2021-07-30, 14:24
Medlem
Italienare är så jävla jobbiga. Jobbigaste folket i Europe och då räknar jag med fransmän fast inte turkar.

Italienare är Europas blattar eftersom de är:

- Orimligt stolta över skitsaker, typ wow vi uppfann pastan. Vem bryr sig även om det skulle vara så?
- Stingsliga och känsliga, typ en riktig pasta får inte innehålla det här och det här och en bolognese ska ätas med tagliatelle inte spaghetti
- Bryr sig väldigt mycket om morsor
- Spännig machokultur som pantade tjejer gillar men de smarta ser igenom direkt
- Lågintelligenta rakt av

Hur har era upplevelser av italienare varit? Jag tycker att dom är extra jobbiga utomlands där dom håller på med sin brytning samt fortfarande talar om sin jävla "kultur" även när de är i typ Indien.
Citera
2021-07-30, 14:34
Medlem
RiverStyxs avatar
Helt annan bild har jag. Ett härligt folk och har man blivit vän med en Italienare har man en riktigt bra vän som alltid ställer upp. Att de skulle vara "lågintelligenta" känns ju som rent hittepå. Att de värderar sin familj och står dem nära är bara att beundra.

Det finns patrask också så klart och de där olika maffiaklanerna i södra halvan av landet är ju en solklar skamfläck.
Citera
2021-07-30, 15:47
Medlem
Italienare är sköna.

Är TS möjligen en undermänniska från MENA?
Citera
2021-07-30, 16:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Italienare är sköna.

Är TS möjligen en undermänniska från MENA?

Beror väl lite på när man växte upp. Paolo Roberto var ju en riktig blatte när han var ung och sprang runt och boxades med random folk.

Men överlag är italienare sköna människor ja
Citera
2021-07-30, 16:36
Medlem
Italien har vl ändå verkligen levererat när det kommer till olika kulturella saker med alltifrån Rom till renässansen osv. Vi har mycket att tacka italienarna för. Italienare rent generellt är väldigt tillmötesgående och positiva.
Citera
2021-07-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Italienare är så jävla jobbiga. Jobbigaste folket i Europe och då räknar jag med fransmän fast inte turkar.

Italienare är Europas blattar eftersom de är:

- Orimligt stolta över skitsaker, typ wow vi uppfann pastan. Vem bryr sig även om det skulle vara så?
- Stingsliga och känsliga, typ en riktig pasta får inte innehålla det här och det här och en bolognese ska ätas med tagliatelle inte spaghetti
- Bryr sig väldigt mycket om morsor
- Spännig machokultur som pantade tjejer gillar men de smarta ser igenom direkt

Hur har era upplevelser av italienare varit? Jag tycker att dom är extra jobbiga utomlands där dom håller på med sin brytning samt fortfarande talar om sin jävla "kultur" även när de är i typ Indien.

Jag har alltid trivts med italienare när jag varit där. Vad gäller både Frankrike och Italien så tycker jag det är trivsamma kulturer och folk att vistas i. Lite knasiga ibland men trevliga.

Men det finns några saker negativt man kan ta upp. De är generellt inte så bra på att organisera upp saker och de har en del av samma manana-tänk som spanjorer kan ha.

Det är för övrigt väldigt stor skillnad på norra och södra Italien. Det är mest Milano och Turin jag har erfarenhet av.

Man undrar hur många italienare TS träffat och i vilket sammanhang faktiskt?
Citera
2021-07-30, 16:59
Medlem
Kosovoalbaner är Europas blattar.
Citera
2021-07-30, 17:16
Medlem
Jag tror någons tjej är tänd på italienare...
Citera
2021-07-30, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nykines

Italienare har högre iq än svenskar. Den norra delen tillhör ett av Europas rikaste områden. Sen är det ett oerhört vackert land med underbar mat och härliga människor.

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-iq-by-country
Citera
2021-07-30, 17:28
Medlem
De nordliga italienare jag träffat har varit väldigt intelligenta och trevliga. De sydliga är latare och mer kaotiskt lagda.

Men säga vad man vill om dessa typer - en sak kan jag inte förlåta dem: deras värdelösa engelska och otroligt löjliga brytning.

Relevant video (Jonathan Unge som hånar italienare): https://www.youtube.com/watch?v=Aa8y4vnbCBM
Citera
2021-07-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Beror väl lite på när man växte upp. Paolo Roberto var ju en riktig blatte när han var ung och sprang runt och boxades med random folk.

Men överlag är italienare sköna människor ja

Jag växte upp på 80-talet och då var Paolo en lättkrä kt blatte liksom random jugge.

Vi hade klarat oss utan dem. Den saken är säker.
Citera
2021-07-30, 18:03
Medlem
jugbandbluess avatar
syditalienare = blattar
norditalienare = européer

fråga valfri civiliserad italienare, de håller med mig till 100%. har varit i båda ändar flera gånger och har via mitt arbete regelbunden kontakt med den industrialiserade delen av italien. fullt fungerande människor. dom kan åka söderut på semester ibland men skulle hellre amputera benet än bo i syditalien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in