Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-07-31, 23:14
Medlem
Här följer en länk som visar på hur feministisk indoktrinering uppmuntrar till mental kastrering av småpojkar för att stötta det feministiska narrativet

https://youtu.be/u0ThRMB1wlg?t=724

Klippet är motbjudande och alarmerande och sprids online.

Hur skyddar ni era barn från att utsättas från den här typen av propaganda?

Hur hjälper ni era barn att förstå att det där är fel och skadligt?
Citera
2021-08-01, 02:26
Medlem
Rensa-fisks avatar
Att samhället utvecklas åt fel håll är knappast någon nyhet och det är en av anledningarna till att jag valt att inte skaffa barn. Det är det bästa sättet jag kan skydda ungar på. Att inte skaffa några, alltså.
Citera
2021-08-01, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rensa-fisk
Att samhället utvecklas åt fel håll är knappast någon nyhet och det är en av anledningarna till att jag valt att inte skaffa barn. Det är det bästa sättet jag kan skydda ungar på. Att inte skaffa några, alltså.

Du kan skaffa barn i ett annat land? Varför begränsar du dig till Sverige och väst? Vill man ha barn och om man anser att miljön är skadlig här så kan man göra något för att ta sig till en bättre miljö?
Citera
2021-08-01, 02:34
Medlem
Citat:
I'm a feminist boy!

Ja, jisses. Mycket ska man höra dem sjunga.
Citera
2021-08-01, 02:37
Medlem
Rensa-fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Du kan skaffa barn i ett annat land? Varför begränsar du dig till Sverige och väst? Vill man ha barn och om man anser att miljön är skadlig här så kan man göra något för att ta sig till en bättre miljö?

För att sannolikheten att jag inom de kommande åren ska bosätta mig utomlands är oerhört liten och jag har dessutom redan passerat åldern då man "ska" skaffa barn. Och seriöst, hur är man funtad om man väljer att skaffa barn när man är i 40-årsåldern? För övrigt hör ju till saken att jag har dåliga gener som jag helst inte vill föra vidare.
Citera
2021-08-01, 02:39
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Här följer en länk som visar på hur feministisk indoktrinering uppmuntrar till mental kastrering av småpojkar för att stötta det feministiska narrativet

Sjuk utveckling
Citera
2021-08-01, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rensa-fisk
För att sannolikheten att jag inom de kommande åren ska bosätta mig utomlands är oerhört liten och jag har dessutom redan passerat åldern då man "ska" skaffa barn. Och seriöst, hur är man funtad om man väljer att skaffa barn när man är i 40-årsåldern? För övrigt hör ju till saken att jag har dåliga gener som jag helst inte vill föra vidare.

Du styr ju den sannolikheten - den är ju inte fast såvida du inte gör den fast.

Då man "ska" skaffa barn är kollektivt.

Är du man och 40 så är det inte optimalt men det är inte heller omöjligt.

Du verkar vara full av självömkan.

Den finns en professor som heter Dr Bruce Lipton. Han har studerat hur perception förändrar ens DNA. Du kan alltså ändra dina gener i livet medan det fortskrider. Men det är inte något man lyckas med om man sköljer en flodvåg av självömkan över sig dagligen.
Citera
2021-08-01, 09:10
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:

Jag har alltid förespråkat att pojkar och män inte ska vara våldsamma, det tycker jag är bra och rimligt. Men det är helt enkelt förjävligt att media vägrar lyfta upp de fina aspekterna av manlighet och maskulinitet. Det handlar om förmågan att initiativ, vara rakryggad och ärlig, få saker gjort och vara en ledare - inte ha på sig rosa och dansa.
Citera
2021-08-01, 09:54
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:

Det mesta är ju inte nytt. När jag var barn sjöng vi (alla i klassen) i skolan, och skrattade. Det är en harmlös film med barn, och av barn (?).

