2021-09-04, 19:06
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
1. Det är möjligt att dessa ingår i ett konsortium som jag missat. 2. Det är också möjligt att inte alla dessa bolag blivit pumpade. 3. Jag tvivlar starkt att ovanstående stämmer, särskilt punkt 2.
Milad Mirmoradi:Mandel, Anima Omnicar, Finepart
Milad Pournouri: Mandel, Anima,Omnicar, Finepart,Cereno, Zoomability, Synact, Xyxone
Magnus Ottosson: Anima, Omnicar, Safe Lane Gaming,Esen Sports, Josab, Enorama Pharma
Oliver Aleksov: Mandel, Anima, Omnicar Finepart, Terranet, Zoomability, Oasmia, Savosolat, Acousort
Sörjan: Anima, Omnicar Finepart, Zoomability, Bredband2, Spectrumone Xpecunia Mfl

Vad säger Bajsis? Kan ditt minne återskapa om någon av dessa inte blivit pumpade, särskilt de bolag som är gemensamma. Jag har inte hunnit kolla men på något sätt känns det nästan som jag vet vad svaret kommer att bli.
PS. Det är möjligt att alla inte är noterade ännu
Cereno. Bioföretag men det är nog inte filmer de visar. Pumpad efter något peämm i mak om avtal med någon skola i amerikat. TO1 för teckning om ett par veckor, som det ser ut kan man kanske göra en acka på att köpa TO1 och teckna för att sedan sälja. Som biobolag är det typiskt ett peämmpumpat bolag, svårt att förutsäga.

ESEN esports...... omsättning 23k på fredagen, skit i detta.

Josab är bara för härligt, ett vattnets Anoto. Det enda som pumpas här är vattnet. Bolagets nettoomsättning Q2 800k. Pfft.

Enorama. Bioföretag. Nyss pumpat på peämm om riktad emission. Hååsande placeraforum. Sekten gillar alltså att bli utspädda. LOL. Klar potential om man kan hitta tecken på begynnande pump men inte just nu.

Terrornet. Självkörande fordon. Vi vet ju hur bra det går för Elon, eller inte. Den dagen en självkörande häck kan ta sig fram på en värmländsk grusväg kanske jag tror på det. Men detta vet inte bagholders. TO3 färdighandlad. TO4 och TO5 inte aktuella i år. Riktig TO-gödslare. Skiten har tagit sig under MA200 och dödskorsar om nån vecka. Tror inte på pumpen i detta i närtid.

Zoomability. 2-årsgrafen är inte optimal för en pump. Kursen hänger kvar högt efter förra årets pump. Lovvärd verksamhet men i mina ögon inte en pump.

Oasmia. Ännu mer bio. Vacker utförslöpa efter pumpen i mars förra året. Verkar lite bortglömt. Tror vi kan lämna detta åt sidan i väntan på fantastiska peämm.

Savosolat. Utförsåkning i solvärmen. Det sömniga placeraforumet pratar om NE. Näe.

Acousort har vi väl pratat om tidigare tror jag. Visar inte något direkt pumpbeteende.

Späcktrumone. Företagsbeskrivningen i HK är rena ordsalladen. Avanzianska KFare största ägaren. Vildmarksstugorna storägare, ett bolag i den sörjanska sfären. Sörjan själv har en liten post. Förlustmaskin. Verkar finnas en jädra massa bagholders. Jag tycker förra namnet TargetEveryOne var fräsigare, eller varför inte det ursprungliga namnet Ironroad. TO ute för teckning nästa år. Lite småpumpat nyligen men inget upphetsande.

Xpecunia vet vi redan vad det är. Med handskarna på.

Har ni tänkt på att Skatteverket är en bra källa för att hålla koll på alla jävla TO därute?
Citera
2021-09-04, 19:17
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingtrade
16,8 miljoner har han köpt i år. 🤣 Men det är väl kaffepengar för en greve som blåser småsparare på emissioner och samtidigt lånar ut pengar och tar ränta för det! Rätt sjukt väl?

