2021-08-02, 12:49
Medlem
LenaPauls avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-vissa-id-kort

Frn augusti krvs att man lmnar fingeravtryck fr nationella id kort , uppehllstillstnd mm.

Frutom att det minst 10 r frsent, tror ni att det kommer vara nn mening med det?

Kommer polisen verkligen kra en skning p sin dator o upptcka om ngon har dubbla identitet? Det tror jag inte, ngon kan bli krnkt.

Tror ni att det kommer vara nn nytta att upptcka falska identiteter nr bidragen hmtas? Tror jag inte systemet r nog gjort s att bidragen rullar in p bedragarna konto med automatik

Kort sagt bra id men det total sosseriet kommer gra det meningslst.

Total inkompetens.
2021-08-02, 12:49
Medlem
(FB) Nya krav och giltighetstider fr nationellt identitetskort, 2021-08-02
2021-08-02, 13:38
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Frn augusti krvs att man lmnar fingeravtryck fr nationella id kort , uppehllstillstnd mm.

Frutom att det minst 10 r frsent, tror ni att det kommer vara nn mening med det?

Kommer polisen verkligen kra en skning p sin dator o upptcka om ngon har dubbla identitet? Det tror jag inte, ngon kan bli krnkt.

Tror ni att det kommer vara nn nytta att upptcka falska identiteter nr bidragen hmtas? Tror jag inte systemet r nog gjort s att bidragen rullar in p bedragarna konto med automatik

Total inkompetens.

Vet du hur det ser ut fr pass?

Kommer inte lmna fingeravtryck till den hr korrupta staten. Snarare att dom ska lmna fingeravtryck till mig s jag vet var deras tjuvaktiga hnder har varit!
2021-08-02, 13:54
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vet du hur det ser ut fr pass?

Kommer inte lmna fingeravtryck till den hr korrupta staten. Snarare att dom ska lmna fingeravtryck till mig s jag vet var deras tjuvaktiga hnder har varit!
Ja det r ox fingeravtryck

Ber om urskt jag startade en trd i ondan det fanns redan nn som hade upptckt nyheten
2021-08-02, 14:18
Medlem
Jag har inga strre problem att lmna fingeravtryck. Det som r strande r att de har kontroll ver min privata nyckel. Dvs de kan impersonera mig i alla system och svenska domstolar kommer inte att fatta detta. Och det finns ingen genomlysning s man vet inte vem som har nyckeln.
2021-08-02, 15:44
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ja det r ox fingeravtryck

Ber om urskt jag startade en trd i ondan det fanns redan nn som hade upptckt nyheten

Men om man har ett pass som gr ut om ett par r, d hinner man flytta frn det hr kapsejsande skeppet!
2021-08-02, 16:11
Medlem
Citat:
Men om man har ett pass som gr ut om ett par r, d hinner man flytta frn det hr kapsejsande skeppet!

Har det inte varit krav p att lmna fingeravtryck vid passanskan i mer n 10 r? (Lag frn 2009.)
Senast redigerad av Hominem 2021-08-02 kl. 16:27.
2021-08-02, 16:21
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Okey men sverige var typ sist i vrlden med fingertryck s tror inte det r vrd att flytta av den anledningen
2021-08-02, 16:31
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:

Total inkompetens.
Det r iaf bttre nu n p 70/80-talet. D hvdade folkhemspartierna att fusk med bidrag ht inte frekom. S man behvde inte ha ngra kontroller. Kontroller sgs som krnkande.

Kanske var med Bildt-regeringen och sedan GP som det ndrades. Och dom medgav att fusk trots allt kunde frekomma. Lite osker p nr exakt det vnde.

Ja, jag tror man kommer kolla om folk har dubbla identiteter.
2021-08-02, 16:59
Moderator
Meijis avatar
Fortstt diskussionen hr:

(FB) Nya krav och giltighetstider fr nationellt identitetskort, 2021-08-02

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in