Att barnen säger sig vara feminister spelar ingen större roll och är inget hot mot samhället, då de inte förstår den egentliga innebörden av begreppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Jag har alltid förespråkat att pojkar och män inte ska vara våldsamma, det tycker jag är bra och rimligt.
Det jag har problem med är definitionerna av orden de använder. Att man inte ska vara tuff, redan där har de lagt en värdering i ordet; att vara tuff är någon som ger sig på och med fysiskt våld dominerar andra. För mig är tuffhet att stå emot grupptryck och skydda svaga. Men man gör anspråk på att ett specifikt ord ska tolkas efter deras uppfattning. Något som jag observerat flera vuxna feminister göra.

Ett annat problem är att personer (barn främst) som bär konservativa färger eller inte har glitter på kläderna, ska utmålas som fiender till det progressiva eller i alla fall bakåtsträvare. Redan där har man begränsat individens frihet, och eftersträvar stark konformism.
Citera
2021-08-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Jag har alltid förespråkat att pojkar och män inte ska vara våldsamma, det tycker jag är bra och rimligt. Men det är helt enkelt förjävligt att media vägrar lyfta upp de fina aspekterna av manlighet och maskulinitet. Det handlar om förmågan att initiativ, vara rakryggad och ärlig, få saker gjort och vara en ledare - inte ha på sig rosa och dansa.

Det är EXTREMT skadligt för en man att inte äga sin våldsamhet. Det blir ENDAST farligt om han inte lär sig kontrollera den. Feminismen vill varken att den ska kontrolleras eller finnas till eftersom olikheter är ett hot mot både deras världsbild och deras ideologi.
Citera
2021-08-01, 10:08
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Det är EXTREMT skadligt för en man att inte äga sin våldsamhet. Det blir ENDAST farligt om han inte lär sig kontrollera den. Feminismen vill varken att den ska kontrolleras eller finnas till eftersom olikheter är ett hot mot både deras världsbild och deras ideologi.
Självklart ska man äga sin våldsamhet/aggressivitet, det håller jag med om. Jag påpekade bara att jag är emot våld- och sexualbrott.
Citera
2021-08-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Det mesta är ju inte nytt. När jag var barn sjöng vi (alla i klassen) i skolan, och skrattade. Det är en harmlös film med barn, och av barn (?).

Att barnen säger sig vara feminister spelar ingen större roll och är inget hot mot samhället, då de inte förstår den egentliga innebörden av begreppet.

Harmlöst? Och barnen sjöng att negrer förtjänar en plats i helvetet med stora gula hattar - skulle du säga att de inte har förstånd att begripa vad det är de sjunger om? Tror du verkligen att barn är så jävla dumma så att de inte begriper vad de sjunger om, vad något har för konnotationer, eller i övrigt, all kommunikation som inte är verbal - att de inte snappar betydelsen? Hur tror du att de lär sig att förstå världen???

Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Det jag har problem med är definitionerna av orden de använder. Att man inte ska vara tuff, redan där har de lagt en värdering i ordet; att vara tuff är någon som ger sig på och med fysiskt våld dominerar andra. För mig är tuffhet att stå emot grupptryck och skydda svaga. Men man gör anspråk på att ett specifikt ord ska tolkas efter deras uppfattning. Något som jag observerat flera vuxna feminister göra.

Ett annat problem är att personer (barn främst) som bär konservativa färger eller inte har glitter på kläderna, ska utmålas som fiender till det progressiva eller i alla fall bakåtsträvare. Redan där har man begränsat individens frihet, och eftersträvar stark konformism.

Vem bryr sig om definitionerna? Är du dum i huvudet på riktigt? Tänk om det var flickor istället som sjöng om att de aldrig ska ta hand om spädbarn, att omsorg hör till det förflutna och att hår på benen är något som även kvinnor ska ha och att de byter ut sin omsorg mot maskulin vrede?

Ingen vettig människa ser till att ens söner har glitter på kläderna eller plast-fittor på huvudet istället för kepsar.

Feminister är sinnessjuka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in