2021-08-06, 14:44
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Fruktansvärt beteende från den äldre kvinnan.

Polaren bör berätta för flickvännen. Förhoppningsvis kommer de två tillsammans fram till hur de lämpligast ska hantera situationen. Finns ingen enkel väg, deras relation till modern/svärmodern är i allt väsentligt nu redan förstörd. Inte alls otänkbart att tjejen inte är på djupet förvånas ens. Skulle flickvännen däremot inte ställa upp och tillsammans lösa situationen på bästa sätt utan i värsta fall påstå att killen ljuger och istället ta moderna parti så är förhållandet dödsdömt. Bara i så fall avsluta. Tyvärr.

Väldigt trist situation.
Ja ditt svar är väl den logiska och normala lösningen på situationen som uppstått. Skall försöka påtala detta för polaren. Dock så är kärlek inblandat och det kan tyvärr få logiken att gå bananas. Tur att det hände innan de var gifta i vilket fall som helst.
Citera
2021-08-06, 15:03
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Brukar sluta illa. Om man inte flyttar 50 mil bort. Annars kommer svärmor flytta in. Mer eller mindre.

Ja det handlar trots allt om rödingar och de är av naturen väldigt ofta mentalt sjuka, tror varken TS eller TS vän är rödingar (TS är det iaf inte om man läser TS alla inlägg på forumet och rödingar brukar inte vilja vara vänner med såna som TS). Är dottern också röding och feminazi? Då kommer hon utvecklas och bli precis som sin mamma.

Men visst TS polare får väl testa och berätta för fästmön, blir det inget av det så är det bara dra som en avlöning, då finns det absolut ingen framtid i det hela.
Citera
2021-08-06, 15:21
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Ja det handlar trots allt om rödingar och de är av naturen väldigt ofta mentalt sjuka, tror varken TS eller TS vän är rödingar (TS är det iaf inte om man läser TS alla inlägg på forumet och rödingar brukar inte vilja vara vänner med såna som TS). Är dottern också röding och feminazi? Då kommer hon utvecklas och bli precis som sin mamma.

Men visst TS polare får väl testa och berätta för fästmön, blir det inget av det så är det bara dra som en avlöning, då finns det absolut ingen framtid i det hela.
Jag har fått uppfattningen att den där svärmodern typ gått parader på första maj. Känner henne inte så väl så att jag vet detta, men har för mig att han sagt detta och att de är sossar. Polaren är mer höger(tror M), dottern oklart.

Nu är jag amatörpsykolog, men jag tror att detta har med feminismen att göra. Att matriarken har rätt att göra vad som helst. En normal människa(i mitt tycke) hade inte utsatt sin man och dotter för detta.
Citera
2021-08-06, 15:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det finns INTE EN CHANS att dottern inte vet exakt hur jävla jobbig hennes morsa är.
Prata med henne.
Hon kommer förstå.

Diskutera att flytta bort längre än vanligt pendlingsavstånd, maskera det "pga jobb" för svärmor.
Och tillåt inga objudna besök!! Oavsett var ni bor. Ert hem, era regler.

Ta stöd från dottern som vuxit upp med narcissistisk mor.
Citera
2021-08-06, 15:59
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det finns INTE EN CHANS att dottern inte vet exakt hur jävla jobbig hennes morsa är.
Prata med henne.
Hon kommer förstå.

Diskutera att flytta bort längre än vanligt pendlingsavstånd, maskera det "pga jobb" för svärmor.
Och tillåt inga objudna besök!! Oavsett var ni bor. Ert hem, era regler.

Ta stöd från dottern som vuxit upp med narcissistisk mor.
Vadå ni? Jag är långt ifrån att gifta mig. Jag är inte ens säker på att jag kommer prata med polaren, tror att det finns en chans att jag stökar till det mer än löser något.

Du ger svärmodern termen narcissistisk. Är du säker på det? Kan det inte vara en "röd" grej?
Citera
2021-08-06, 16:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vadå ni? Jag är långt ifrån att gifta mig. Jag är inte ens säker på att jag kommer prata med polaren, tror att det finns en chans att jag stökar till det mer än löser något.

