2021-07-29, 17:40
Medlem
HeyHumphreys avatar
Pratade med en ung kassörska idag och vi kom in på ämnet film och serier. Stolthet Och Fördom (från Jane Austens roman) kom på tal, utifrån hennes 'intresse i elisabetanska kostymdramer' .. "Och Colin Firth är mumma" (visandes med handtecknet: smakfullt) .................. Har pratat med den här personen två gånger totalt. Ganska intressanta samtal ändå med tanke på att jag nästan är dubbla hennes ålder..

Kom på att jag varit med om detta tidigare och det är alltid lika störande. Varför känner kvinnor sig tvingade att klämma ur sig vad de gillar sexuellt i ett annars städat samtal? Och det till nästan en främling..?

Är tjejer så intelligensbefriade att män skulle på något tänka högre om dem för att de går efter instinkter och faller för stereotyper? (det är alltid stereotyp-killar som kläcks om i dessa fall). Vill de åt en öm punkt i mig och få mig att jämföra mig med någon som kvinnor anser mer värdefull? Tänk vad sjukt patetiskt det vore om en snubbe började namedroppa Hollywood-pinglor helt random i en konversation.
Det vore ju ett ypperligt sätt att skylta med att man saknar intellektuell smak, bara gillar det etablissemanget samt massan av det egna könet vill framhäva = totalt personlighetslöst.

Vill de därmed visa sig låga för att skrämma bort killar? Eller är man dålig på att hålla inne de känslor som uppstår när deras instinkter väcks...? Extremt oattraktivt beteende som inte gynnar någon, inte ens Colin Firth...

Kanske helt enkelt kvinnor är så pass intellektuellt omogna i utvecklingen?
Citera
2021-07-29, 17:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Har väl inget med intelligens att göra, utan med smak och socialt beteende. Alla strävar verkligen inte efter ’intellektuell smak’. Andra gör det. Folk är olika utan att det prompt har med intelligens att göra.
Citera
2021-07-29, 17:45
Medlem
LoriLaughins avatar
Hur menar du? Jag ser inget som säger vad hennes sexuella preferenser är utifrån det du skrev.
Är det en generell fråga du har ?
Citera
2021-07-29, 17:52
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har väl inget med intelligens att göra, utan med smak och socialt beteende. Alla strävar verkligen inte efter ’intellektuell smak’. Andra gör det. Folk är olika utan att det prompt har med intelligens att göra.
Jag tror inte jag skrev INTELLIGENS en enda gång i texten... Min förundran är varför kvinnor spyr ut sig passion om fysisk korrekthet tid och otid men tycks inte ha någons som helst intresse i INTELLEKTUELL stimulans i en man utan kroppsligt värde. Godtaget att detta är en materiell värld och det är av största betydelse men varför då fortsätta låtsats som att kvinnor är ett intellektuellt djur... ?

Känner den här tjejen sig trygg i min närhet och hon börjar därmed tala som om jag vore en av hennes tjej/gay-kompisar?

(intelligens = du kan tillskaffa dig det som du vill ha)
Citera
2021-07-29, 17:56
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoriLaughin
Hur menar du? Jag ser inget som säger vad hennes sexuella preferenser är utifrån det du skrev.
Är det en generell fråga du har ?
Så man gillar någon fysiskt med attraktion men det har inget med sex att göra.....?

Va i h-vete menas med en generell fråga för den delen?!
Citera
2021-07-29, 17:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Jag tror inte jag skrev INTELLIGENS en enda gång i texten... Min förundran är varför kvinnor spyr ut sig passion om fysisk korrekthet tid och otid men tycks inte ha någons som helst intresse i INTELLEKTUELL stimulans i en man utan kroppsligt värde. Godtaget att detta är en materiell värld och det är av största betydelse men varför då fortsätta låtsats som att kvinnor är ett intellektuellt djur... ?

Känner den här tjejen sig trygg i min närhet och hon börjar därmed tala som om jag vore en av hennes tjej/gay-kompisar?

(intelligens = du kan tillskaffa dig det som du vill ha)

Inte?

