2021-08-01, 14:32
Medlem
Så hur löser man kontanter en lördag utan bankkort?

Tappat bort mitt kort men har det inskannat i mobilen. Kan betala med NFC dvs trådlöst. Finns det bankomater med NFC i gbg?

Eller butik man kan använda mobilen för att ta ut?

Tacksam för alla svar.

(Om den är i fel tråd så ber jag om ursäkt mod, ändra om den inte är rätt)
Citera
2021-08-01, 14:53
Medlem
Det är söndag idag
Citera
2021-08-01, 15:04
Bannlyst
Swisha en polare.
Citera
2021-08-01, 15:06
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Så hur löser man kontanter en lördag utan bankkort?

Tappat bort mitt kort men har det inskannat i mobilen. Kan betala med NFC dvs trådlöst. Finns det bankomater med NFC i gbg?

Eller butik man kan använda mobilen för att ta ut?

Tacksam för alla svar.

(Om den är i fel tråd så ber jag om ursäkt mod, ändra om den inte är rätt)

Swisha någon i din krets som sedan tar ut pengarna. Finns säkert massa andra vägar oxå, orkar inte ens bry mig. Lycka till!
Citera
2021-08-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Swisha en polare.

Blir lite svårt med polare då jag är i en Anna stad.

Var igår på Lidl och en person framför ville ta ut och han kunde...men han hade bankkort. Fungerar det samma med NFC?
Citera
2021-08-01, 15:38
Bannlyst
Citat:
Blir lite svårt med polare då jag är i en Anna stad.

Var igår på Lidl och en person framför ville ta ut och han kunde...men han hade bankkort. Fungerar det samma med NFC?
Ställ dig och "ragga" vid bankomaten.
Citera
2021-08-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Ställ dig och "ragga" vid bankomaten.

Haha I dagens samhälle så är det svårt att be om dessa simpla saker. Alla är misstänksamma.

Aja får testa handla och se om man kan ta ut.
Citera
2021-08-01, 16:14
Medlem
HermaeusMoras avatar
Gå till en butik som accepterar swish som betalning och köp något samt fråga om du kan ta ut en extra summa.
Är det inte en överdriven summa du behöver så ska detta gå!
Citera
2021-08-01, 17:31
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tappat bort mitt kort men har det inskannat i mobilen.
Idag när det finns många avgiftsfria kort utan kredit så är det smart att ha något extra i reserv ...själv brukar jag ha 3 olika kort i plånboken och något liggande hemma som också varit till hjälp när butiken inte får kontakt med en viss bank.
En till lösning för dig är att köpa ett Paygoo Mastercard som du fyller på, finns hos olika kiosker t.ex Pressbyrån och 7Eleven men det har avgift för uttag m.m.
Citera
2021-08-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Idag när det finns många avgiftsfria kort utan kredit så är det smart att ha något extra i reserv ...själv brukar jag ha 3 olika kort i plånboken och något liggande hemma som också varit till hjälp när butiken inte får kontakt med en viss bank.
En till lösning för dig är att köpa ett Paygoo Mastercard som du fyller på, finns hos olika kiosker t.ex Pressbyrån och 7Eleven men det har avgift för uttag m.m.

Jag har annars kreditkort men den vill jag inte använda.

Hade det verkligen krisat så hade jag använt kreditkortet. Men nu behövde jag småhandla vid mig och dem har bara kortmaskin och ingen blipp.
Citera
2022-01-15, 03:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Fast avgiftsfritt är det inte.

kreditkort har extra höga kortköpsavgifter på varje köp.

därför lurar bankerna idioter att ta kreditkort för de tjänar extra mycket på alla köp som vi kunder får betala iform av mindre antal småbutiker=högre arbetslöshet=högre skatt och högre priser på varorna.

alltid bra att ta ut kontanter INNAN så att man har om det krisar.
Citera
2022-01-15, 14:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Fast avgiftsfritt är det inte.

kreditkort har extra höga kortköpsavgifter på varje köp.

därför lurar bankerna idioter att ta kreditkort för de tjänar extra mycket på alla köp som vi kunder får betala iform av mindre antal småbutiker=högre arbetslöshet=högre skatt och högre priser på varorna.

alltid bra att ta ut kontanter INNAN så att man har om det krisar.
Jovisst det blir någon % extra för butiken med kreditkort men jag syftade inte nödvändigtvis på just kreditkort t.ex har jag P.F.C. och Revolut utan årsavgift eller kredit.

Lite kontanter håller jag med om är bra om det inte är den gamla designen dagen innan de går ut
Då och då råkar man ut för att kontanter inte alltid blir accepterade vid kontantfria kassor eller att det inte finns växel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in