• 1
  • 2
2021-07-29, 16:06
Avstängd
at0m3ns avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-personer-doms

Den 33-årige mannen sköts ihjäl på öppen gata efter ett födelsedagsfirande förra året.

Sexton personer åtalades efter mordet i Gamlestaden i Göteborg och på torsdagen föll domarna.

Totalt döms 13 personer och fyra av dem får livstids fängelse.

– Den var ett välplanerat och välorganiserat dåd som hade karaktären av en ren avrättning, säger Helena Treiberg Claeson, kammaråklagare.

Ahmad Abdullah Alhag, 27, döms till livstid för förberedelse till mord och medhjälp till mord. Sebastian Jobe, 29, döms för förberedelse till mord och medhjälp till mord.

Tråd finns säkerligen gällande ämnet i fråga.
Är det bara jag eller känns det inte som om fler och fler faktiskt får livstid jag blev extra glad att det fet stilta gav livstid med riktigt bra jobbat av åklagare att få bort dessa människor från våra gator.

Satans parasiter är vad dom är hoppas att dom ruttnar i sina nya hem.
Citera
2021-07-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-personer-doms

Den 33-årige mannen sköts ihjäl på öppen gata efter ett födelsedagsfirande förra året.

Sexton personer åtalades efter mordet i Gamlestaden i Göteborg och på torsdagen föll domarna.

Totalt döms 13 personer och fyra av dem får livstids fängelse.

– Den var ett välplanerat och välorganiserat dåd som hade karaktären av en ren avrättning, säger Helena Treiberg Claeson, kammaråklagare.

Ahmad Abdullah Alhag, 27, döms till livstid för förberedelse till mord och medhjälp till mord. Sebastian Jobe, 29, döms för förberedelse till mord och medhjälp till mord.

Tråd finns säkerligen gällande ämnet i fråga.
Är det bara jag eller känns det inte som om fler och fler faktiskt får livstid jag blev extra glad att det fet stilta gav livstid med riktigt bra jobbat av åklagare att få bort dessa människor från våra gator.

Satans parasiter är vad dom är hoppas att dom ruttnar i sina nya hem.

Frågan är vart dom ska sitta, fängelserna är ju överfulla så alla de år dom får kommer kosta oss skattebetalare fläsk. Hade det inte vart bättre dom fick avtjäna sina straff i sina hemländer...
Citera
2021-07-29, 16:14
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Frågan är vart dom ska sitta, fängelserna är ju överfulla så alla de år dom får kommer kosta oss skattebetalare fläsk. Hade det inte vart bättre dom fick avtjäna sina straff i sina hemländer...
Oroa dig inte för det byggs flera just nu och 2025 ska kapaciteten öka för 10.000 fångar till sedan bygger man även innaför murararna där parasiterna får dela cell.
Det viktiga är att fler kommer våga vittna nu när straffen höjts.
Är främst glad över att 4 utav dessa inte kommer vistas på våra gator längre.
Citera
2021-07-29, 16:18
Medlem
Citat:
Oroa dig inte för det byggs flera just nu och 2025 ska kapaciteten öka för 10.000 fångar till sedan bygger man även innaför murararna där parasiterna får dela cell.
Det viktiga är att fler kommer våga vittna nu när straffen höjts.
Är främst glad över att 4 utav dessa inte kommer vistas på våra gator längre.

Visst men det kostar väl 5000kr om dan att hålla dom inlåsta, vem har släppt in dom i Sverige ens? dom ser ju fan inte kloka ut.

Så de 4 kostar livstidsdömda oss skattebetalare 7,3 milj om året att hålla inlåsta x hur länge dom dom nu får sitta 20-30 år kanske?
Senast redigerad av Torshammarn 2021-07-29 kl. 16:26.
Citera
2021-07-29, 16:31
Medlem
Livstid...så inhumant och dyrt. Vore det inte bättre att kasta de i sopförbränningen bara? Efter human avrättning naturligtvis.
Citera
2021-07-29, 16:32
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Visst men det kostar väl 5000kr om dan att hålla dom inlåsta, vem har släppt in dom i Sverige ens? dom ser ju fan inte kloka ut.

Så de 4 kostar livstidsdömda oss skattebetalare 7,3 milj om året att hålla inlåsta x hur länge dom dom nu får sitta 20-30 år kanske?
Nya lagar har skickats på remiss att man bör sänka kostnaden för dom intagna. Ska försöka hitta källan till dig.
Citera
2021-07-29, 16:33
Medlem
Varför dög inte den över ett år gamla existerande tråden?

(FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Gamlestaden Göteborg, 2020-05-03
Citera
2021-07-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Livstid...så inhumant och dyrt. Vore det inte bättre att kasta de i sopförbränningen bara? Efter human avrättning naturligtvis.
Vad menar du med "human avrättning"? Jag tänker att det är betydligt bättre med livstids fängelse där man man kan fundera på hur korkad man varit. ÅR efter ÅR inlåst.......jag skulle inte klara ens en kvart för jag har klaustrofobi.
Citera
2021-07-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vad menar du med "human avrättning"? Jag tänker att det är betydligt bättre med livstids fängelse där man man kan fundera på hur korkad man varit. ÅR efter ÅR inlåst.......jag skulle inte klara ens en kvart för jag har klaustrofobi.

Du får öppen celldörr då våra fängelser är rena lyxlivet.
Citera
2021-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Nya lagar har skickats på remiss att man bör sänka kostnaden för dom intagna. Ska försöka hitta källan till dig.
Man kan tänka sig lägga 1-5 kr per dag på brottslingar. Max. Särskilt de som aldrig ska ut i samhället igen.
Man bör också ha i åtanke att de belastar klimatet. Helt i onödan.
Citera
2021-07-29, 16:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Jag instämmer. En Norma 30-06 kostar cirka 27 kronor.
Citera
2021-07-29, 16:46
Medlem
Citat:

Ingen skulle lägga 1.9 miljoner om året på att hushålla mig och då har jag inte ens gjort nåt dumt, hur mkt jag än jobbar kan jag aldrig tjäna det...Är det inte mer en belöning än ett straff egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in