plus, och när jag pratade med mäklaren efteråt så var samtliga 4 budgivare kända sedan innan och personligen kontaktade av mäklaren. hemnet gav alltså inte en enda ny kund. Det är sanningen om värdet med hemnets annonsering, i just mitt fall.
Citera
2021-08-09, 12:15
Medlem
Får alla annonsera på hemnet - förr var det bara mäklare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här