• 1
  • 2
2021-08-03, 11:12
Medlem
f30malmos avatar
Jag tror jag skulle behöva mer av detta i mig. Jag har verkligen råkat ut för stora övergrepp på mig själv och känner bara hämndkänslor mot en person, trots att det hade varit mer hälsosamt att känna det mot minst fyra stycken.

Har du råkat ut för trauma eller liknande? Tror du att du kan ha en narcissistisk läggning?
Citera
2021-08-04, 18:07
Medlem
Det låter som att du är en narcissist kort och gott.
Citera
2022-10-23, 08:55
Medlem
Jag tillhör också dom som inte släpper saker när någon gjort mig illa eller blåst mig.
Jag har ett brett nätverk av olika karaktär och ser till att den som orsakar mig eller min familj skada får ångra det.
Hade varit enklare att bara släppa saker ibland, men jag kan inte.
Citera
2022-10-26, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Så kortfattat som möjligt: jag är en egentligen väldigt snäll människa och kommer överens med dom flesta som visar respekt mot mig
Men, såfort någon på något sätt sviker mig.. så kan jag bli världens psykobitch. Jag klarar inte av att vara den ”förlorande” människan
Liksom, hugger en människa mig i ryggen med en kniv, kommer jag hugga den med två, och hugger den med tre, då hugger jag med fyra.. ja ni förstår. Och oftast vinner jag ju genom detta, trots jag vet det är ett barnsligt beteende jag försöker bli av med. Men jag kan liksom inte hjälpa det
Det finns människor jag tänker på döda dagligen för jag måste ge hämnd till dom och det gått så långt

Vad är det för fel på mig? Hur blir jag av med alla hämnd-tankar?
du måste "ge hämnd till dom"? ja då vinner de ju så gratulerar, du är botad.
Citera
2022-10-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Så kortfattat som möjligt: jag är en egentligen väldigt snäll människa och kommer överens med dom flesta som visar respekt mot mig
Men, såfort någon på något sätt sviker mig.. så kan jag bli världens psykobitch. Jag klarar inte av att vara den ”förlorande” människan
Liksom, hugger en människa mig i ryggen med en kniv, kommer jag hugga den med två, och hugger den med tre, då hugger jag med fyra.. ja ni förstår. Och oftast vinner jag ju genom detta, trots jag vet det är ett barnsligt beteende jag försöker bli av med. Men jag kan liksom inte hjälpa det
Det finns människor jag tänker på döda dagligen för jag måste ge hämnd till dom och det gått så långt

Vad är det för fel på mig? Hur blir jag av med alla hämnd-tankar?

Börja ta hand om dig själv mera, se till att du sätter gränser där du blir överkörd och gör saker för att du gillar dem, inte för att göra andra nöjda, så ska du se att det släpper. Bästa hämden är att du mår bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in