Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Så ska det se ut, the force is strong in you, young padawan
Haha. Folk misstolkar totalt mitt syfte här. 😄
Detta är bottenfiske för mig. Pump jägare i en opumpad aktie med enorm trigger runt hörnet.
Det är skitsamma om folk köper eller inte, förvärv är allt jag bryr mig om. Kurs över 2 kr men jag säljer mina 257k aktier för 1,5-2 kr direkt när den rusar sen stoppar jag vinsten i andra investeringar långsiktigt. Risken för nej är redan tagen oavsett om andra köper eller inte. Är enbart ett tips för pump jägare.
Samma om ny notering blir eller dylikt. Jag ser 2.05 kurs som garanti efter förvärv redan i år. Deras vinst brutto utan tillväxt inräknat är redan 5-6 miljoner vilket framöver är med i Free2moves bokslut, uppenbarligen (100% förvärv så Solortus=Free2move på onsdag, vid ett ✅)
Dessa 5 miljoner kan dom alltså avskriva mot annat, vilket är avdragsgill och slipper skatt. Från Q4 och framöver
Didrik Hamiltons karriär som revisor förklarar att han cashade 11.3 miljoner aktier för 95 öre i ett köp ok? Bokslut 2022 ingår samtliga siffror från Solortus i deras kvitt mot vinster och förluster för samtliga transaktioner. Solortus är
inte påväg att bli dotterbolag, de är påväg att bli Free2move.
Nästa år får alla i styrelsen köpa nya aktier för 1.35 kr för varje två aktier dom tecknade. Låter högt nu men det är det inte.
Oavsett vilket så tar jag min kappsäck med pengar och drar fortare än kvickt ändå så jag skiter i framtiden för detta bolag. Har helt andra planer, sen är jag ingen loser som Ibra eller SnobbenL som kläcker ur sig teorier utan belägg. Har gjort min hemläxa, visat beräkningar varför bolaget är undervärderat om ett
potentiellt ja blir... Visat mina egna trades.. Så jag försöker inte haussa en aktie bara för att lura folk. Det är stor risk att Solortus säger nej och kör på som vanligt bolag alternativt noterar sig själva bara.
Har ingen åsikt om Free2move om två år. Renodlat bottenfiske för mig, i denna swing trade. Typ motsatsen mot Ibra. Ett mongo som säger gå all in utan någon ekonomisk kunskap. 😄 Och ifall det blir nej på onsdag betyder det inte att jag hade fel, för den risken är stor, vilket jag ser som en risk värd att ta. Men aja.. Vi får se sen