Du ger svärmodern termen narcissistisk. Är du säker på det? Kan det inte vara en "röd" grej?
Allt skriker narcissist. Mhahahaha, neej, det är absolut inte en "röd" grej.
Citera
2021-08-06, 16:05
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Allt skriker narcissist. Mhahahaha, neej, det är absolut inte en "röd" grej.
Men rödingar kämpar för kvinnors frigörelse. Kan inte detta vara någon form av frigörelse? Sexuell karaktär då.
Citera
2021-08-06, 16:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Men rödingar kämpar för kvinnors frigörelse. Kan inte detta vara någon form av frigörelse? Sexuell karaktär då.
Nej det tror jag inte. tror du stirrar dig blind på hennes politiska tillhörighet.
Citera
2021-08-06, 16:58
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Nej det tror jag inte. tror du stirrar dig blind på hennes politiska tillhörighet.
Ok, hon är alltså störd slår vi fast. Sådant kan ärvas och polarens blivande kan vara i samma kaliber och bör varnas.
Citera
2021-08-06, 19:25
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Tidigt i mitt förhållande,så drog min morsa några fulingar och snackade skit om min tjej (som blev min fru och som gick bort för 11 månader sedan) och försökte så split mellan oss. Det funkade så där.. För min tjej/fru och jag talade med varandra,vi hade inga hemlisar,eller ljög för varandra. Så det resulterade i att det var min morsa,som fick stå med hundhuvudet istället..
Så är de på väg att gifta sig,så skulle jag nog rekommendera att hålla det öppet och ärligt mellan sig och hurvida en konfrontation med svärmor är nödvändig,kan de ju avgöra tillsammans.
Ärlighet varar längst absolut men din morsa försökte väl inte ligga med kvinnan din? ...jag hade iaf initialt hållt tyst om detta, kanske slängt ut en trevare om att svärmor verkar promiskuös men inte mer...

Sen helt offtopic beklagar jag sorgen! ...att mista föräldrar är en sak men att tidigt mista sin partner... tungt.
Citat:
Nej, det tror jag inte är fallet. Enligt polarn så skall hon varit ganska vild i sin ungdom, så detta kan vi räkna bort. Detta är en röd kvinna med inslag utav feminism.

Edit: Jag är väldigt långt ifrån att gifta mig, så dra in in mig i detta
Hehe... ok, du slipper. Vad konstiga människor det finns ändå(?), tänk om din polare blivit förförd av svärmor sin den natten/kvällen, vad jobbigt det hade blivit i all framtid sen...
Citera
2021-08-06, 20:14
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
Ärlighet varar längst absolut men din morsa försökte väl inte ligga med kvinnan din? ...jag hade iaf initialt hållt tyst om detta, kanske slängt ut en trevare om att svärmor verkar promiskuös men inte mer...

Sen helt offtopic beklagar jag sorgen! ...att mista föräldrar är en sak men att tidigt mista sin partner... tungt.

Hehe... ok, du slipper. Vad konstiga människor det finns ändå(?), tänk om din polare blivit förförd av svärmor sin den natten/kvällen, vad jobbigt det hade blivit i all framtid sen...
Tack!
(Jo,det var/är inget vidare,miste far min när jag var 15 .. Jag har ju min son kvar,så det är ju inte natt-svart ändå..)

Jag menar att eftersom din polare tagit upp det,så kan ju han och du snacka om det och fundera på huvida hans blivande,ska få del av det.. Men vilken underlig "kärring"! Jag menar även om man tycker om det man ser,så får det ju finnas vissa gränser?😄
Citera
2021-08-07, 00:24
Medlem
HighwayDelights avatar
Vilken giftig och idiotisk skit folk håller på med.
Om modern är så pass jävla snedvriden, är risken stor att dottern går i samma spår.
Vad är det för fel på folk? Ragga på sin svärson? Vad i helvete...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in