2021-08-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Alltså, då menar jag svenskar med svenska namn som föddes i Sverige av äkta svenska föräldrar och där man har stark svensk anknytning i flera generationer. Alltså inga infödda svenskar med utländska föräldrar som invandrade till Sverige och så. Hur många sånna finns i Kriminalvården? Om man skulle plocka bort alla MENA-folk, afrikanska och andra icke-svenskar personer från Kriminalvårdens lokaler (häkte/anstalt), hur stort antal intagna hade det funnits då?

Nu kanske nån tror jag är rasist när jag svepande benämner MENA-folk/afrikaner o så som icke svenska, trots att en del av dom kanske har svenska pass, födda i Sverige o så, men frågan gäller etniska svenskar som har stark anknytning till Sverige genom flera generationer o så

Jag har suttit och det är blandat. Satt på en klass 2a där det var 50/50 invandrare och svenskar.

På klass 1 var det nästan invandrare.

Men sen fanns det olika avd och på en av avd som jag fick sitta sista tiden det var med långtidare...alltså mördare med livstid eller 18 år..

Där var det bara jag och en invandrare resten svenskar(20 totalt).

När jag satt häktad så kunde man se in till andra avd. Avd som jag kunde se var avd med pedofiler och våldtäktsmän. Av 20 st så var det 2 st invandrare resten svenskar. Feta tjocka gubbar eller 20-30 åriga svenskar som var överviktiga.

Men som sagt det är på platser jag har varit som jag kan svara på hur det ser ut på andra ställen kan jag ej svara på.

Istället för att folk ska anta så är det bättre att dem som har suttit inne svarar då får ni en bra bild istället för någon rasist som blir knullad varje dag av invandrare ska berätta.
Citera
2021-08-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Är nog snart bara personalen som är svenskar.

Tror inte det då majoriteten av pedofilerna var svenskar. Så den trenden lär inte dö ut. Förneka om du vill men det sitter bara såna som kommunmannen och Anders Eklund...
Citera
2021-08-04, 13:18
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Fem år av egna empiriska studier, säger att det är ungefär så.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag tror din gissning är jävligt bra, det är det jag alltid har trott också. Tyvärr lär ju statistik och sådant ljuga så bästa fakta är ju egentligen att fråga kriminella som har suttit inne och faktiskt känner folk på anstalterna alternativ personal.

Tack, som sagt så håller jag mig ifrån att vara i denna typ av lokaler själv men kul iallafall att min gissning inte var så illa. Sen att dessa människor egentligen bara är drygt 30% av sveriges befolkning gör att det ser ännu värre ut om de upptar 80-85% av platserna.
Citera
2021-08-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Är nog snart bara personalen som är svenskar.

nja snart är det nog inte många svenskar bland personalen heller
Citera
2021-08-04, 13:43
Medlem
20% svenskar.
50% blattar och andra generationens invandrare och diverse.
30% de facto utlänningar.

Vi löser det hela genom att höja skatten och avveckla det lilla gränsskyddet som finns kvar.

Solidaritet broder. Amen.
Senast redigerad av IloveUhonungskanin 2021-08-04 kl. 13:46.
Citera
2021-08-04, 15:36
Medlem
Intressant att jag ser den här tråden då jag hade den här diskussionen här om dagen med en som arbetar på Sveriges största fängelse. Där har 95% intagna utländska namn, vart dom är födda är ju svårt att avgöra. Många som tillhör gäng hamnar där.
Kan även tillägga att somalier där är kända för att kasta avföring.
Citera
2021-08-04, 18:54
Medlem
Det är nog inte mer är 5% om jag ska vara ärlig. Överfulla av muslimer.
Citera
2021-08-04, 19:56
Medlem
SvenskSvartskalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztanislav
Intressant att jag ser den här tråden då jag hade den här diskussionen här om dagen med en som arbetar på Sveriges största fängelse. Där har 95% intagna utländska namn, vart dom är födda är ju svårt att avgöra. Många som tillhör gäng hamnar där.
Kan även tillägga att somalier där är kända för att kasta avföring.

Är man svensk om man är född i sverige med utländsk namn?
Citera
2021-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskSvartskalle7
Är man svensk om man är född i sverige med utländsk namn?

