Citat:
Ursprungligen postat av
Alezandaar
Det är bara att intressant fenomen. Att fall som är så lika får så olika uppmärksamhet. Det gäller liksom inte enbart det här utan jag märker det ofta. Kan va tex bilolyckor eller vad som helst.
Trist det är, tycker jag. Man bör aldrig slarva och hålla tyst i sådana situationer (det gäller först och främst polisen, samhället och media nu, men också våra flashbacksdiskussioner), men... vi vet ju alla hur det är. I Polen brukar det också vara kvinnornas försvinnanden de mest omtalade - och i de flesta andra länder också, tror jag.
Men OT - blev det något inlägg från MPS? Vet någon varför polisen blev inblandad så snabbt?
Här är länken till polisens inlägg, hoppas det går bra att länka:
https://www.facebook.com/polisen.mot...98602350345053
Hans mamma kommenterar även inlägget.
Mannen kan vara ikädd jeansshorts, svart munktröja, grönsvarta skor och svart keps. Han kan bära på en grå ryggsäck med bland annat kläder vilket gör att hans klädsel kan ha ändrats. Ryggsäcken var fullpackad när han lämnade hemmet i Borensberg. - från polisens sida på fb. Ryggsäck med annat kläder tyder nog på att han försvann frivilligt? (Endast tyder på, säger inte att det måste ha varit så.)