2021-08-28, 14:55
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
✅ Solceller aktier börsvärde 500-1000% mer än omsättning. Solortus nyckeltal, vinst bättre än Soltek 400%

✅ Soltek 400% "bara" - lågt räknat ta detta bolag som jämförelse för att beräkna kurs vid eventuellt förvärv på onsdag

Solortus omsättning gånger fyra. 18*4=54 miljoner addera till Free2moves börsvärde 35 miljoner =99 miljoner

✅ Free2moves kurs efter förvärv lågt räknat ~2.05 kr

✅ tvåsiffriga miljonbelopp insider 0.95kr kurs

🚀💲💵💰🆙⤴🐸🥳🥳🤪🤑😏⛽⛽⛽⛽🗽🗽⛲🍻🍻🥂🥂🍻🍾🍾🍾🍾

Happy now?

Så ska det se ut, the force is strong in you, young padawan
Citera
2021-08-28, 15:08
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Så ska det se ut, the force is strong in you, young padawan

Haha. Folk misstolkar totalt mitt syfte här. 😄
Detta är bottenfiske för mig. Pump jägare i en opumpad aktie med enorm trigger runt hörnet.
Det är skitsamma om folk köper eller inte, förvärv är allt jag bryr mig om. Kurs över 2 kr men jag säljer mina 257k aktier för 1,5-2 kr direkt när den rusar sen stoppar jag vinsten i andra investeringar långsiktigt. Risken för nej är redan tagen oavsett om andra köper eller inte. Är enbart ett tips för pump jägare.

Samma om ny notering blir eller dylikt. Jag ser 2.05 kurs som garanti efter förvärv redan i år. Deras vinst brutto utan tillväxt inräknat är redan 5-6 miljoner vilket framöver är med i Free2moves bokslut, uppenbarligen (100% förvärv så Solortus=Free2move på onsdag, vid ett ✅)

Dessa 5 miljoner kan dom alltså avskriva mot annat, vilket är avdragsgill och slipper skatt. Från Q4 och framöver
Didrik Hamiltons karriär som revisor förklarar att han cashade 11.3 miljoner aktier för 95 öre i ett köp ok? Bokslut 2022 ingår samtliga siffror från Solortus i deras kvitt mot vinster och förluster för samtliga transaktioner. Solortus är inte påväg att bli dotterbolag, de är påväg att bli Free2move.

Nästa år får alla i styrelsen köpa nya aktier för 1.35 kr för varje två aktier dom tecknade. Låter högt nu men det är det inte.

Oavsett vilket så tar jag min kappsäck med pengar och drar fortare än kvickt ändå så jag skiter i framtiden för detta bolag. Har helt andra planer, sen är jag ingen loser som Ibra eller SnobbenL som kläcker ur sig teorier utan belägg. Har gjort min hemläxa, visat beräkningar varför bolaget är undervärderat om ett potentiellt ja blir... Visat mina egna trades.. Så jag försöker inte haussa en aktie bara för att lura folk. Det är stor risk att Solortus säger nej och kör på som vanligt bolag alternativt noterar sig själva bara.

Har ingen åsikt om Free2move om två år. Renodlat bottenfiske för mig, i denna swing trade. Typ motsatsen mot Ibra. Ett mongo som säger gå all in utan någon ekonomisk kunskap. 😄 Och ifall det blir nej på onsdag betyder det inte att jag hade fel, för den risken är stor, vilket jag ser som en risk värd att ta. Men aja.. Vi får se sen
Citera
2021-08-29, 00:29
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Haha. Folk misstolkar totalt mitt syfte här. 😄
Detta är bottenfiske för mig. Pump jägare i en opumpad aktie med enorm trigger runt hörnet.
Det är skitsamma om folk köper eller inte, förvärv är allt jag bryr mig om. Kurs över 2 kr men jag säljer mina 257k aktier för 1,5-2 kr direkt när den rusar sen stoppar jag vinsten i andra investeringar långsiktigt. Risken för nej är redan tagen oavsett om andra köper eller inte. Är enbart ett tips för pump jägare.

