Citat:

Ursprungligen postat av 
Laureth

Hävdar raka motsatsen då. Är det värt att ha relationer där man då jämt ska behöva uppvakta och pilla på sin telefon? SMS är ett bra sätt att informationsdumpa, inget att föra en konversation med.
Ringer man däremot så är det inga problem. Ringer upp så fort jag ser ett missat samtal (från känt nummer).
Chefens sms kan jag svara på arbetstid, om hen nu tycker det är nödvändigt.

Det är bra om vi har samma utgångspunkt. Jag pratar om social interaktion med folk som man har en privat relation med. Jag pratar inte om några informationsbomber eller memes som folk skickar i tusentals via sina ytliga kontakter på Snapchat eller vad för skit folk nu använder.
Alltså du frågar om det är värt att ha relationer som man jämt ska behöva uppvakta? Hör du inte hur det låter? Du kan inte ha relationer som du INTE uppvaktar! Tror du att verkligheten fungerar åt motsatt håll så som du beskriver det att det skulle vara värt med relationer som man INTE uppvaktar? Du hör ju hur det låter. Dessutom, OM det är en bra relation SÅ VILL DU uppvakta personen och ge näring till relationen eftersom den ger ett 
ömsesidigt utbyte. 
Jag undrar om folk som växt upp med Snapchat, Wechat, Messenger, Whatsapp, Facebook, Instagram TikTok, Knulla-mig-i-röven-chatt ens vet om vad en 
genuin relation är för något. För den här ytligheten som den här tråden är full av talar verkligen för motsatsen.