2021-08-01, 14:32
Medlem
S hur lser man kontanter en lrdag utan bankkort?

Tappat bort mitt kort men har det inskannat i mobilen. Kan betala med NFC dvs trdlst. Finns det bankomater med NFC i gbg?

Eller butik man kan anvnda mobilen fr att ta ut?

Tacksam fr alla svar.

(Om den r i fel trd s ber jag om urskt mod, ndra om den inte r rtt)
Citera
2021-08-01, 14:53
Medlem
Det r sndag idag
Citera
2021-08-01, 15:04
Bannlyst
Swisha en polare.
Citera
2021-08-01, 15:06
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
S hur lser man kontanter en lrdag utan bankkort?

Tappat bort mitt kort men har det inskannat i mobilen. Kan betala med NFC dvs trdlst. Finns det bankomater med NFC i gbg?

Eller butik man kan anvnda mobilen fr att ta ut?

Tacksam fr alla svar.

(Om den r i fel trd s ber jag om urskt mod, ndra om den inte r rtt)

Swisha ngon i din krets som sedan tar ut pengarna. Finns skert massa andra vgar ox, orkar inte ens bry mig. Lycka till!
Citera
2021-08-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Swisha en polare.

Blir lite svrt med polare d jag r i en Anna stad.

Var igr p Lidl och en person framfr ville ta ut och han kunde...men han hade bankkort. Fungerar det samma med NFC?
Citera
2021-08-01, 15:38
Bannlyst
Citat:
Blir lite svrt med polare d jag r i en Anna stad.

Var igr p Lidl och en person framfr ville ta ut och han kunde...men han hade bankkort. Fungerar det samma med NFC?
Stll dig och "ragga" vid bankomaten.
Citera
2021-08-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Stll dig och "ragga" vid bankomaten.

Haha I dagens samhlle s r det svrt att be om dessa simpla saker. Alla r misstnksamma.

Aja fr testa handla och se om man kan ta ut.
Citera
2021-08-01, 16:14
Medlem
HermaeusMoras avatar
G till en butik som accepterar swish som betalning och kp ngot samt frga om du kan ta ut en extra summa.
r det inte en verdriven summa du behver s ska detta g!
Citera
2021-08-01, 17:31
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tappat bort mitt kort men har det inskannat i mobilen.
Idag nr det finns mnga avgiftsfria kort utan kredit s r det smart att ha ngot extra i reserv ...sjlv brukar jag ha 3 olika kort i plnboken och ngot liggande hemma som ocks varit till hjlp nr butiken inte fr kontakt med en viss bank.
En till lsning fr dig r att kpa ett Paygoo Mastercard som du fyller p, finns hos olika kiosker t.ex Pressbyrn och 7Eleven men det har avgift fr uttag m.m.
Citera
2021-08-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Idag nr det finns mnga avgiftsfria kort utan kredit s r det smart att ha ngot extra i reserv ...sjlv brukar jag ha 3 olika kort i plnboken och ngot liggande hemma som ocks varit till hjlp nr butiken inte fr kontakt med en viss bank.
En till lsning fr dig r att kpa ett Paygoo Mastercard som du fyller p, finns hos olika kiosker t.ex Pressbyrn och 7Eleven men det har avgift fr uttag m.m.

Jag har annars kreditkort men den vill jag inte anvnda.

Hade det verkligen krisat s hade jag anvnt kreditkortet. Men nu behvde jag smhandla vid mig och dem har bara kortmaskin och ingen blipp.
Citera
2022-01-15, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Fast avgiftsfritt r det inte.

kreditkort har extra hga kortkpsavgifter p varje kp.

drfr lurar bankerna idioter att ta kreditkort fr de tjnar extra mycket p alla kp som vi kunder fr betala iform av mindre antal smbutiker=hgre arbetslshet=hgre skatt och hgre priser p varorna.

alltid bra att ta ut kontanter INNAN s att man har om det krisar.
Citera
2022-01-15, 14:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Fast avgiftsfritt r det inte.

kreditkort har extra hga kortkpsavgifter p varje kp.

drfr lurar bankerna idioter att ta kreditkort fr de tjnar extra mycket p alla kp som vi kunder fr betala iform av mindre antal smbutiker=hgre arbetslshet=hgre skatt och hgre priser p varorna.

alltid bra att ta ut kontanter INNAN s att man har om det krisar.
Jovisst det blir ngon % extra fr butiken med kreditkort men jag syftade inte ndvndigtvis p just kreditkort t.ex har jag P.F.C. och Revolut utan rsavgift eller kredit.

Lite kontanter hller jag med om r bra om det inte r den gamla designen dagen innan de gr ut
D och d rkar man ut fr att kontanter inte alltid blir accepterade vid kontantfria kassor eller att det inte finns vxel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in