2021-07-30, 10:20
Hej,

Säg teoretiskt att jag har 100+mille på Nordnet och Avanza och vill föra över dem till min bank.

Har Skandia idag, aldrig haft problem.
Har inte pratat med dem än, finns det förmåner att få när man sitter på stora belopp?

Finns det något bättre alternativ? Förmåner?

Rikisar, ge mig tips
Citera
2021-07-30, 10:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Hej,

Säg teoretiskt att jag har 100+mille på Nordnet och Avanza och vill föra över dem till min bank.

Har Skandia idag, aldrig haft problem.
Har inte pratat med dem än, finns det förmåner att få när man sitter på stora belopp?

Finns det något bättre alternativ? Förmåner?

Rikisar, ge mig tips

Vid sådana belopp, avtalar man ett möte med banken. Du kommer att bli behandlad som en kung.
Citera
2021-07-30, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vid sådana belopp, avtalar man ett möte med banken. Du kommer att bli behandlad som en kung.

Jag kan tänka mig detta, frågan är vilken bank som hade givit bäst förmåner. Kanske väldigt svårt att ge mig ett bättre svar än detta, jag får helt enkelt boka ett antal möten och ställa dem emot varandra.

Tack
Citera
2021-07-30, 10:58
Medlem
knack1s avatar
När du kommer upp i högre belopp så handlar det mest om vilken bank som är beredd på att bryta mest mot lagen
Citera
2021-07-30, 12:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Jag kan tänka mig detta, frågan är vilken bank som hade givit bäst förmåner. Kanske väldigt svårt att ge mig ett bättre svar än detta, jag får helt enkelt boka ett antal möten och ställa dem emot varandra.

Ring runt och hör. Säg även att anfra banker du har pratat med, har erbjudit dig mer och bättre. En liten vit lögn.

Tack

Citat:
Ursprungligen postat av knack1
När du kommer upp i högre belopp så handlar det mest om vilken bank som är beredd på att bryta mest mot lagen

Nja. Inte bryta mot lagen. Mer att kringå den. Ligga i en gråzon.
Citera
2021-07-31, 10:55
Snälla, vad menar ni? Bryta lagen, kringgå? Mer information tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in