2022-03-04, 17:58
  #4837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Ett vittne (som satt och rökte på hemma hos A i hans "fritidsgård" under dagen) började dock vagt svamla om att det var en annan "lång mörkhyad" person närvarande, som kunde vara den skyldige. Något han inte knystat om i tidigare förhör, så nu ska förhör återigen spelas upp. Banke skrockade nöjt i sin stol att "äntligen kommer sanningen fram" och gjorde en stor grej av gärningsmannens längd, hudfärg och gångstil.

Vad det skulle vara för sanning skulle dock behöva preciseras lite närmare, då två vittnen som var på plats vid gärningen pekat ut B under rättegången, trots det våldskapital som tydligen är knutet till honom som gör att de flesta vittnen framställer sig själva med minnesproblem värdiga en klinisk diagnos.

Det verkar på det stora hela vara ett riktigt patraskgäng inblandat i denna händelse- där de flesta saknar ryggrad - och det är nog inte så konstigt att de måste röka på och ta tramadol hela dygnet för att orka med sitt liv och att umgås med varandra.

Ja, begynnande drogutlöst alzemers eller amnesti...eller så är de bara mesiga muppar...
Citera
2022-03-05, 23:06
  #4838
Medlem
svenskpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojsagen
Jag blir mest förbannad som svensk skattebetalare när vi inte sätter stopp för dessa knarksäljande afrikanska gäng som är uppfostrade som djur och kan skjuta en bara sådär. Dom har inte deklarerat en enda inkomst och springer runt med märkeskläder och kör bil, renoverar lägenhet osv. Bara denna rättegång kostar säkert 50 miljoner för oss som betalar skatt!

Du måste vara lite efterbliven. 50 miljoner zzzzzzzzzz
Citera
2022-03-06, 01:00
  #4839
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskpappa
Du måste vara lite efterbliven. 50 miljoner zzzzzzzzzz
Det är inte omöjligt, rättegången mot Vårby nätverket kostade 23 millioner i advokatarvoden första vändan i tingsrätten. Det är alltså innan hovrätten, så det tillkommer mer arvoden nu. Sedan kostar polis, åklagare, domstol, häkte, fängelse osv.
Citera
2022-03-06, 01:07
  #4840
Medlem
Castafiores avatar
Den jag är mest besviken på i den här rättegången är L**th, den sk. medlaren.

Maken till ynkrygg har sällan skådats. Han uppger att han har minnesluckor och är traumatiserade och inte minns ett dugg. En reguljär utbränd invidid som genomgått 200 ECT hade klarat det bättre.


Karln är någon slags misslyckad individ som hankar sig fram på småbrottslighet och har tagit på sig en för stor kostym som medlare. Arabgängen verkar rent generellt inte kunna lösa den mest patetiska konflikt utan att ha en medlare. Typ om någon har snott en tvättid.

Han kan sätta dit mördaren, men väljer att vara en cry baby. Usch..tvi...h
uvva!!
__________________
Senast redigerad av Castafiore 2022-03-06 kl. 01:36.
Citera
2022-03-06, 07:41
  #4841
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
En stor del av åtalet bygger på uppgifter från ett nyckelvittne.

Han ville först inget säga i förhör men när han själv blev misstänkt berättade han om hela bakgrunden, motivet och pekade ut vilka som låg bakom. Motivet anges vara en stöld av en uppsättning däck och fälgar.

Bilen tillhörde en vän till 19-åringen som blev skjuten i Stockholm. Nyckelvittnet fick i uppdrag att se till bilen som var kvar i Luleå.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWP9wd/aklagaren-kraver-hogsta-straffet-for-mordet-i-notviken
Citera
2022-03-06, 09:49
  #4842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskpappa
Du måste vara lite efterbliven. 50 miljoner zzzzzzzzzz

Vad tror du allt kommer kosta då? Om du skulle uppskatta en siffra?
Citera
2022-03-06, 12:33
  #4843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWP9wd/aklagaren-kraver-hogsta-straffet-for-mordet-i-notviken
haha ser ut som orginal fälgar
Citera
2022-03-06, 16:35
  #4844
Medlem
Miffotmorgans avatar
Tjejen hade alltså stulit fälgarna, inte konstigt att hon sköts av sina negerkompisar.
Citera
2022-03-06, 17:51
  #4845
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskpappa
Du måste vara lite efterbliven. 50 miljoner zzzzzzzzzz
ja det kommer säkert kosta mer.. Jag åkte dit med 500k i kontanter samt några hekto hasch för ca 15 år sen. Kostade 11 miljoner.
Citera
2022-03-06, 18:00
  #4846
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Tjejen hade alltså stulit fälgarna, inte konstigt att hon sköts av sina negerkompisar.
Det udda med hela förundersökningen är att ingen vet vem som snodde däck och fälgar. Framkommer inte.
Finns andra kandidater i åtalet som är lika sannolika som tjuvar. En av dessa har dessutom fått in pengar för försäljning av däck och fälgar på sitt konto. Dessa hade likt Frida ingen bil.
Citera
2022-03-06, 18:04
  #4847
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det udda med hela förundersökningen är att ingen vet vem som snodde däck och fälgar. Framkommer inte.
Finns andra kandidater i åtalet som är lika sannolika som tjuvar. En av dessa har dessutom fått in pengar för försäljning av däck och fälgar på sitt konto. Dessa hade likt Frida ingen bil.
Svårt att förstå, polisens utredare verkar hitta på en massa skit.
Negern ville väl helt enkelt skjuta lite inte svårare än så kanske.
Fälgarna är endast en påhittad grej som PK utredarna lutar sig emot för att försöka få det hela att låta logiskt.
När negern i själva verket inte hade någon logik bakom sin handling, utan mer av en djurisk impuls i aphjärnan bara.
Men det kan man ju inte skriva i utredningen
Citera
2022-03-06, 18:18
  #4848
Medlem
Finns de någon avpixlad bild på GM i tråden ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in