Samma om ny notering blir eller dylikt. Jag ser 2.05 kurs som garanti efter förvärv redan i år. Deras vinst brutto utan tillväxt inräknat är redan 5-6 miljoner vilket framöver är med i Free2moves bokslut, uppenbarligen (100% förvärv så Solortus=Free2move på onsdag, vid ett ✅)

Dessa 5 miljoner kan dom alltså avskriva mot annat, vilket är avdragsgill och slipper skatt. Från Q4 och framöver
Didrik Hamiltons karriär som revisor förklarar att han cashade 11.3 miljoner aktier för 95 öre i ett köp ok? Bokslut 2022 ingår samtliga siffror från Solortus i deras kvitt mot vinster och förluster för samtliga transaktioner. Solortus är inte påväg att bli dotterbolag, de är påväg att bli Free2move.

Nästa år får alla i styrelsen köpa nya aktier för 1.35 kr för varje två aktier dom tecknade. Låter högt nu men det är det inte.

Oavsett vilket så tar jag min kappsäck med pengar och drar fortare än kvickt ändå så jag skiter i framtiden för detta bolag. Har helt andra planer, sen är jag ingen loser som Ibra eller SnobbenL som kläcker ur sig teorier utan belägg. Har gjort min hemläxa, visat beräkningar varför bolaget är undervärderat om ett potentiellt ja blir... Visat mina egna trades.. Så jag försöker inte haussa en aktie bara för att lura folk. Det är stor risk att Solortus säger nej och kör på som vanligt bolag alternativt noterar sig själva bara.

Har ingen åsikt om Free2move om två år. Renodlat bottenfiske för mig, i denna swing trade. Typ motsatsen mot Ibra. Ett mongo som säger gå all in utan någon ekonomisk kunskap. 😄 Och ifall det blir nej på onsdag betyder det inte att jag hade fel, för den risken är stor, vilket jag ser som en risk värd att ta. Men aja.. Vi får se sen

Chilla grodan, driver bara lite gäck, utan illasinnade tankar, bara lite munfäktning. Det får du ta som F2M officislle talesman, du fick ju beröm för bra spaning vid första omnämnande av F2M. Alla omnämnanden efter det får du ta pikarna med god min
Citera
2021-08-29, 11:36
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Chilla grodan, driver bara lite gäck, utan illasinnade tankar, bara lite munfäktning. Det får du ta som F2M officislle talesman, du fick ju beröm för bra spaning vid första omnämnande av F2M. Alla omnämnanden efter det får du ta pikarna med god min

Ty 🐸
Citera
2021-08-29, 18:00
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:

Så mycket som jag haussat free2lose får jag vackert ta emot gäck, fullt förståeligt. Får hoppas att det blir en framgångssaga för de som lurats in i träsket. Men jag tar mina chips och get the fuck out när raketen drar.

Är en botten fiskare i grunden. Underbar tråd 😄
Citera
2021-08-30, 11:54
Medlem
brolinlevers avatar
Äntligen har Sörjans senaste investering nått börsen, Transfer Group. Hinner inte sammanställa en pluslista men företaget kan sägas bestå av en osammanhängande röra av bolag, utbilldning, hemvård och säkerhet. Den röda tråden är att samtliga gör förlust och det kommer med största sannolikhet att krävas en nyemisson inom ett halvår för att skeppet ska fortsätta flyta. Detta borde innebära Peämm, kanske om köp av ytterligare något skräpbolag, varvid man kan skylla emissionen på det också, wim-win.

Man kan också anta att styrelsen har förmåga att redovisa det aktieägare vill sak redovisas och inte en massa tråkig verklighet om minussiffor
.

Så detta kvalitetsbolag bör således ingå i varje seriös investerares portfölj, Transfer Group = nästa Securitas!!
Citera
2021-08-30, 17:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Äntligen har Sörjans senaste investering nått börsen, Transfer Group. Hinner inte sammanställa en pluslista men företaget kan sägas bestå av en osammanhängande röra av bolag, utbilldning, hemvård och säkerhet. Den röda tråden är att samtliga gör förlust och det kommer med största sannolikhet att krävas en nyemisson inom ett halvår för att skeppet ska fortsätta flyta. Detta borde innebära Peämm, kanske om köp av ytterligare något skräpbolag, varvid man kan skylla emissionen på det också, wim-win.

Man kan också anta att styrelsen har förmåga att redovisa det aktieägare vill sak redovisas och inte en massa tråkig verklighet om minussiffor
.