Det är ju kul att någon tjänar pengar på F2M, men jag har svårt att tro att han får igenom några fler emissioner i F2M, de har väl inte ens en produkt längre, så även om han har mycket pengar så lär det nog svida vid KK. Han hade kanske hoppats att förhoppningen om Solortus-förvärvet skulle driva upp kursen men långliggarna är ganska luttrade vid det här laget.
Citera
2021-09-04, 21:01
Medlem
Swingtrades avatar
Citat:
Det är ju kul att någon tjänar pengar på F2M, men jag har svårt att tro att han får igenom några fler emissioner i F2M, de har väl inte ens en produkt längre, så även om han har mycket pengar så lär det nog svida vid KK. Han hade kanske hoppats att förhoppningen om Solortus-förvärvet skulle driva upp kursen men långliggarna är ganska luttrade vid det här laget.

to6 2022 fulltecknades ju. Dessa optioner kan nyttjas i början av nästa år. Teckningskurs 1,35 per aktie för varje två aktier dom redan har, så greven kan teckna för 8,4 miljoner kronor.

Insiderbrott om att läcka info till sin polare om Toyota dealen fick kursen att rasa men Toyota är fortfarande kund. Kan ju bli ett jävla liv om något nytt kommer om det.

free2lose har lovat mycket förr, risken för långbänk och ras vid ett nej är stor men klirr i kassan kommer inte vara ett problem på ett tag. Nästa emission är pga det som styrelsen tecknade för 95 öre som sagt ovan. Den biten är ok. Men det är som att ösa vatten i en båt om riktiga pengar inte trillar in.

Tror bara jag behåller skiten ärligt asså. Läste lite övertygande saker från en butthurt långbänkare och verkar legit. Eller så är jag bara lättlurad
Citera
2021-09-04, 21:06
Medlem
Swingtrades avatar
Här kan du se hur nyemissionen funkade https://investor.free2move.se/nyemission-2021/

25,2 SEK btu... Övertecknad 120%

Kvartalsrapport uppvisade förlust för Q1+Q2 -2,7 miljoner spänn
Så nu har dom pengar att leka med ett tag, och deras greve har köpt majoriteten som sagt. Han är rik som ett troll. 100 tals miljoner i tillgångar i sina andra investment bolag och skog bland annat.
Senast redigerad av Swingtrade 2021-09-04 kl. 21:14.
Citera
2021-09-04, 22:16
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:

Instämmer. Långbänkare i f2m har fått höra många myter om guld & gröna skogar. Förhoppningsvis slipper vi detta öde. Vid ett nej säljer jag skiten bara. Tar hellre släggan i nacken än att sitta på deras bänk
Citera
2021-09-04, 23:46
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingtrade
Här kan du se hur nyemissionen funkade https://investor.free2move.se/nyemission-2021/

25,2 SEK btu... Övertecknad 120%

Kvartalsrapport uppvisade förlust för Q1+Q2 -2,7 miljoner spänn
Så nu har dom pengar att leka med ett tag, och deras greve har köpt majoriteten som sagt. Han är rik som ett troll. 100 tals miljoner i tillgångar i sina andra investment bolag och skog bland annat.

Sorry, fel av mig, trodde det var slut på välgörenheten för F2M, men det finns tydligen ett hav av dårar att ösa ur. Med tanke på att det bara bor runt 10 miljoner i Sverige är det förvånande att det inte finns någon ände på dumskallar med pengar på fickan.

Tar vår käre greve 10 procent? plus lön? I så fall får man gratulera till ett lysande upplägg, bankerna är ju så snåla med räntorna i dessa tider, som "seriös" investerare måste väl greven få lov att vara lite kreativ då.
Citera
2021-09-04, 23:58
Medlem
Swingtrades avatar
Citat:
Sorry, fel av mig, trodde det var slut på välgörenheten för F2M, men det finns tydligen ett hav av dårar att ösa ur. Med tanke på att det bara bor runt 10 miljoner i Sverige är det förvånande att det inte finns någon ände på dumskallar med pengar på fickan.

