2021-09-06, 19:03
Medlem
RostigHinks avatar
Korthus Energy pumpas lite omotiverat just nu. Positiv reaktion på en rapport av jasåvadåråtyp. Mangoldgossarna som hååsar?

Tycker mig känna igen namnet på styrelseordförande men kan inte placera det.
Senast redigerad av RostigHink 2021-09-06 kl. 19:06.
Citera
2021-09-06, 19:34
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Korthus Energy pumpas lite omotiverat just nu. Positiv reaktion på en rapport av jasåvadåråtyp. Mangoldgossarna som hååsar?

Tycker mig känna igen namnet på styrelseordförande men kan inte placera det.
Öresfonden har ett flertal serier teckningsoptioner därifrån. Verkar vara ett bra bolag som ynglar av sig som en guppyfisk.

Är det här förpumpen ? Kommer peämm med mongold i morgon ?
Citera
2021-09-06, 20:27
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jo, jag tror grodan missförstod på något vis.
Vi ska leka privatdetektiver och tjäna gratis donken på det, inte bedriva skumraskaffärer själva.

VD i Xpecunia har köpt mer för 8.50 så det får väl ses som det nya golvet för den som vill swingtradea möget.
Jag håller mina till ett riktigt saftigt peämm om kryptokalas i Umeå.

Sedan måste man vara tydlig med att inte alla de här bolagen är ohederliga jeppar som är insyltade.
Exempelvis är Zoomability en god idé, men politikerna har andra planer för våra pengar nu när gränserna snart äntligen kan öppnas mot hela världen. Därför jag tror på Zenergys modulbostäder.
Tyvärr kan få handikappade hosta upp det en fullkitad Zoom kostar.

Fick jag bestämma skulle varje medborgare få en varsin enduro-cptruck gratis, oavsett handikappstatus.
Ser ju hur bekväma och smidiga som helst ut.

Nej, om det lät så så menar jag inte att alla bolag är ohederliga, snarare att en oförsvarlig mängd är olönsamma. De kan vara hur helylle som helst, men det verkar lite knepigt att när så många av dessa borde självdö så fortsätter de trycka aktier och människor köper. Såvida du inte har ett biotech-bolag kan det inte behöva ta 10 år innan du säljer för mer än du gör av med. F2M är ett praktexempel, de har inte ens en produkt att sälja längre utan är konsulter vars enda bedrift är att ha förvandlat pengar till luft det senaste decenniet, vilken spetskompetens. Det verkar finnas ett antal bolag som har som enda syfte att avlöna Stureplansglin och köpa uppdragsanalyser från inte alltför nogräknade "analysfirmor".
Citera
2021-09-06, 22:48
Medlem
Smutzs avatar
Ska väl uppdatera från senaste träskvadningen i Xpenunias facebookgrupp nu när det ryckte lite i kryptobrallan idag (alltså att förra veckans nedgång togs igen). Kort sagt är det en jävla sekt, minst hälften av medlemmarna borde ha en god man så de slutar kasta sina pengar på sådana här dumheter.

Kojnsen fortsätter gå bra och rent teorisk bör det vara ett raketbränsle. I verkligheten drivs dock dessa raketer av dumhet och FOMO och det krigas tappert på i raketgrupperna och twitter, just nu är konkurrensen lite för hård men om de mest omtalade bolagen går väldigt bra eller väldigt dåligt kan fåren tappa intresset och XPEC segla upp som nästa böghög att kasta sig in i.

Jag ska ha min jävla plusmeny så jag ligger kvar ett tag till. Om sörjan hoppar av sticker jag snabbare än skeppsråtta dock. Jag säger som Ibra Kadabra, det är upp till ledningen nu. Jag tror och hoppas på ett ordsallad-peämm i närtid för att bryta igenom bruset.

Men man får inte tappa helhetsbilden. Det här är inte investeringar, det här är antropologiska studier av en svårt inavlad urbefolkning i internets mörkaste hörn.
Citera
2021-09-06, 22:51
Medlem
2 pumpanalyser av Mangold idag utan någon större kursreaktion. Det normala är väl annars +10%. Har alla raketjägare och pumparsvin tagit en dag ledigt?
Citera
2021-09-07, 00:51
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
2 pumpanalyser av Mangold idag utan någon större kursreaktion. Det normala är väl annars +10%. Har alla raketjägare och pumparsvin tagit en dag ledigt?

Jag antar det är otänkbart att de flesta genomskådat det "analyshusen" håller på med? Det är ju lika genomskinligt som afrikamailen man brukar få från stackare som inte kan få ut sina pengar ur landet. Men det kanske är massvis med människor som skickar pengar till dom också.
Citera
2021-09-07, 12:23
Medlem
brolinlevers avatar
Jag har stadigt mått sämre under en veckas tid och har nu feber. Jag har konstaterat att mitt insjuknande sammanfallit med inköpet av F2M, så jag har nu sålt skiten. Jag behåller en som en liten vaccination.

