Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-31, 18:54
Medlem
Månsans avatar
Idiotiskt nog installerade jag Big Sur i min Powerbook (årsmodell 2018).
Urdumt visade det sig. Massa program funkar inte nu. Jag har förvisso ärligt köpt programmen för länge sen men har ingen lust att nu göra massa svindyra uppdateringar. Jag vill kunna köra på som vanligt med mina gamla CS6, vilket gick bra förut när jag hade Mojave.

Nu när jag går in på App Store och ska hämta Mojave får jag meddelandet:
Den här kopian av programmet "installera macOS" är för gammal för att kunna öppnas med den här versionen av macOS

Hur gör jag nu? Det har tydligen blivit för modernt med det jäkla Big Sur för att kunna hämta gamla versioner.
Citera
2021-07-31, 19:47
Medlem
Nu tar jag för givet att du menar Macbook och inte Powerbook, men internet recovery installerar om datorn till vad den nu kom med, i ditt fall antagligen Mojave, notera att du behöver radera allt innehåll & installera om eftersom det inte går att nedgradera Mac OS

https://support.apple.com/guide/mac-...-mchlp1599/mac
Citera
2021-07-31, 20:26
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Nu tar jag för givet att du menar Macbook och inte Powerbook, men internet recovery installerar om datorn till vad den nu kom med, i ditt fall antagligen Mojave, notera att du behöver radera allt innehåll & installera om eftersom det inte går att nedgradera Mac OS

https://support.apple.com/guide/mac-...-mchlp1599/mac

Du har rätt, datorn heter MacBook Pro ser jag nu när jag tittar efter.

Är det en bra idé att skaffa en extern hårddisk och sen köra över allt med "Time Machine" som finns i systeminställningar?

Sen när jag ska kopiera tillbaka allt, hur gör jag då? Hamnar allt på rätt plats av sig själv eller måste man hålla på och krångla och installera program, bilder, musik och allt skit i flera veckor för att det ska hamna på rätt ställe?
Citera
2021-07-31, 20:32
Medlem
Timemachine fungerar utmärkt, större program tex. Adobe CS6 lär du antagligen behöva installera om, eller åtminstone aktivera på nytt pga. kopieringsskydd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in