Så detta kvalitetsbolag bör således ingå i varje seriös investerares portfölj, Transfer Group = nästa Securitas!!
Rapport I morgon dessutom. What could possibly go wrong?
Jag har nog is i magen och inväntar ett par lager I dippen, men if sörjan is still in, im still in!

Namnologin säger att Transfer group kommer att genomgå en metamorfos, som en fjäril, till ett fastighetsbolag i framtiden.

Ej investeringsråd.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-30 kl. 17:19.
Citera
2021-08-30, 19:33
Medlem
brolinlevers avatar
[quote=bajssprutan|

Ej investeringsråd.[/QUOTE]

Är det någonting som måste skrivas? Alla som går in i denna tråd förstår väl att det mesta som skrivs är ironi?
Om inte så måste jag skynda mig att tillägga att det finns ingen värld i något som helst parallell verklighet eller dimension där Transfer Group kommer att bli nästa Securitas. Det mest troliga är att om det inte har tålmodiga aktieägare som vill teckna aktier i nyemissioner så kommer det att likvideras inom 12-18 månader.

Allt tyder på att TG är en stinkande hög med avföring som bara kommer att sluka kapital. Med det sagt upp 20 % idag
Citera
2021-08-30, 20:03
Medlem
RostigHinks avatar
Tramsfer Group listad nu och dessutom på Nordic SMEck av alla listor, what could possibly go wrong? Kryddad med Sörjansk peppar. Låter som ett objekt man kan smyglånga i väntan på att gnisslet från pumpen ska höras. Får fundera ett tag, kanske blir en initial säljfest för alla som vill casha. Kanske har de redan gjort det, aktien stängde på 1,2 spänn, samma som erbjudandet och var under dagen tillfälligt nere på 0,912 spänn. Avanzianerna största nettoköpare. Lovande framtida pumpobjekt.

Poäng får komma efter ett tag.
Citera
2021-08-30, 20:34
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Tramsfer Group listad nu och dessutom på Nordic SMEck av alla listor, what could possibly go wrong? Kryddad med Sörjansk peppar. Låter som ett objekt man kan smyglånga i väntan på att gnisslet från pumpen ska höras. Får fundera ett tag, kanske blir en initial säljfest för alla som vill casha. Kanske har de redan gjort det, aktien stängde på 1,2 spänn, samma som erbjudandet och var under dagen tillfälligt nere på 0,912 spänn. Avanzianerna största nettoköpare. Lovande framtida pumpobjekt.

Poäng får komma efter ett tag.

Du har rätt, jag som var för lat och bara läste sista raden på nyemissioner.se , de noterades till 1,2 kronor. Det är tydligen något som smyger sig på en när man är och letar raketer, man börjar läsa på så lite som möjligt och skjuter riktkurser och fakta från höften. Kommer kanske bli tvungen att gå på någon slags debriefing när man är klar med den här tråden för att bli av med all dumhet som klibbat sig fast
Citera
2021-08-30, 20:50
Medlem
Guldgrodans avatar
Sista chansen imorgon. Tanka Free2move. Ni har sett både teknisk analys, insiderköp och viktigast fundamenta vid eventuellt ja till Solortus uppköp på onsdag. Nu är det dags att satsa era pengar.

Detta är ett köpråd ✅

The stock market is filled with individuals who know the price of everything, but the value of nothing." — Phillip Fisher
Citera
2021-08-31, 10:53
Medlem
brolinlevers avatar
Transfer Group + 20 % på en rapport som visar på nyemission inom 6-12 månader om inte något förändras. Omsättningsökningen är i själva verket en minskning på 7 miljoner sett till förra året sammantaget om jag inte räknar fel. Såg att de tyvärr sålt Dr Hemma som jag tyckte var ett skojigt inslag i bolaget.

Synd om oss som inte var vakna igår när raketen lyfte, Sörjans bolag är säkra kort. Man kunde ju ha räknat ut med arslet att rapporten skulle gå att läsa som positiv när de släpper den en dag efter notering.
Finns en TO på 1,5 går ut i mars 2022, man får köpa under mellandagsrean kanske. Någon som vet om det finns fler investerare som är lika tvivelaktiga som Sörjan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in