Några förslag på nya månbiljetter? Jag vet att det finns fina exempel på raketer i tråden, men är som sagt fortfarande sjuk så har lite begränsat med ork.
Citera
2021-09-07, 16:04
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag har stadigt mått sämre under en veckas tid och har nu feber. Jag har konstaterat att mitt insjuknande sammanfallit med inköpet av F2M, så jag har nu sålt skiten. Jag behåller en som en liten vaccination.

Några förslag på nya månbiljetter? Jag vet att det finns fina exempel på raketer i tråden, men är som sagt fortfarande sjuk så har lite begränsat med ork.

Om någon hade tänkt hjälpa till så kan ni strunta i det. Ledan av att ligga i sängen gjorde att jag köpte Finepart och Omnicar med förhoppningen att patrasket från ägarlistan fortfarande har lite kvar i sina depåer.

Om någon får lite tråkigt kan ni ju försöka lista ut vad Omnicar egentligen gör. Jag förstod ännu mindre efter att ha läst vad deras SaaS är. Eventuellt åker de runt i bilar och pejlar efter kunder, likt STASI i gamla DDR när de letade spioner.
Citera
2021-09-07, 16:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Om någon hade tänkt hjälpa till så kan ni strunta i det. Ledan av att ligga i sängen gjorde att jag köpte Finepart och Omnicar med förhoppningen att patrasket från ägarlistan fortfarande har lite kvar i sina depåer.

Om någon får lite tråkigt kan ni ju försöka lista ut vad Omnicar egentligen gör. Jag förstod ännu mindre efter att ha läst vad deras SaaS är. Eventuellt åker de runt i bilar och pejlar efter kunder, likt STASI i gamla DDR när de letade spioner.
Borde du "investera" i ditt tillstånd ?

Finepart är ruskigt illikvid och jag finner inga skummisar längre i ägarlistan. Den raketen har nog slut på krut.
Omnicar ser på ettårsgrafen ut som en graf över hur man mådde på en rejv-fest i början av det glada 2000-talet och tabletterna har slutat verka sedan länge. Kvar är bara ingenting. Kan inte sova. Törstig.

Som du nu. Har du tagit rymdödlechipspruta lr ?
Citera
2021-09-07, 20:21
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Borde du "investera" i ditt tillstånd ?

Finepart är ruskigt illikvid och jag finner inga skummisar längre i ägarlistan. Den raketen har nog slut på krut.
Omnicar ser på ettårsgrafen ut som en graf över hur man mådde på en rejv-fest i början av det glada 2000-talet och tabletterna har slutat verka sedan länge. Kvar är bara ingenting. Kan inte sova. Törstig.

Som du nu. Har du tagit rymdödlechipspruta lr ?

Kallar man Kåvid-sprutorna för det så ja, dock i somras. Jag har nu dubblat mitt antal sjukdagar sista 15 åren. Jag skulle inte tagit skiten om det inte var för att få resebevis, jävla hälsodiktatur.

Nä, man ska nog inte investera när man knappt orkar läsa 5 rader i timmen, men beloppen gör det ganska ofarligt. Inga skummisar kvar i Finepart? Det var ju jävligt typiskt, de hade i alla fall en produkt som verkade vettig om än väldigt dyr. Skit samma den ska jag behålla, med tanke på kurvan i Omnicar kan man nog utgå ifrån att Sörjan och Co har dragit sen länge där också. Jag säljer den och hoppas på att jag har ork att leta något pumpgodis imorgon.
Citera
2021-09-08, 17:30
Medlem
RostigHinks avatar
Idag kan vi se en rejäl pump i Clean Motion. Ett litet inte alltför intressant peämm trycker upp kursen ett par hundra procent. Vad är det för fel på folk? Jag kan inte se några tecken på förpump heller.

Samma med Hemply, litet peämm om att något apotek ska kränga deras produkter. Umpapumpa.
Citera
2021-09-08, 17:40
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Idag kan vi se en rejäl pump i Clean Motion. Ett litet inte alltför intressant peämm trycker upp kursen ett par hundra procent. Vad är det för fel på folk? Jag kan inte se några tecken på förpump heller.

Samma med Hemply, litet peämm om att något apotek ska kränga deras produkter. Umpapumpa.
Citat:
Elfordonstillverkaren Clean Motion AB har ingått ett samarbete med finska Valoe Oyj kring integration av högeffektiva solceller i fordonens tak. ”I en stor del av världen kommer denna lösning att eliminera behovet av laddning och verkligen kunna leverera en grön revolution!” säger Göran Folkesson, VD Clean Motion.
Bara idioti i dess renaste form. Solcellstak som genererar peanuts medan bilen utsätts för UV-strålning och vädrets makter. Genialt.

Har man mer än en begagnad Dacia står bilen väl för fan i garage ? Min 240 svettas inte ens på sommaren med ac i garaget.

Men folk är speciella, och vem kunde se den komma. Vilka var garanterna för den senaste emissionen kan man undra ?
Det luktar nybakade bullar.
Edit, Tüdligen inte. "Günther & Wikberg Kapitalförvaltning AB" var bussiga och gjorde ett private placement. Låter sketch.

Placeraforumet ser ut som förväntat i den här sortens raket.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-09-08 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in