Citat:
Ursprungligen postat av
UnTalented
Jo känns verkligen som min kropp har vänt upp och ner totalt, försöker äta lite i taget och sen total strunta i allt som händer efteråt men det är väldigt svårt och man skulle nog behöva vara buddha själv för att kunna ignorera det, Hortons huvudvärk nämnde dom på sjukhuset någon gång också men när jag kollade in det så kändes det inte alls som det stämde överens med mina symtom, bara vissa saker kanske, är 18 år vilket säkert är bra att veta, borde ju egentligen vara helt frisk, dom sa på vårdcentralen att det skulle ta inom 2 veckor typ förra veckan att få träffa neurolog, ska snart ta blodprover igen för att kolla så mina värden är okej, hitills har dom aldrig visat något avvikande vilket är väldigt skönt, och förväntar allt att vara precis lika lugnt denna gången.
Haft även sånt extreeeemt tryck i skallen, känns som det ska sprängas eller imploderas, den kommer och går dock, och blir värre efter jag druckigt vatten :/
Mm, hortons huvudvärk är ett väldigt specifikt syndrom, strikt ena sidan av huvudet som gör ont, och man blir snuvig, röd i ögat och tårögd på ena sidan men inte den andra, så det kommer nog neurologen utesluta ganska snabbt. Klassiska horton attacker håller även i sig i några timmar, det finns dock en variation på horton, paroxysmal hemikrani (typ) vilket är när man har kortare attacker på några minuter.
Vet inte hur vanligt det är att trigeminusneuralgi debuterar i tonåren, tror mest det är äldre personer som har det, men om man har riktig otur kanske

Du borde hitta någon svensk facebookgrupp för trigeminusneuralgi för att få stöd i det här, höra hur folk gör för att äta och sånt, kanske för att veta hur man ska hitta rätt inom vården. Det är ju najs att känna att man inte är ensam i hela världen när ingen i omgivningen förstår vad man går igenom. Lycka till