Citat:
Alltså, då menar jag svenskar med svenska namn som föddes i Sverige av äkta svenska föräldrar och där man har stark svensk anknytning i flera generationer. Alltså inga infödda svenskar med utländska föräldrar som invandrade till Sverige och så. Hur många sånna finns i Kriminalvården? Om man skulle plocka bort alla MENA-folk, afrikanska och andra icke-svenskar personer från Kriminalvårdens lokaler (häkte/anstalt), hur stort antal intagna hade det funnits då?
Nu kanske nån tror jag är rasist när jag svepande benämner MENA-folk/afrikaner o så som icke svenska, trots att en del av dom kanske har svenska pass, födda i Sverige o så, men frågan gäller etniska svenskar som har stark anknytning till Sverige genom flera generationer o så
Nu kanske nån tror jag är rasist när jag svepande benämner MENA-folk/afrikaner o så som icke svenska, trots att en del av dom kanske har svenska pass, födda i Sverige o så, men frågan gäller etniska svenskar som har stark anknytning till Sverige genom flera generationer o så
Jag har suttit och det är blandat. Satt på en klass 2a där det var 50/50 invandrare och svenskar.
På klass 1 var det nästan invandrare.
Men sen fanns det olika avd och på en av avd som jag fick sitta sista tiden det var med långtidare...alltså mördare med livstid eller 18 år..
Där var det bara jag och en invandrare resten svenskar(20 totalt).
När jag satt häktad så kunde man se in till andra avd. Avd som jag kunde se var avd med pedofiler och våldtäktsmän. Av 20 st så var det 2 st invandrare resten svenskar. Feta tjocka gubbar eller 20-30 åriga svenskar som var överviktiga.
Men som sagt det är på platser jag har varit som jag kan svara på hur det ser ut på andra ställen kan jag ej svara på.
Istället för att folk ska anta så är det bättre att dem som har suttit inne svarar då får ni en bra bild istället för någon rasist som blir knullad varje dag av invandrare ska berätta.