Citat:
Ursprungligen postat av
Heymid
24-årig kille med bra, hela och friska föräldrar. Är själv hel och har inga medfödda sjukdomar, vare sig psykiskt, fysiskt eller neurologiskt. Jag går runt med ständiga okontrollerbara tankar/idéer som leder ofta till konstiga handlingar eller väldigt dåligt planerade handlingar. Slösat pengar på långa taxiresor for att jag inte kollade vädret eller om personen jag ville träffa var där. Missade två samtal från samma chaffis och angav en gång fel hämtaddress vilket de ringde mig om. Jag är snurrig, har inte full koll på något. Flög till Värmland med bara en mobil. Inget kort, vänner, event, boende eller munskydd eller ens returbiljett. Helt meningslöst. Ett ställe jag dessutom är väl bekant med sedan tidigare. Har kontakt med psykiatrin och hoppas på en ny medicin nu. Jag är liksom ingen riktig person, bara ett sinne med olika flytande idéer som ibland får mer inflytande fysiskt och ibland kolliderar med varandra så att det leder till konstigheter.
Hej
Du behöver rutiner.
Ett fysiskt arbete 8 timmar per dag så du blir trött och inte orkar tänka dessa fladdriga tankar
Sen när det är helg kommer du uppskatta den mycket mer eftersom du äntligen får känna dig lite fri.
Var alltid sysselsatt dygnet runt förutom när du sover.
Var alltid med andra människor så får du andra intryck och idéer än dina egna. (Andra tankar än dina egna).
Rutiner kan göra att du känner dig mer fri.
Rutinerna kommer göra att du mår bra hela tiden och att du alltid vet vad som ska hända nästa sekund, minut, timme.
Sen den tid du får vara ledig kommer du uppskatta den tiden mer.
Och du kommer ha mer ordning på dina tankar eftersom vardagen i ditt liv nu är ordnad och kontrollerad.
Sen när du är fri på fritiden kan du tänka dina fladdriga tankar igen men då lite mer kontrollerat.
Det kommer kännas skönare att ha dem tankarna då eftersom resten av ditt liv är i full kontroll.
Se till att få det grundläggande på plats först.
Äta, sova, träna rätt.
Få till en bra rutin på det så kommer du börja må bättre och komma på att du inte tänker lika mycket på dessa tankar du har nu.
Bara ett tips

Vet inte om det funkar för dig men prova