Jag är inte svensk men är född här, mina föräldrar har flyttat hit. Jag ser mig inte som helsvensk, jag ser mig som en blandning av 70% föräldrars sida och 30% svensk ungefär. Det kanske är konstigt att kvanticera det så men jag tycker det beskriver bra hur jag verkligen känner. Det tycker jag inte är något konstigt eller jobbigt eftersom det är inte så jag identifierar mig, nationalitet är bara en del av min person.

Är svensk eller svensk medborgare?
Jag tycker att man får kalla sig svensk om man känner sig svensk. Men jag förstår inte varför det är så viktigt att kalla sig det. Man kan känna sig som många olika nationaliteter samtidigt. Att en Muhammed, Carlos eller whatever namn som helst är svensk tycker jag inte är konstigt. Känner man sig som en del av samhället, även på ett negativt sätt, och kan relatera eller förstå sig på folk som känner sig som 100% svenskar. Då tycker jag man är svensk.
Citera
2021-08-04, 23:04
Medlem
SvenskSvartskalle7s avatar
Citat:
Jag är inte svensk men är född här, mina föräldrar har flyttat hit. Jag ser mig inte som helsvensk, jag ser mig som en blandning av 70% föräldrars sida och 30% svensk ungefär. Det kanske är konstigt att kvanticera det så men jag tycker det beskriver bra hur jag verkligen känner. Det tycker jag inte är något konstigt eller jobbigt eftersom det är inte så jag identifierar mig, nationalitet är bara en del av min person.

Jag tycker att man får kalla sig svensk om man känner sig svensk. Men jag förstår inte varför det är så viktigt att kalla sig det. Man kan känna sig som många olika nationaliteter samtidigt. Att en Muhammed, Carlos eller whatever namn som helst är svensk tycker jag inte är konstigt. Känner man sig som en del av samhället, även på ett negativt sätt, och kan relatera eller förstå sig på folk som känner sig som 100% svenskar. Då tycker jag man är svensk.

spelar det då någon roll om hur många äkta vita svenskar sitter i svenska fängelser, eller hur många som har utländska namn, eller om man ens är född i Sverige. Om det viktiga är hur man själv identifierar sig själv så kanske 85% av dom med utländska namn ser sig själva som en blandning av massa nationaliteter där Svensk är en stor kaka av alla dessa kakor.

Jag tycker en mer relevant fråga är varför majoriteten av de som sitter i svenska fängelser har utländska namn? Faktum att dom har utländska namn är ointressant.
Det är en komplex fråga egentligen men jag tror att den viktigaste faktorn har att göra med vart och hur du växte upp och hur din uppväxt har format dig. Till exempel. Om du växer upp i Södertälje, låt oss säga Hovsjö. Så är risken större att du gillar att röka på än om du växer upp i landsbygden på Gotland. Eller om du växer upp på en fin gård på Gotland så är det större chans att du slipper hamna i kläm med rättsväsendet.

Den intressanta frågan är hur man ska vända på detta mönster som formats av politiker dom senaste 40 åren. Samla första, andra och tredje generationens invandrare på samma plats och hoppas på det bästa.

Intressant ämne
Citera
2021-08-04, 23:08
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Jag har suttit och det är blandat. Satt på en klass 2a där det var 50/50 invandrare och svenskar.

På klass 1 var det nästan invandrare.

Men sen fanns det olika avd och på en av avd som jag fick sitta sista tiden det var med långtidare...alltså mördare med livstid eller 18 år..

Där var det bara jag och en invandrare resten svenskar(20 totalt).

När jag satt häktad så kunde man se in till andra avd. Avd som jag kunde se var avd med pedofiler och våldtäktsmän. Av 20 st så var det 2 st invandrare resten svenskar. Feta tjocka gubbar eller 20-30 åriga svenskar som var överviktiga.

Men som sagt det är på platser jag har varit som jag kan svara på hur det ser ut på andra ställen kan jag ej svara på.

Istället för att folk ska anta så är det bättre att dem som har suttit inne svarar då får ni en bra bild istället för någon rasist som blir knullad varje dag av invandrare ska berätta.

Varför starta denna tråd när du själv sitter på svaret.
Ärthjärna!
Citera
2021-08-05, 01:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Så om en svensk familj flyttar till Japan och får barn, så är barnet Japan? Betvivlar det.

Oh, I'm an alien, I'm a legal alien
I'm an Englishman in New York
Oh, I'm an alien, I'm a legal alien
I'm an Englishman in New York
Senast redigerad av Mindbusiness 2021-08-05 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in