2021-08-05, 13:41
Medlem
Fick ett brev för dom ville jag skulle gå med i hemvärnet idag ... men stod att dom kommer kolla ngt säkerhetskrafs .. Vad är det dom ser? Om jag har Putin som vän på facebook? Kan dom få fram om läkare skrivit ut antidepressiva piller t ex och neka pga det? Eller är det bara brottsregistret?
Citera
2021-08-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Fick ett brev för dom ville jag skulle gå med i hemvärnet idag ... men stod att dom kommer kolla ngt säkerhetskrafs .. Vad är det dom ser? Om jag har Putin som vän på facebook? Kan dom få fram om läkare skrivit ut antidepressiva piller t ex och neka pga det? Eller är det bara brottsregistret?

Intervju om ditt sociala liv, umgänge, internetvanor, ekonomiska situation, mm

Sen görs en slagning i brottsregistret också, Så inte lönt att mörka nått där.
Citera
2021-08-05, 15:04
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Intervju om ditt sociala liv, umgänge, internetvanor, ekonomiska situation, mm

Sen görs en slagning i brottsregistret också, Så inte lönt att mörka nått där.

Rätt. Det enda MUST/Säpo kollar är om du är straffad. Men intervjun, som görs vid ditt förband, görs en allmän kartläggning kring om du har såbarheter.

Missbruk i olika former och ohanterbara skulder brukar ses som klassiska sådana.
Citera
2021-08-05, 16:04
Medlem
bojos avatar
Häng inte på MÖP-forum som fd LS-tornet eller Riksbunkertråden här på flashback, då kan du bli nekad eller utkastad.

been there, done that, got the T-shirt
Citera
2021-08-05, 23:03
Medlem
YP4XQs avatar
En till stor anledning att skrota Facebook och liknande siter. Det du skrivit, gillat, besökt, checkat in på, har som vänner, vänners vänner och så vidare kommer att användas emot dig
Citera
2021-08-06, 07:34
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bojo
Häng inte på MÖP-forum som fd LS-tornet eller Riksbunkertråden här på flashback, då kan du bli nekad eller utkastad.

been there, done that, got the T-shirt

Har du säkerhetsprövats, nekats och fått skälen till beslutet redovisade för dig?
Citera
2021-08-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Har du säkerhetsprövats, nekats och fått skälen till beslutet redovisade för dig?
Det räcker bara att dom skriver något. Det kan vara så simpelt som typ pga uppgifter från denna myndighet anser vi dig som olämplig eller nått annat. Dom kan välja ut en mening från ett visst dokument så är det kört. Vill dom inte ha en vill dom inte det och då hittar dom på ett annat själ om dom inte vill redovisa det egentliga själet.
Citera
2021-08-10, 12:32
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Skulder är intressant. Resvanor. Extrema politiska eller religiösa åsikter/aktiviteter. Brukar inte vara några problem för en vanlig Svensson. Har sett en del tveksamma fall slinka igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in