• 1
  • 2
2021-08-05, 14:05
Medlem
Skulle bara kolla med nån som är kunnig.
Citera
2021-08-05, 14:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Zingo sockerfri är grymt god för att vara sockerfri men är den verkligen sockerfri? Jag har lätt att få svampbeläggning på tungan om jag äter snask eller socker och när jag dricker zingosockerfri får jag beläggning direkt. Jag köpte bara en fyrpack och har låtit bli att köpa den för jag tror inte den är nyttig, andra zero-läsker som pepsi max, cola zero och freeway zero ger ingen beläggning.
Citera
2021-08-05, 14:25
Medlem
Du svarar ju själv på frågan när du skriver vattenfasta, nej det blir ingen vattenfasta då, det blir en zingofasta. Men nej den kommer inte bryta fastan eller få dig ur ketos.
Citera
2021-08-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Du svarar ju själv på frågan när du skriver vattenfasta, nej det blir ingen vattenfasta då, det blir en zingofasta. Men nej den kommer inte bryta fastan eller få dig ur ketos.
Gud kommentera inte om du ska vara så korkad. Det märks att du inte fattar nåt om sånt här. Shhh
Citera
2021-08-05, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av Xvirzer
Gud kommentera inte om du ska vara så korkad. Det märks att du inte fattar nåt om sånt här. Shhh
Han svarade på din fråga. Det kommer inte bryta vattenfasta eller ketos. Att du är så torr och inte kunde uppskatta hans skojeri är dock underhållande. Misstänker att det är någon muslimsk fasta du egentligen frågar ang. Akta dig för zingo, det är haram.
Citera
2021-08-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Han svarade på din fråga. Det kommer inte bryta vattenfasta eller ketos. Att du är så torr och inte kunde uppskatta hans skojeri är dock underhållande. Misstänker att det är någon muslimsk fasta du egentligen frågar ang. Akta dig för zingo, det är haram.
Haha nej. Jag kör 35 dagars vattenfasta för viktnedgång. Är på min 18de dag nu
Citera
2021-08-05, 14:43
Medlem
Tror jag gått ner 15 kilo nu
Citera
2021-08-05, 14:44
Medlem
Citat:

Jodå jag förstår då jag brukar fasta själv i 72 timmar några gånger per år, en gång i 7 dygn. Jag brukar dricka kaffe och kanske nån loka ibland under fastan och det har inte påverkat nånting på dessa kiss-stickor som mäter ketos. Men dricker man annat än vatten är det väl knappast en vattenfasta. Tanken är väl att kroppen ska få vila men jag kan inte hålla mig borta från kaffe så jag kallar det inte vattenfasta.
Citera
2021-08-05, 15:12
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Skulle bara kolla med nån som är kunnig.

Ingredienser: Kolsyrat vatten, apelsinjuice (5,0%) från koncentrat, syra (citronsyra), stabiliseringsmedel (gummi arabicum, glycerolestrar av trähartser, guarkärnmjöl) sötningsmedel (sukralos, acesulfam K), naturlig apelsinarom med andra naturliga aromer, konserveringsmedel (kaliumsorbat), färgämne (karotener).

Som du ser innehåller Zingo sockerfri fem ämnen som bryter fastan och på värsta tänkbara sätt dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33

Klart du både bryter fastan och åker ur ketos om du konsumerar, apelsinjuice, surkralos, acesulfam K samt bara för att kasta in hur det ryter fastan så innehåller 50 cl 15 g kolhydrater, ketodietet förespråkar under 10 gram (om man inte äter ful keto, dirty keto osv).

Citat:
Haha nej. Jag kör 35 dagars vattenfasta för viktnedgång. Är på min 18de dag nu

Citat:
Tror jag gått ner 15 kilo nu

Gått ner 15 kilo är inte samma som 15 kilo fett, bara så du vet. Vad som händer när man fastar en längre period är att njurarna överarbetar och släpper mer urin som i sin tur håller miniraler. Så säg att du tappat 3-4- kg fett, resten är "vatten" som du kommer gå upp igen på max två veckor. Men fasta är ändå bra, men hellre periodvis än långfasta.
Citera
2021-08-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf

Gått ner 15 kilo är inte samma som 15 kilo fett, bara så du vet. Vad som händer när man fastar en längre period är att njurarna överarbetar och släpper mer urin som i sin tur håller miniraler. Så säg att du tappat 3-4- kg fett, resten är "vatten" som du kommer gå upp igen på max två veckor. Men fasta är ändå bra, men hellre periodvis än långfasta.

jag gjorde en i fjol, "bara" 21 dygn, gick ner från 90 till 73 kg.

ca 0.5 kilo per dygn och 1 cm i omkrets per dygn. Så iallfall för mig så hade jag fantastiska urinreserver gömda i midjan.

jag gick kanske upp till 77 som max.. för nån månad sedan faktiskt, en veckas fasta igen så var jag under 75 igen, så att man bara skulel tappa så lite som du säger och går upp igen, beror såklart på vad man äter och hur ofta samt ev motion då.

det största plusset med fastan är en mage som funkar och viktminskningen då, men även huden över hel kroppen har blivit mjukare/lenare.. och det håller i sig.

vi är nog alla olika i vilken fasta som passar och vilken mat osv.
Citera
2021-08-05, 16:37
Medlem
MrRainess avatar
Hej TS. För det första vill jag bara uttrycka lite beundran för din disciplin till fastan 30+ dagar är inget man gör utan ett stort mått hängivenhet.

Jag har själv genomfört några vattenfastor (Längsta 14 dagar). Vad jag funnit att bryta fastan med är antingen buljong eller lätta soppvarianter, alltså INTE ärtsoppa eller gulasch med köttbitar. Tänk typ tomatsoppa, sparris eller potatis.

Bra jobbat!
Citera
2021-08-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Hej TS. För det första vill jag bara uttrycka lite beundran för din disciplin till fastan 30+ dagar är inget man gör utan ett stort mått hängivenhet.

Jag har själv genomfört några vattenfastor (Längsta 14 dagar). Vad jag funnit att bryta fastan med är antingen buljong eller lätta soppvarianter, alltså INTE ärtsoppa eller gulasch med köttbitar. Tänk typ tomatsoppa, sparris eller potatis.

Bra jobbat!
Tack. Har bara 17 dagar kvar och är varken sugen eller hungrig på mat. Och tränar typ varje dag för maximal resultat. Som jag ser det så har jag typ halverat min kroppstorlek
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in