Citat:
[…]
Är tjejer så intelligensbefriade att
[…]

Du menar ju helt klart det har med intelligens att göra.
Citera
2021-07-29, 18:00
Bannlyst
Citat:
Pratade med en ung kassörska idag och vi kom in på ämnet film och serier. Stolthet Och Fördom (från Jane Austens roman) kom på tal, utifrån hennes 'intresse i elisabetanska kostymdramer' .. "Och Colin Firth är mumma" (visandes med handtecknet: smakfullt) .................. Har pratat med den här personen två gånger totalt. Ganska intressanta samtal ändå med tanke på att jag nästan är dubbla hennes ålder..

Kom på att jag varit med om detta tidigare och det är alltid lika störande. Varför känner kvinnor sig tvingade att klämma ur sig vad de gillar sexuellt i ett annars städat samtal? Och det till nästan en främling..?

Är tjejer så intelligensbefriade att män skulle på något tänka högre om dem för att de går efter instinkter och faller för stereotyper? (det är alltid stereotyp-killar som kläcks om i dessa fall). Vill de åt en öm punkt i mig och få mig att jämföra mig med någon som kvinnor anser mer värdefull? Tänk vad sjukt patetiskt det vore om en snubbe började namedroppa Hollywood-pinglor helt random i en konversation.
Det vore ju ett ypperligt sätt att skylta med att man saknar intellektuell smak, bara gillar det etablissemanget samt massan av det egna könet vill framhäva = totalt personlighetslöst.

Vill de därmed visa sig låga för att skrämma bort killar? Eller är man dålig på att hålla inne de känslor som uppstår när deras instinkter väcks...? Extremt oattraktivt beteende som inte gynnar någon, inte ens Colin Firth...

Jaja, hon vill knulla med dig. Är det det du vill ha bekräftat? Hon tänder på gamla gubbar som du och det här var hennes sätt att säga att hon vill ha dig i sig.
Citera
2021-07-29, 18:02
Medlem
Låter som vanligt kall prat. Är du möjligtvis autist eller incel?
Citera
2021-07-29, 18:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Pratade med en ung kassörska // handtecknet: smakfullt // sexuellt // intelligensbefriade // personlighetslöst // Extremt oattraktivt // intellektuellt omogna
Så du talade med en kassörska, spännande. Hon tyckte att en kändis var smakfull. Följaktligen saknar hon intelligens (jo det ordet skrev du), och du dömer ut halva mänskligheten. Ibland går det fort i svängarna.
Citera
2021-07-29, 18:07
Medlem
Citat:
Så man gillar någon fysiskt med attraktion men det har inget med sex att göra.....?

Va i h-vete menas med en generell fråga för den delen?!

Nej, hon har inte nämnt sina sexuella preferenser. Sexuella preferenser handlar om vad hon föredrar att göra i sänghalmen och det har hon väl ändå inte nämnt för dig?
Citera
2021-07-29, 18:15
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:

Startade du en ny tråd pga att du precis kom på att människor är olika, tänker olika, har olika smak och tycke mm? Kom du på det nu i 40-50 årsåldern och blir så chockad att du måste skriva av dig?

Jag förstår inte syftet med ditt inlägg.
Citera
2021-07-29, 18:15
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte?

Du menar ju helt klart det har med intelligens att göra.

Ja då skrev jag ordet intelligens i frågeställningen om varför hon plötsligt vräker ur sig detta i hopp om att, åtminstone det hon tror ska ge henne sociala poäng av slag. Intelligens är något även djur har, vargar t.ex är duktiga på att skaffa sig de som de vill ha...

Om anledningen till varför kvinnor yppar sig på det här viset (min fråga alltså) är att skaffa sig sånt de vill ha... och de misslyckas kapitalt, borde väl det innebära motsatsen. Intelligensbefrielse.

Det är väl egentligen mina personliga känslor som tycker det är konstigt att intellektuella personer som kan föra intressanta samtal med motsatta könet värderas nollgradigt medans låt säga skitstövlar/seriemördare/IS-soldater med bra utseende får kvinnors hela värmeregister..

Men la denna tråd i psykologi av en anledning - vill genuint veta, rent intellektuellt och reflekterande om varför kvinnor beter sig på just detta konstiga sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in