2021-08-01, 21:10
Medlem
Hej gott folk.

Jag har precis kollat klart p Fantastic Fungi fr andra gngen, glatt verraskad ver att den ntligen nu finns p Netflix!

Jag fick en liten ide om att kanske brja microdosera toppisar. Eftersom det gr att plocka flera hundra/tusen toppisar p ngra dagar hr i Sverige helt gratis s kan man ju microdosera en lng period.

Jag satt och tnkte p att man kanske skulle plocka en djvla massa, lt dem torka ordentligt, mixa till ett fint pulver och sedan lgga detta magiska pulver i veganska kapslar.

Vill bara kolla med er som kanske har strre koll om detta kan vara en ok ide? Alla tips om dosering, vart man borde plocka, nr man borde plocka, och liknande uppskattas starkt!
Citera
2021-08-01, 21:46
Medlem
Hej,

Vad jag lst s brukar mnga kra 0,1 mg-0,2 mg/dag. Vissa kr 2 dagar p 2 dagar av medans vissa kr 30 dagar rakt igenom.

Finns lite olika scheman p t ex reddit.

Har du hittar toppisar redan 2021?

Mvh
Citera
2021-08-02, 14:12
Medlem
Ok, tack.
Nej tror inte dom vxer spass tidigt. Brukar vl vara runt frsta frosten?

Har faktiskt aldrig plockat toppisar men haft polare som varit ute och kommit hem med hela ica psar
Citera
2021-08-02, 20:25
Medlem
Stichys avatar
Jag r ocks intresserad av mnet. Just nu r jag clean och har varit s ett bra tag.. har ven gjort en hel del frbttringar i kost och trning under denna nyktra tid.. Jag knner dock tydligt att ngonting saknas och r drfr intresserad av att lra mig mer om just svamp, fr eventuellt framtida rekreationellt bruk..
Anledningarna till detta r flera.

Men jag har en del psykisk ohlsa i slkten/familjen s jag r lite rdd fr att sjlv ha ngot latent som eventuellt kan utlsas av en ordentlig dos svamp.. d r ju microdosering att fredra d det knns mer safe..

Dock undrar jag vad frdelar skulle vara med microdosering?

Som jag frsttt det med psilocybin s r det just effekterna av en strre dos och fljande tripp som efterstrvas fr terapeutisk effekt.
Citera
2021-08-10, 11:36
Medlem
Jag r ocks intresserad av att mikrodosera toppisar, hara bara kkat normal trippdos p dom tidigare

Knns svrt att mikrodosera dom rtt dock.. men om man fr ihop en satans massa och torkar och mixar till ett pulver s fr man vl helt enkelt testa sig fram tills man hittar ngot som funkar... sen lr vl ett kryddmtt toppis-pulver (eller vad fr mtt det nu blir) skilja sig frn kryddmtt till kryddmtt nr man tar ur samma burk oavsett hur mycket man blandar och rr om i burken

Enklast knns vl att plocka svampar och kka en svamp, testa tv, osv

Men pulver blir ju vldigt enkelt att frvara och stoppa i sig, speciellt om man kr i skiten i kapslar som du pratade om
Citera
2021-08-18, 17:39
Medlem
Hej! r intresserad av samma sak, och vad gller styrka r det nog att testa sig fram som gller. Jag funderade p att som du tillverka pulverkapslar, men jag tror det blir svrt att f i lika mycket pulver i varje kapsel. Jag tror jag kommer gra ett avkok p svampthe, och skra i lika stora bitar (efter vikt), nr jag listat ut vilken dos som passar. Lycka till!
Citera
2021-08-28, 21:10
Medlem
DenSistaFlickans avatar
Hej, r intresserad av precis det samma. Jag brukar plocka matsvamp varje r men r ngot av en mykofob, r livrdd fr att rka plocka ngot giftigt! Gr toppsltsskivligen att frvxla med ngot giftigt? Egentligen vill jag ha med mig ngon som verkligen vet fr som jag frstr kan de se vldigt olika ut
Citera
2024-10-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxrindor
Hej,

Vad jag lst s brukar mnga kra 0,1 mg-0,2 mg/dag. Vissa kr 2 dagar p 2 dagar av medans vissa kr 30 dagar rakt igenom.

Finns lite olika scheman p t ex reddit.

Har du hittar toppisar redan 2021?

Mvh

Inte 0.1g? Torkade? 0.1 mg r otroligt otroligt lite...kanske en liten toppis max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in