2021-08-04, 21:46
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Därför att det krockar med allt jag kan om kost. Men vissa ”män” äter ju som tjejer helt klart och får således en fysik som inte heller attraherar något särskilt.
Vilken dyr lyxig kost sätter en sådan otroligt manlig man som dig i sig då? Mängder av dyrt kött i dålig kvalite? Man kan käka löjligt gott och billigt om man har ett intresse för matlagning.
Citera
2021-08-04, 23:02
Medlem
Med så mycket kan du utöka din låneandel, ansök idag!
Citera
2021-08-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Låter mycket att du betalar 6 K per månad för lån när du bor i hyresrätt och utan bil.
CSN borde väl inte vara mer än typ 1500 kr per månad? Vad är resten? Är det gamla konsumtionslån?

Om du istället för att betala 11K i hyra hade betalat 2K i mån.avgift så hade du kunna betala ränta på 7-8K per månad och ändå spara pengar varje månad. Om jag vore du skulle jag försöka köpa en bostadsrätt i ett "billigt" men ändå OK område i Stockholms utkanter, om du nu måste bo i Stockholm. Med din, ärligt talat ganska skrala, lön så har du inte råd med mer. Alternativet är att flytta ihop med någon så kan ni dela på kostnaden för en lägenhet.

Du tycker att 26k netto är en skral lön? Det är mer än vad många svenskar (förmodligen majoriteten av alla <30) tjänar brutto.
Citera
2021-08-04, 23:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Du tycker att 26k netto är en skral lön? Det är mer än vad många svenskar (förmodligen majoriteten av alla <30) tjänar brutto.
Ja, om man nu nödvändigtvis vill bo i Stockholm, dessutom själv, är det - uppenbarligen - en skral lön. Eftersom TS klagar på att han/hon har ont om pengar.

Inte fan jobbar majoriteten av svenskar under 30 heltid och tjänar mindre än 26K brutto?
Citera
2021-08-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, om man nu nödvändigtvis vill bo i Stockholm, dessutom själv, är det - uppenbarligen - en skral lön. Eftersom TS klagar på att han/hon har ont om pengar.

Inte fan jobbar majoriteten av svenskar under 30 heltid och tjänar mindre än 26K brutto?

Jag känner då ingen människa under 30 som har mer än 26k brutto om de inte jobbar i chefsposition, vilket typ 1/100 av alla människor gör och framförallt inte ynglingar som ingen har respekt för.
Citera
2021-08-04, 23:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag känner då ingen människa under 30 som har mer än 26k brutto om de inte jobbar i chefsposition, vilket typ 1/100 av alla människor gör och framförallt inte ynglingar som ingen har respekt för.
OK, ingångslönerna för de som kommer ut universitetet och är runt 24-25, ligger väl ofta på minst 26K.
Jag antar att vi har olika referensramar, med all respekt.
Citera
2021-08-05, 00:40
Medlem
Donnabella666s avatar
Dom flesta är ju för fan topp belånde.Det må se lyxigt ut men blir en utan jobb är det kört.
Ser så många grannar "tävla" om dyraste kaffemaskinen ,grillen osv.
Många glömmer att mkt är belånat.
OK,fine om man pallar leva så.
Jag vill ha noll lån.Sova bra på natten osv.
Citera
2021-08-05, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Vilken dyr lyxig kost sätter en sådan otroligt manlig man som dig i sig då? Mängder av dyrt kött i dålig kvalite? Man kan käka löjligt gott och billigt om man har ett intresse för matlagning.

Nej men ponera följande:

Inga som helst jävla halvfabrikat, inget irländskt eller danskt heller. Ordentliga grejer helt och hållet. Riktig kycklingfilé (eldorado funkar också ibland så jag är inte kräsen på märken) MEN absolut inte falukorv, köpeköttbullar eller makaroner. Det är barnmat och det mest avtändande som finns om någon över 25 sitter med makaroner på lunchen. Bara där spräcker man 2000 kronor listen för mat.

Mån-fre:
frukost ett gäng ägg, lite kaviar.
lunch: 200g laxbit, couscous & grönt.
middag: 200g kycklingbit /nötbit / fläskbit, ris & grönt.

fredag kväll: finare styckningsdetalj med hemmaslagen beaarnaise, grönt & en flaska vin med min sexiga kvinna.

Detta är en typisk vecka för mig, räkna ut detta om du vill men du kommer inte undan på 2500 kr
Citera
2021-08-05, 02:46
Medlem
Citat:

Antar att du bor på mindre ort och inte rör dig i akademikerkretsar?

Samtliga av mina nära vänner är under 30 och ingen av dem tjänar under 30.000 i månaden. Inte ens de två icke-akademikerna tjänar under 30000.

26000 är en extremt låg lön 2021.
Citera
2021-08-05, 03:05
Medlem
Conams avatar
Svennes (läs WT) inkasso skulder har ökat dramatiskt!
Citera
2021-08-05, 05:13
Medlem
När jag bodde i Stockholm tjänade jag 45k före skatt och hade svårt att spara mer än 5k per månad. Köpte sällan kläder och annat lyx dessutom. Nu tjänar jag 60k och kan spara 10-15k i månaden.
Citera
2021-08-05, 05:24
Medlem
thebroffessors avatar
11k i hyra och 3k i kost tillskott?

Hur fan lever du mannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem