Citat:
Ursprungligen postat av
nykines
Italienare är så jävla jobbiga. Jobbigaste folket i Europe och då räknar jag med fransmän fast inte turkar.
Italienare är Europas blattar eftersom de är:
- Orimligt stolta över skitsaker, typ wow vi uppfann pastan. Vem bryr sig även om det skulle vara så?
- Stingsliga och känsliga, typ en riktig pasta får inte innehålla det här och det här och en bolognese ska ätas med tagliatelle inte spaghetti
- Bryr sig väldigt mycket om morsor
- Spännig machokultur som pantade tjejer gillar men de smarta ser igenom direkt
- Lågintelligenta rakt av
Hur har era upplevelser av italienare varit? Jag tycker att dom är extra jobbiga utomlands där dom håller på med sin brytning samt fortfarande talar om sin jävla "kultur" även när de är i typ Indien.
Jag har alltid trivts med italienare när jag varit där. Vad gäller både Frankrike och Italien så tycker jag det är trivsamma kulturer och folk att vistas i. Lite knasiga ibland men trevliga.
Men det finns några saker negativt man kan ta upp. De är generellt inte så bra på att organisera upp saker och de har en del av samma manana-tänk som spanjorer kan ha.
Det är för övrigt väldigt stor skillnad på norra och södra Italien. Det är mest Milano och Turin jag har erfarenhet av.
Man undrar hur många italienare TS träffat och i vilket sammanhang faktiskt?