Citat:
Ursprungligen postat av
Aeyreix
God kväll, Flashback.
Jag ska kanske börja med att säga att jag inte är utbildad inom IT, utan är endast självlärd. Mycket är nytt för mig inom det här, men är absolut inte efterbliven när det kommer till datorer och IT.
Jag har sedan en vecka tillbaka haft problem med min DNS. Webbsidor kan ibland ta ovanligt lång tid att ladda och ibland får jag svaret av Chrome "DNS Probe Finished" och "Error Connection Timed Out" (nåt i den stilen). Problemet påverkar alla enheter i hemmet.
Jag har testat att byta till Googles DNS (8.8.8.8 och 8.8.4.4 i reserv) utan framgång.
Jag googlade lite till och hittade "Zonemaster" som körde ett slags nätverkstest vilket resulterade med att allt var okej, FÖRUTOM att "IPv4-adresserna för alla auktoritativa namnservrar tillhör samma AS (16509)."
Imorgon ska jag kontakta OpenInfra för att höra vad dom har att säga om det. Jag (eller någon annan i hemmet) har inte ändrat några inställningar eller gjort nåt fuffens öht.
I ett desperat försök att lösa det här problemet innan mina familjemedlemmar slår sönder sina enheter så når jag ut till er på Flashback.
TL;DR: Vet någon vad "IPv4-adresserna för alla auktoritativa namnservrar tillhör samma AS (16509)." betyder och hur man kan lösa problemet?
Tack!
Det har varit mycket problem med nätet den senaste veckan, åtminstone, för många.
Prova Cloudflare DNS. Snabbast av alla.