• 1
  • 2
2021-08-03, 18:35
Medlem
Allt började med att jag inte kunde avinstallera GeForce experience, så jag valde i msconfig att bara läsa in systemappar+ att jag bockade för att starta i felsäkert läge.

Startade om och skärmen var enbart svart. Inget hände, så jag startade om igen. Samma problem. Stängde därefter av strömmen och nu efter uppstart igen kommer jag ej in i windows 10.

"Ett fel uppstod och din PIN-kod är inte tillgänglig. Klicka här för att konfigurera din PIN-kod igen.

Jag väljer skapa min PIN.

Får meddelande om jag vill söka efter en app i Store. Att jag behöver installera en app för den här uppgiften. Jag klickar givetvis på ja, men inget händer. Min windowsknapp är dessutom trasig så många kortkommandon fungerar inte.

Håller på att bli tokig. Vad fan är det som händer???

Edit: Försökte använda mig av skärmtangentbordet för att öppna explorer, windowsknapp +E, funkade ej.
Senast redigerad av Robeloto 2021-08-03 kl. 18:40.
Citera
2021-08-03, 18:41
Medlem
callefixarallts avatar
Har TS möjlighet att skriva in någon som helst kod? Jag förstår inte riktigt problemet.
Citera
2021-08-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callefixarallt
Har TS möjlighet att skriva in någon som helst kod? Jag förstår inte riktigt problemet.

Jag har ingen möjlighet. Är helt utelåst. Inget fungerar.
Citera
2021-08-03, 18:44
Medlem
callefixarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Jag har ingen möjlighet. Är helt utelåst. Inget fungerar.
Med ingen möjlighet måste du vara tydligare, har du ingenstans att skriva in en kod? en screen shot skulle hjälpa.
Citera
2021-08-03, 18:46
Medlem
Citat:
Med ingen möjlighet måste du vara tydligare, har du ingenstans att skriva in en kod? en screen shot skulle hjälpa.

Nej, kan inte skriva in en kod. Kan enbart klicka på skapa ny PIN och det fungerar inte.
Citera
2021-08-03, 18:48
Medlem
callefixarallts avatar
Citat:
Nej, kan inte skriva in en kod. Kan enbart klicka på skapa ny PIN och det fungerar inte.
Så ditt vanliga PIN fungerar inte? har du försökt att logga in med ditt Microsoft konto istället?
Citera
2021-08-03, 18:52
Medlem
Citat:
Så ditt vanliga PIN fungerar inte? har du försökt att logga in med ditt Microsoft konto istället?

Hur gör man det då från detta läge? För här i inloggningsrutan finns inte många alternativ. Starta om eller stänga av datorn är det som fungerar, och jag hamnar alltid här efter omstart.
Citera
2021-08-03, 18:55
Medlem
callefixarallts avatar
Citat:
Hur gör man det då från detta läge? För här i inloggningsrutan finns inte många alternativ. Starta om eller stänga av datorn är det som fungerar, och jag hamnar alltid här efter omstart.
Testa med "Ctrl + Alt + Delete" det borde få fram din inloggningsruta.
Citera
2021-08-03, 18:59
Medlem
Citat:
Testa med "Ctrl + Alt + Delete" det borde få fram din inloggningsruta.

Nej, det funkar ej tyvärr. Var det första jag testade.

Kommer dock ihåg en annan grej nu. Ska testa hålla in SHIFT och stänga/starta om datorn, kanske jag kommer till felsökningsläget...
Citera
2021-08-03, 19:01
Medlem
callefixarallts avatar
Citat:
Nej, det funkar ej tyvärr. Var det första jag testade.

Kommer dock ihåg en annan grej nu. Ska testa hålla in SHIFT och stänga/starta om datorn, kanske jag kommer till felsökningsläget...
Jag undrar dock varför du använde msconfig för att avinstallera Gefore Experience
Citera
2021-08-03, 19:09
Medlem
Citat:
Jag undrar dock varför du använde msconfig för att avinstallera Gefore Experience

Ville starta felsäkert läge för att avinstallera skiten. Aja, jag kommer ingenstans. Ser ut som formatering är det enda alternativet.
Citera
2021-08-03, 19:11
Medlem
callefixarallts avatar
Citat:
Ville starta felsäkert läge för att avinstallera skiten. Aja, jag kommer ingenstans. Ser ut som formatering är det enda alternativet.
Verkar så, beklagar att jag inte kunde hjälpa. Hoppas det löser sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in