• 2
  • 3
2009-08-28, 02:07
Medlem
serbers avatar
Finns ju någon Chilibea som det står "Lasse Bengtsson" eller nått, det är den bästa färdiga bean jag tryckt i mig och då har jag dragit igenom alla olika sorter som finns på Willys, Ica och Lidl.

Någon som sa att kycklingfilé är direkt i smaken och då passar denna perfekt för den är mjuk till en början för att sedan övergå i smak och lite hetta.
jag gillar chili och bea så en chilibea är optimalt för mig
Citera
2009-08-28, 10:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Vad betyder EMÅ? Lägg ner lunarstorm- och SMS-snacket och så pratar vi klarspråk istället!
Men annars lille vän har du rätt i vad du skriver
Haha, lunarstorm var något min dotter brukade syssla med . I det här fallet handlar det varken om Lunarstorm eller SMS-snack utan om ett vedertaget uttryck.

Förkortningen betyder samma sak som det amerikanska IMO (In My Opinion), dvs Enlig Min Åsikt.

Det är kul att du anser att mitt inlägg hade viss substans. Jag skulle dock vara tacksam om du kunde lägga ner den nedlåtande/patroniserande tonen .

~Paul~
Citera
2009-08-28, 11:00
Medlem
erlgs avatar
Lyft ur filéerna ur pannan och tillsätt finhackad schalottenlök och låt den brynas en aning. Deglacera pannan med en skvätt chardonnay och låt reducera en aning.Tillsätt en klick dijonsenap, lite hemkokt buljong och en skvätt grädde och låt puttra. Innan servering tillsätter du några klickar smör och finhackad dragon.
Citera
2009-08-28, 12:59
Medlem
Masingas avatar
Jag brukar köra med yoghurt, koriander och mynta vispa ihop och salta och peppra efter behov, slutligen ett stänk med citron.
Citera
2009-08-31, 15:52
Medlem
greger87s avatar
Den här såsen använder jag till min kycklingfile, mycket gott!

http://www.santamaria.se/servlet/se....&p=r2b&id=5348
Citera
2009-08-31, 23:17
Medlem
k1ng3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Återigen. En stark currysås kommer effektivt att utplåna den milda smak som kycklingbröst äger. Det är EMÅ avsevärt lämpligare att köra på höns i stället. Höns har nämligen en starkare smak och en annan konsistens som passar väl ihop med curry, ris och chutney.

~Paul~

En fråga till dig "lille vän " :
Var köper du höns, jag bor inte långt från dina hoods?
Citera
2009-08-31, 23:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
En fråga till dig "lille vän " :
Var köper du höns, jag bor inte långt från dina hoods?
Jag passar på när de ibland har drive på Netto eller Lidl (var ett tag sedan) eller i Saluhallen. Vet inte med säkerhet om Orienthuset kanske också har höns men det är ganska sannolikt. Annars så har City Gross.

~Paul~
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in