Tar vår käre greve 10 procent? plus lön? I så fall får man gratulera till ett lysande upplägg, bankerna är ju så snåla med räntorna i dessa tider, som "seriös" investerare måste väl greven få lov att vara lite kreativ då.

Inte konstigt, kryllar av skitbolag så svårt att ha allt i huvudet

Arvode på 75.000 tror jag, som styrelseordförande och lånen förut var 10% ränta!
Citera
2021-09-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
30k är dock en dyr trisslott som det är så ska inte säga något. Jag låter er straff pumpa mig bakifrån sen när det blir nej följt av ras.

Ingen skulle ens vilja vidröra dig, spammar man i aktietips med fail. Sen stänga av sig själv enligt dig men inte gör det, och påbörjar AAC.
Tystar ner och börjar om med free2 visar en intelligensnivå jämfört med stenåldern.
Gör något folk egentligen vill
-fallerar detta skriv aldrig någonsin igen i aktieforumet.

Mer rimligt
Citera
2021-09-05, 14:43
Medlem
brolinlevers avatar
Bra jobbat, Rostig Hink

Tack för din genomgång av parasitbolagen, bra tips på skatteverket, för mig i alla fall. Som jag fattar det så är vi för sena på bollen till de allra flesta. Anade det, early bird catches the worm

Nästa bolag att hålla koll på från Dividend Sweden är Kiliaro som noteras den 17/9, sista teckningsdag imorgon för den som känner sig hågad. Transfer var ju snabba 90 % för de som köpte på botten av noteringsdagen och sålde på toppen dagen efter. Tror man på liknande är det förmodligen bäst att köpa i morgondippen då de som suttit länge på skräpet vill ut.
https://nyemissioner.se/files/rights...7/prospekt.pdf

Kollade Bredband2 nu, som var ett bolag på Bullbagarlistan, det verkar vara ett vanligt börsföretag*, hur har det bolaget hamnat i Örjans depå.

*Ett vanligt företag omsätter mer än en pressbyrå samt gör vinst.
Citera
2021-09-05, 17:41
Medlem
RostigHinks avatar
Bredband2 köpte upp A3, före detta AllTele som var baserat i Umeå, dvs bullbagarland. Kanske gått den vägen?
Citera
2021-09-06, 15:18
Medlem
brolinlevers avatar
Tyst i tråden idag. Det ryktas om att grodan blivit avstängd, vem ska då orka uppdatera om F2M. Varje gång jag kollar tramsportföljen och ser skräpet rycker det i säljfingret av ren själbevarelsedrift och då har jag ändå inte ens en promille av mina investeringar i den.

I och för sig var trådens syfte att hitta pumpar, men det måste väl finnas fler än en groda med tanke på alla ryck i bolag som inte omsätter just någonting.
Citera
2021-09-06, 16:16
Medlem
bajssprutans avatar
Jo, jag tror grodan missförstod på något vis.
Vi ska leka privatdetektiver och tjäna gratis donken på det, inte bedriva skumraskaffärer själva.

VD i Xpecunia har köpt mer för 8.50 så det får väl ses som det nya golvet för den som vill swingtradea möget.
Jag håller mina till ett riktigt saftigt peämm om kryptokalas i Umeå.

Sedan måste man vara tydlig med att inte alla de här bolagen är ohederliga jeppar som är insyltade.
Exempelvis är Zoomability en god idé, men politikerna har andra planer för våra pengar nu när gränserna snart äntligen kan öppnas mot hela världen. Därför jag tror på Zenergys modulbostäder.
Tyvärr kan få handikappade hosta upp det en fullkitad Zoom kostar.

Fick jag bestämma skulle varje medborgare få en varsin enduro-cptruck gratis, oavsett handikappstatus.
Ser ju hur bekväma och smidiga som helst ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in