Citat:
Ursprungligen postat av
xanaxbby
Så kortfattat som möjligt: jag är en egentligen väldigt snäll människa och kommer överens med dom flesta som visar respekt mot mig
Men, såfort någon på något sätt sviker mig.. så kan jag bli världens psykobitch. Jag klarar inte av att vara den ”förlorande” människan
Liksom, hugger en människa mig i ryggen med en kniv, kommer jag hugga den med två, och hugger den med tre, då hugger jag med fyra.. ja ni förstår. Och oftast vinner jag ju genom detta, trots jag vet det är ett barnsligt beteende jag försöker bli av med. Men jag kan liksom inte hjälpa det
Det finns människor jag tänker på döda dagligen för jag måste ge hämnd till dom och det gått så långt
Vad är det för fel på mig? Hur blir jag av med alla hämnd-tankar?
Hej
Prova att bli god
Vänd andra kinden till som det står i bibeln.
Du kan ju välja att vara ”the bigger man” här.
Du har ju fri vilja. Du kan alltså välja om du vill hämnas eller inte. Och egentligen vill du ju inte eller hur ?
Prova att hjälpa en ny människa varje dag.
Långsamt under många långa år kommer det ske en förändring i ditt psyke.
Du kommer inte längre tänka att det känns viktigt att hämnas på folk som gjort dig illa.
Du har för mycket gott att se fram emot i livet för att dras ner i hämnings- och hat träsket.
Prova detta

I slutändan om du håller i detta dag efter dag, år efter år, så kan det hända att du blir lycklig
Lycka till nu