2021-08-05, 12:44
Medlem
MissDecibellas avatar
”..På Simrishamnsparets gård, och i deras bil, hittade polisen kilovis med narkotika – bland annat i tevebänken, sovrummet, på flera håll i källaren och bakom bjälkar och väggar i ett uthus. Men när rättegången inleddes under tisdagen kändes mannen bara vid en bråkdel – och kvinnan sade sig vara ovetande om i stort sett all narkotika..”

Ur Ystads Allehanda 5/8-21

https://www.ystadsallehanda.se/simri...asar-bc002784/

https://www.ystadsallehanda.se/simri...nman-bf25bc79/

Plusartiklar.

Rättegången inleds idag, vilka är dom åtalade? Nån som vet?
Citera
2021-08-05, 22:36
Medlem
Gabriel Knights avatar
De där bortförklaringarna har de lärt sig av den där journalisten, vad hon nu heter, som skyllde på att hon minsann inte viste om någon narkotika i tvättstugan och skyllde på att karln var sjuk och därför rökte grönt. Hon erkände tydligen på Facebook enligt någon tråd här på forumet att hon ljugit för att hon var en "kändis" och en hyllad journalist och en sådan kan ju inte fällas.
Tyvärr kommer det att upprepas i detta fallet också. Åklagaren kan inte bevisa att knarket är deras så kvinnas kommer att frias precis som journalisten och karln får bara lite böter.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-08-05 kl. 22:39.
Citera
2021-08-06, 09:07
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
De där bortförklaringarna har de lärt sig av den där journalisten, vad hon nu heter, som skyllde på att hon minsann inte viste om någon narkotika i tvättstugan och skyllde på att karln var sjuk och därför rökte grönt. Hon erkände tydligen på Facebook enligt någon tråd här på forumet att hon ljugit för att hon var en "kändis" och en hyllad journalist och en sådan kan ju inte fällas.
Tyvärr kommer det att upprepas i detta fallet också. Åklagaren kan inte bevisa att knarket är deras så kvinnas kommer att frias precis som journalisten och karln får bara lite böter.

Aa vet vilken du menar..

Har försökt höra mig för då jag har vissa kontakter på den orten, men ingen har nån aning om vilka paret kan vara..🤔
Citera
2021-08-06, 10:36
Medlem
99% säker att det är en man och en kvinna skrivna på Vallbyvägen.

Ja**ik
Eli*

* = N
Citera
2021-08-17, 16:13
Medlem
MissDecibellas avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...urce=share-btn

”..Under en polisrazzia på Österlen hittades narkotika på massor av ställen: i uthuset, i köket, i källaren, i tv-bänken och i sovrumsgarderoben. Nu har en en 55-årig man dömts till sex års fängelse och hans partner till dagsböter, rapporterar Ystads allehanda. Tingsrätten trodde inte på mannens förklaring, att merparten av narkotikan skulle var ditlagd av någon annan, som han i förhör kallade ”Medicinmannen”.

Totalt hittades 3,6 kilo amfetamin, 760 gram cannabis, omkring 15 000 tabletter av olika slag och dessutom vapen..”
Citera
2021-08-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outboundmda

Ja**ik
Eli*

* = N
Det stämmer.
Citera
2021-08-25, 11:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outboundmda

Ja**ik
Eli*

* = N

Helt missat ditt inlägg här!

Ah, ja såklart det är Ja••ik..
Att han typ alltid haft ett mindre apotek hemma är väl välkänt (i vissa kretsar då, beroende på vem man umgås med..) men i dessa mängderna, här blev t.o.m. jag förvånad 😳?!?!

Tjejen däremot ringer det ingen klocka på, inte på bara hennes förnamn åtminstone..
Finns en Eli• jag kan tänka mig, men hon bör vara i tidiga 30-årsåldern (eller kanske t.o.m. yngre..?) och Ja••ik är ju som sagt gammal. Eller åtminstone ”äldre” då..

Fast konstigare saker än lite åldersskillnad mellan två i ett förhållande händer ju dagligen, och om jag tänker på rätt Eli• har väl hon åtminstone haft ett ”gott öga” till diverse substanser tidigare.

Ingen som möjligtvis sitter på dom eller ett ärendenummer (om jag minns rätt att det heter så) på brottet så jag kan mejla Ystad tingsrätt annars.
Räcker kanske att man nämner vilket brott det gäller annars, jag testar!
Senast redigerad av MissDecibella 2021-08-25 kl. 11:31.
Citera
2021-08-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Helt missat ditt inlägg här!

Ah, ja såklart det är Ja••ik..
Att han typ alltid haft ett mindre apotek hemma är väl välkänt (i vissa kretsar då, beroende på vem man umgås med..) men i dessa mängderna, här blev t.o.m. jag förvånad 😳?!?!

Tjejen däremot ringer det ingen klocka på, inte på bara hennes förnamn åtminstone..
Finns en Eli• jag kan tänka mig, men hon bör vara i tidiga 30-årsåldern (eller kanske t.o.m. yngre..?) och Ja••ik är ju som sagt gammal. Eller åtminstone ”äldre” då..

Fast konstigare saker än lite åldersskillnad mellan två i ett förhållande händer ju dagligen, och om jag tänker på rätt Eli• har väl hon åtminstone haft ett ”gott öga” till diverse substanser tidigare.

Ingen som möjligtvis sitter på dom eller ett ärendenummer (om jag minns rätt att det heter så) på brottet så jag kan mejla Ystad tingsrätt annars.
Räcker kanske att man nämner vilket brott det gäller annars, jag testar!

Det är hans fru.
Citera
2021-08-29, 07:59
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeaScout
Det är hans fru.

Vet inte vem hon är alltså.. Tror jag.

Sonen däremot vet nog dom flesta vem det är.
Senast redigerad av MissDecibella 2021-08-29 kl. 08:05.
Citera
2021-08-29, 08:54
Medlem
*annik *ohansson (J). Gillar Facebooksidor så som Fria Tider, Utvisa Kriminella Invandrare, anti-Löfven-grejer och det vanliga idiotköret. Försöker skylla på en medicinman. Vilken jävla sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in