• 1
  • 2
2021-08-03, 09:49
Medlem
BenDaviss avatar
Hur länge pågår den här dieten?

Om man äter åtta ägg får man i sig dubbel så mycket A-vitamin än man behöver. Långsiktigt är det jättedåligt.

Sen är det överlag inte jättebra att äta ensidigt en längre tid. Överskott av vissa mikronutrienter och underskott av andra.
Citera
2021-08-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Hur länge pågår den här dieten?

Om man äter åtta ägg får man i sig dubbel så mycket A-vitamin än man behöver. Långsiktigt är det jättedåligt.

Sen är det överlag inte jättebra att äta ensidigt en längre tid. Överskott av vissa mikronutrienter och underskott av andra.

En månad. Det lilla överskottet av A vitamin öar överkomligt.
Citera
2021-08-03, 09:57
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
En månad. Det lilla överskottet av A vitamin öar överkomligt.

Ja, en månad är nog ingen fara. Men dubbelt intag är inte ett litet överskott.
Citera
2021-08-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Ja, en månad är nog ingen fara. Men dubbelt intag är inte ett litet överskott.

8st ägg på en dag är inga som helst problem för en människa att äta.
Citera
2021-08-03, 11:16
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=bHdo...annel=JREClips

Matnyttig podcast segment för er som vill utbilda er kring kost och förstå vikten av varför väldigt framgångsrika personer har börjat fasta och varför svensk sjukvård är fast i 1960 talets doktriner kring 8 mål om dagen är beyond my comprehension. Här har ni en av det hetaste läkarna på amerikanska marknaden, Dr Peter Attia som började sin karriärsbana inom hjärtkirurgi men kom att forska på hur man förlänger livet - han fastar och i det här klippet förklarar han vad den senaste forskningen säger kring ämnet.
Instämmer till fullo. Fasta sätter även igång en process vid namn autofagi (nobelpris, kolla upp den som undrar), vilket är att kroppen går i rensningsläge på cellnivå.
Mycket intressant. Ska kolla din länk vid tillfälle. Har precis (igår) själv börjat på exakt samma diet, ägg till frukost/lunch och sen grönsaker, frukt och gröna blad som körs i höghastighetsmixer. Mycket hälsobringande!
Citera
2021-08-03, 12:29
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ja, varför inte testa! En månad klarar man av att bara äta på Ägg så länge man varierar det!

Skriv ner dina erfarenheter i tråden, om inte annat för egen räkning så du kan gå tillbaka och revidera om det behövs. Om det inte funkar bra så är väl det värsta som kan hända att du måste avsluta dieten och det finns ju värre öden.

Spännande med experiment!

Som sagt, applåderar men från litet avstånd för jag tänker att äggmökarna hemma hos dig kommer få gardinerna att gulna
Citera
2021-08-03, 15:11
Medlem
Citat:
Jag kommer äta med ett fönster av fasta, helt enligt den diet som de flesta förespråkar dvs. Jag äter från 12:00-19:00.

Det här är ju extremt och inget som svaga personer ska syssla med men jag kommer försöka ligga på 8 ägg per dag med tillbehör och siktar väl på 1500 kalorier (185cm lång 85kg).

Jag är inte super extrem, jag kommer ju använda lök, kaviar men även majonäs för att fylla upp. Skulle jag bara köra ägg hade jag hamnat på 1500 kalorier (155 kalorier per kokt ägg~).

Det är ca 155kcal /100g okokt ägg
Ett ägg i storlek large är ca 70g
Citera
2021-08-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseLixon
Du kommer få veta om du har eller har anlag för gallstenbesvär iaf.

Tips på mat EFTER din äggdiet:
https://www.1177.se/Skane/liv--halsa...llstensbesvar/

Vad gallan reagerar på är helt individuellt - för mig var det till att börja med jansons frestelse och möjligen stekt ägg - sedan hamburgertallrik, kål (tillagad typ kåldolmar) äppeljuice och möjligen salami - mot slutet reagerade jag på allt utom syrkål, pizzasallad och kokt fisk - magrade 30 kg och orkade vara upp 2 timmar per dag när jag äntligen fick bli opererad av tre kirurger i fyra timmar!!!
Citera
2021-09-25, 11:43
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Hej!

Den 9:e augusti börjar min hemma snickrade variant på ”The Egg Diet” och dom som vill får gärna haka på så länge det håller!

Jag kommer under resten av Augusti månad enbart äta ägg och diverse grönsaker.

Det är helt ofarligt och naturligtvis kul att rasa i vikt samtidigt som man får bli lite kreativ.
”Egg is the fruit of the animal kingdom. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, saute it.”

Hehehe ni som kan era filmer vet vart citatet kommer ifrån!

Jag kommer posta bilder på mina måltider för att visa lite olika alternativ. Jacques Pépin kommer hoppa glad i hågen av mina skapelser.

Häng med på ägg resan vetja, billigt och enkelt att gå ner i vikt. Ett perfekt läge att minska tröskeln för en ny bibehållen livsförändring då när datumet rinner ut har du sänkt dina portioner dramatiskt och helt plötsligt är det enklare att följa en annan diet som passar dig bättre.

Är det en bra idé?

Hur går det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här