Citat:
Ursprungligen postat av
estet10
Hej! En del människor tycks aldrig få uppleva kärlek, närhet /förhållande. Hur kommer de sig att vissa inte får det?
Jag tycker de känns som flest killar är utan kärlek.
Nu menar jag inte massor men de finns folk man stöter på som är typ 30-35 år och aldrig upplevt detta. Vad beror de på att vissa lyckas bättre än andra med att hitta kärleken/attrahera en partner ?
Är det ekonomin som avgör?
Du frågar inte åt en kompis, eller hur?
Skummade igenom dina inlägg och jag tycker att du verkar vara en sympatisk kille som gärna själv vill träffa någon men inte riktigt får till det. Jag tror du behöver ställa dig några svåra frågor. Den första är varför vill du träffa en tjej? Jag tycker att du ska fundera på den frågan själv noga och länge och vara helt ärlig mot dig själv. Fundera på om det verkligen bara är din vilja att dela något med någon eller om det kan vara så att du känner att du har ett lite stukat självförtroende av att inte ha en tjej. Är det så att du ser en snygg flickvän som ett tecken på framgång och att frånvaron av en sån flickvän tyder på motsatsen? För jag tycker att du verkar sympatisk och öppen, men nästa allt du har skrivit i den här frågan tidigare tyder på en extrem ytlighet. Du pratar om snygga tjejer, har skalor för det. En åtta är mer än en sexa och att det ska finnas en motsvarighet mellan killens och tjejens poäng på din godtyckliga skala. När du frågar efter vilka egenskaper som attraherar en tjej så är det första och enda exemplet du ger hög inkomst. Du tycks tro att självförtroendet kommer ur attribut; som pengar och flickvänner. Det gör det inte. Sanningen är att den uppfattningen står i vägen för att du ska kunna trivas med den du är. När du trivs med dig själv, är bekväm med vem du egentligen är, så kommer omgivningen märka det.
Du är vuxen nu, saker funkar inte som på högstadiet. Skaffa dig ett intresse, intressen gör dig intressant. Snöa in på något; börja fota, paddla SUP, måla akvareller, köra down hill, va fan som helst som du trivs med. Gör det du har förutsättning att göra, sluta jämför dig med andra. Och sluta tro att en snygg tjej är det du behöver när det du behöver en tjej som är rätt för dig. Bli kär, skit i vad andra tycker.