Citat:

Ursprungligen postat av 
Jokern.ger.er.allt

Tjena!
Tänkte börja reflektera över mitt liv. Men behöver veta mer hur man gör och vad det innebär. Hur vet man att man gör rätt?
Jag har varit med om väldigt mycket i mitt liv. Jag har bland annat suttit i Grekiskt fängelse, crashat bilar, varit efterlyst, åkt ambulans helikopter, varit förlamad i en vecka på intensiven, legat i respirator i 3 veckor, haft drogmissbruk, inlåst på psyket och massa skit.
Efter en ordentlig resa I livet så börjar jag bli psykiskt frisk då jag mått dåligt innan. Men vissa grejjer e rätt tunga, jag brukar mest skratta åt allt då allt e så sjukt/absurt. 
Så för att kunna få ro i sinnet så har jag kommit fram till att jag nog måste bearbeta det som oroar sinnet. Oron tror jag är skapad för att jag flytt från mitt förflutna.
Har någon tips på hur man bearbetar och reflekterar över sitt liv?
Ska man bara tänka på skiten som hänt eller?

Att våga möta sig själv och inte fly är svårt om man är programmerad till att göra det och gjort det i flera år.  Du måste programmera om din hjärna. Möta dig själv och dina demoner och våga stå kvar där när dom kommer fram och slåss med dom hur tufft det än blir. Gör du så så kommer du med tiden att känna en slags ro i hjärtat, som gör att du blir starkare och kan ta dig fram lättare och på ett bra sätt trots de hinder som kommer o vägen. Ångest kan komma fram hela livet till och från men du måste lära dig hantera den ångesten på ett bra sätt. 
Hur du ska slåss med demonerna och dig själv är upp till dig, du måste hitta nåt som passar dig. men vad du än gör så får du inte fly från dig själv. Men du verkar ha självinsikt vilket är bra så du hittar nog de verktyg du behöver. 
Balans är också viktigt, själsligt och kroppsligt. Se till att samla energi genom tex bra kost och sömn och träning så att huvudet mår bra så att du kan använda din energi på rätt sätt sen och ta kloka val och ha ork att jobba med det du behöver jobba med. ✌️