• 1
  • 2
2021-08-04, 11:51
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Har Nordea idag men upplever räntor som alldeles för höga. Familjen har huslån, lön och allt där men funderar på antingen danske bank eller kanske något annat

Någon som har erfarenhet och råd?

Tack på förhand
Citera
2021-08-04, 13:15
Bannlyst
Danske Bank är skit. Handelsbanken är bra!
Citera
2021-08-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaskigbajs
Danske Bank är skit. Handelsbanken är bra!

Vad är det som är dåligt med Danske? Handelsbanken känns lite som att gå tillbaka 20 år..
Citera
2021-08-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Har Nordea idag men upplever räntor som alldeles för höga. Familjen har huslån, lön och allt där men funderar på antingen danske bank eller kanske något annat

Någon som har erfarenhet och råd?

Tack på förhand

Jag har DB. Nöjd. Förut fanns oftast inte stöd för DB vid direktbankbetalning i olika appar men nu är det toppen. Deras app är riktigt bra. Hade SEB förut, inte nöjd så bytte till Danske
Citera
2021-08-05, 20:18
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Jobbet har den - aldrig strulat för mig med lön o dyl.

EDIT; ser nu att du funderar över lån etc - och då var ju min post tämligen värdelös... sorry.

Jämför! Bäst villkor av de etablerade -> = slå till.
Citera
2021-08-05, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Vad är det som är dåligt med Danske? Handelsbanken känns lite som att gå tillbaka 20 år..

Handelsbanken kan du alltid lita på. Danska Bank det är som att göra affärer med zigenare.
Citera
2021-08-05, 21:29
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta

Jag har läst om att dem är rätt långsamma med att ordna flytt med kort och sedan vet jag inte hur det fungerar med BankID osv
Citera
2021-08-05, 21:29
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxansurtant
Jag har DB. Nöjd. Förut fanns oftast inte stöd för DB vid direktbankbetalning i olika appar men nu är det toppen. Deras app är riktigt bra. Hade SEB förut, inte nöjd så bytte till Danske

Hur ligger räntorna där?
Citera
2021-08-05, 21:30
Medlem
Citat:
Jag har läst om att dem är rätt långsamma med att ordna flytt med kort och sedan vet jag inte hur det fungerar med BankID osv

Eh inte vad vår familj märkt iallafall. Vi har DB allihop, barn och vuxna. Bra service och bra app
Citera
2021-08-05, 21:32
Medlem
Citat:
Hur ligger räntorna där?

Lån eller spar? Eller haha jag kan ju inte svara på någon för jag vet inte utan att kolla 🤪
Citera
2021-08-05, 21:35
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxansurtant
Lån eller spar? Eller haha jag kan ju inte svara på någon för jag vet inte utan att kolla 🤪
Jag tänker på huslån främste
Citera
2021-08-05, 21:40
Medlem
Citat:
Jag tänker på huslån främste

Sist jag kollade låg de relativt bra i listan men beror ju lite på lånegrad+ändras ju med tid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in