• 1
  • 2
2021-08-03, 07:00
Medlem
Hej!

Den 9:e augusti börjar min hemma snickrade variant på ”The Egg Diet” och dom som vill får gärna haka på så länge det håller!

Jag kommer under resten av Augusti månad enbart äta ägg och diverse grönsaker.

Det är helt ofarligt och naturligtvis kul att rasa i vikt samtidigt som man får bli lite kreativ.
”Egg is the fruit of the animal kingdom. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, saute it.”

Hehehe ni som kan era filmer vet vart citatet kommer ifrån!

Jag kommer posta bilder på mina måltider för att visa lite olika alternativ. Jacques Pépin kommer hoppa glad i hågen av mina skapelser.

Häng med på ägg resan vetja, billigt och enkelt att gå ner i vikt. Ett perfekt läge att minska tröskeln för en ny bibehållen livsförändring då när datumet rinner ut har du sänkt dina portioner dramatiskt och helt plötsligt är det enklare att följa en annan diet som passar dig bättre.

Är det en bra idé?
Citera
2021-08-03, 07:07
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej!

Den 9:e augusti börjar min hemma snickrade variant på ”The Egg Diet” och dom som vill får gärna haka på så länge det håller!

Det är helt ofarligt och naturligtvis kul att rasa i vikt samtidigt som man får bli lite kreativ.
”Egg is the fruit of the animal kingdom. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, saute it.”

Jag kommer posta bilder på mina måltider för att visa lite olika alternativ. Jacques Pépin kommer hoppa glad i hågen av mina skapelser.

Häng med på ägg resan vetja, billigt och enkelt att gå ner i vikt. Ett perfekt läge att minska tröskeln för en ny bibehållen livsförändring då när datumet rinner ut har du sänkt dina portioner dramatiskt och helt plötsligt är det enklare att följa en annan diet som passar dig bättre.

Är det en bra idé?
En superbra idé!
Men man får la kapa kokta ägg och käka med sked för de kan ofta vara irriterande skyffliga att skala!
Kokta nyttigast. Stekta näst nyttigast. Råa Rocky style minst nyttiga. Men i vilka proportioner skall du äta?? Hur ofta, hur många ggr/dag
Senast redigerad av WykkedWitch 2021-08-03 kl. 07:10.
Citera
2021-08-03, 08:21
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Hej!

Är det en bra idé?

Ehm jag är inte med men jag applåderar din experimentlusta ... fast en bit bort från sargen om det är ok?

"Eggs are just farts clothed in substance" för att citera Dylan Moran.
Citera
2021-08-03, 08:33
Medlem
snivlems avatar
Hur många ägg tror du att du kommer äta om dagen? 12 ? fler? färre?

låter som ett bra recept för att få njursten....kanske grönsaker hjälper med den biten?

du kommer ju hata ägg efter det här!
Citera
2021-08-03, 08:45
Medlem
Du kommer få veta om du har eller har anlag för gallstenbesvär iaf.

Tips på mat EFTER din äggdiet:
https://www.1177.se/Skane/liv--halsa...llstensbesvar/
Citera
2021-08-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
En superbra idé!
Men man får la kapa kokta ägg och käka med sked för de kan ofta vara irriterande skyffliga att skala!
Kokta nyttigast. Stekta näst nyttigast. Råa Rocky style minst nyttiga. Men i vilka proportioner skall du äta?? Hur ofta, hur många ggr/dag
Jag kommer äta med ett fönster av fasta, helt enligt den diet som de flesta förespråkar dvs. Jag äter från 12:00-19:00.

Det här är ju extremt och inget som svaga personer ska syssla med men jag kommer försöka ligga på 8 ägg per dag med tillbehör och siktar väl på 1500 kalorier (185cm lång 85kg).

Jag är inte super extrem, jag kommer ju använda lök, kaviar men även majonäs för att fylla upp. Skulle jag bara köra ägg hade jag hamnat på 1500 kalorier (155 kalorier per kokt ägg~).
Citera
2021-08-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Hur många ägg tror du att du kommer äta om dagen? 12 ? fler? färre?

låter som ett bra recept för att få njursten....kanske grönsaker hjälper med den biten?

du kommer ju hata ägg efter det här!

8 stycken om dagen är mitt mål med lite tillbehör.

Förstår inte varför folk skriver att jag skulle få njursten? 8 st ägg är en vardagsfrukost för kroppsbyggare? Är det fettet som alla är oroliga över? Det är ingenting jämfört med vad svensson äter med bearnaisesåser, pizzor och ost i mängder.
Citera
2021-08-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ehm jag är inte med men jag applåderar din experimentlusta ... fast en bit bort från sargen om det är ok?

"Eggs are just farts clothed in substance" för att citera Dylan Moran.

Ja, varför inte testa! En månad klarar man av att bara äta på Ägg så länge man varierar det!
Citera
2021-08-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseLixon

Nej, jag kommer inte få gallsten av ägg.
Citera
2021-08-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseLixon

Nej, jag kommer inte få gallsten av ägg. Du vet, myten om gallsten av ägg är ungefär lika seglivad som när vi gick i skolan och alla pratade om vikten av att äta frukost..... och annat. Det är gammal häxkonst som ingen seriös och påläst person längre kör efter och i den säcken av myter lägger jag även i andra mat bluffar såsom att man ska äta 8 ggr per dag och liknande. Totalt häxkonst.

Jag lämnar såklart källa på allt jag hävdar: Dr Rhonda patrick, david goggins osv. Alla fastar på ett eller annat sätt trots att det var Råd och Rön under hela 80 och 90 talet.
Citera
2021-08-03, 09:35
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=bHdo...annel=JREClips

Matnyttig podcast segment för er som vill utbilda er kring kost och förstå vikten av varför väldigt framgångsrika personer har börjat fasta och varför svensk sjukvård är fast i 1960 talets doktriner kring 8 mål om dagen är beyond my comprehension. Här har ni en av det hetaste läkarna på amerikanska marknaden, Dr Peter Attia som började sin karriärsbana inom hjärtkirurgi men kom att forska på hur man förlänger livet - han fastar och i det här klippet förklarar han vad den senaste forskningen säger kring ämnet.
Citera
2021-08-03, 09:37
Medlem
snivlems avatar
Citat:
8 stycken om dagen är mitt mål med lite tillbehör.

Förstår inte varför folk skriver att jag skulle få njursten? 8 st ägg är en vardagsfrukost för kroppsbyggare? Är det fettet som alla är oroliga över? Det är ingenting jämfört med vad svensson äter med bearnaisesåser, pizzor och ost i mängder.

fettet är inget problem.

det är alla mineraler som kan bli problem. det är liksom inte ovanligt för folk som tex börjar varje dag med 4-5 ägg. då kommer njurstensanfallen till och från men ofta så försvinner de av sig själva men inte alltid, en massiv sten ska vara i smärtklass med tarmvred och förlossning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in