• 1
  • 2
2021-08-03, 00:11
Medlem
Vilka av dessa borde vinna fighten?

För några år sedan misshandla Ali khan Hells angels utan hämnd tillbaks.

Borde inte Hells Angels klå upp dom?
Citera
2021-08-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jon.sson
Vilka av dessa borde vinna fighten?

För några år sedan misshandla Ali khan Hells angels utan hämnd tillbaks.

Borde inte Hells Angels klå upp dom?

jag kan inte så mycket om det här, men blev inte både HA och Bandidos utjagade från södra Sverige och Danmark?
Citera
2021-08-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
jag kan inte så mycket om det här, men blev inte både HA och Bandidos utjagade från södra Sverige och Danmark?

Kan inte heller mycket om det. Men det jag vet att de i alla fall finns kvar i södra Sverige. Då de har en stor gård några kilometer ifrån där vi bor. Men det kanske inte var det du menade.
Citera
2021-08-03, 00:54
Medlem
Varken AK eller HA är vad folk verkar tro idag.

Vi minns alla när ett gäng centrumpundare i Mölnlycke skadesköt ett tiotal fullvärdiga medlemmar, ingen har ännu mist livet pga detta.

När det blossade upp ett mindre krig mellan backagänget och AK betalade man en viss summa till Backa för att lägga ner det.
Citera
2021-08-03, 00:57
Medlem
Problemet med bulingklaner är att dom är så många. Skjut ihjäl 10 och det kommer 20 nya. Som hydran ungefär. Finns inga som kan matcha den tillväxten. Tradiditionellt tar det 10-20 år att träna upp en yrkesmördare men nu kommer dom färdiga från 12-års åldern.

Ett krig som är svårt att vinna för mc-ligorna som dessutom är i underläge vad gäller vapenanskaffning och polisbevakning.
Citera
2021-08-03, 02:35
Medlem
Känns som att MC ligorna lagt sig lite i bakgrunden och inte längre sticker ut näsan när 13 åringar kan komma och skjuta utan anledning. Men de styr nog mycket i bakgrunden trots allt. De är inga organiserade ligor i förorterna på samma sätt heller, det är 10-15 i varje förort som är ”något” men de har inga kopplingar mer än vänskap och kanske business med andra förortsgäng på samma sätt som ett HA charter i Oslo kan behöva hjälp med något och det kommer folk från hela Europa.
Citera
2021-08-03, 06:06
Medlem
Becknade cb förr i tiden, kommer ihåg när jag blev skjutsad till ett utanförskapsområde i min stad. Det var killar från mellanöstern och nordafrika som hjälpte mig och plötsligt kom det en vit jättesnubbe på minst 2m som hälsade på och sa åt sina blattekillar att ge mig en halv kasse och sedan försvann lika plötsligt som han kom. Det var surrealistisk. Har alltid trott det var mellanöstern killar som kontrollerade marknaden i stan men det var tydligen MC killar som kontrollerade marknaden.
Citera
2021-08-03, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren

Både Ha och Bmc är starka i södra Sverige och o Danmark du har fått fel info om det.
Citera
2021-08-03, 08:16
Medlem
De är så etablerade erfarna att du inte märker eller ser dem. Tror de ägnar sig mycket åt smuggling av droger i större partier som sedan säljs vidare till förortsgäng men även annan mer avancerad ekonomisk brottslighet. Krogar och byggföretag med svart arbetskraft t. ex. där pengar från knark och prostitution tvättas. De har inget att vinna på gängkrig eller på att synas i sociala medier.
Citera
2021-08-03, 08:23
Medlem
Whitfieldss avatar
HA har helt klart tjänat på importen av kriminella klaner. Tidigare var allt ljus på HA. Numera syns de inte eller hörs talas om. Alla strålkastare är riktade mot muslimerna.
Citera
2021-08-03, 09:40
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Kan inte heller mycket om det. Men det jag vet att de i alla fall finns kvar i södra Sverige. Då de har en stor gård några kilometer ifrån där vi bor. Men det kanske inte var det du menade.
De har ett stort bygge utanför Göteborg också. Vill inte säga exakt vart, för jag vet inte om det är allmänt känt eller inte. Men huruvida vem som skulle vinna; antar att det skulle bli blattarna. Gamla gubbar kan väl inte slåss.
Citera
2021-08-03, 10:28
Medlem
beckbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
De har ett stort bygge utanför Göteborg också. Vill inte säga exakt vart, för jag vet inte om det är allmänt känt eller inte. Men huruvida vem som skulle vinna; antar att det skulle bli blattarna. Gamla gubbar kan väl inte slåss.
Är det Gunnilsegården du syftar på så vet nog hela västra Sverige var den ligger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in