2021-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
https://www.youtube.com/watch?v=of6O-jX83p4

I 5th element är han ju fenomenal.

Men det verkar som den svenska-skådespeleripesten slagit klorna i honom. Lite som att Lenda Endre alltid är samma roll i alla filmer.
Citera
2021-08-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror inte riktigt att du förstår hur dyrt det är att hyra utrustning och locations. Det och typ, mat och eventuell logi vid behov är det som kostar när man gör indiefilmer. Sen är ju The Room filmad på faktiskt film, vilket är svindyrt.

Skulle den göras idag så skulle den vara betydligt billigare.
Du har förmodligen rätt.
Citera
2021-08-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Innan Uncut Gems så skulle du absolut haft en bra poäng. Sandlers oscarsvärdiga prestation i den diskar honom rejält från en sån här tråd...

Nu gillar jag Sandler i de där halvroliga familjefilmerna. Typ Grown Ups tycker jag är lättsam och kul men man får ju ta det för vad det är, insatser i liknande filmer är sällan fantastiska. Med det sagt så har jag sjukt svårt att förstå storheten med Uncut Gems. Du är inte den första jag hör som hyllar den men jag tyckte den var usel. Både hela filmen och Sandlers medverkan
Citera
2021-08-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Nu gillar jag Sandler i de där halvroliga familjefilmerna. Typ Grown Ups tycker jag är lättsam och kul men man får ju ta det för vad det är, insatser i liknande filmer är sällan fantastiska. Med det sagt så har jag sjukt svårt att förstå storheten med Uncut Gems. Du är inte den första jag hör som hyllar den men jag tyckte den var usel. Både hela filmen och Sandlers medverkan
Jo men så är det ju. Vissa gillar kissochbajshumor på en 5årins nivå och andra vill ha lite djupare underhållning för att bli stimulerade.

Jag är absolut inte den första som hyllar den, på imdb har 240 000 personer röstat fram betyget 7,4 och läser man vidare på imdb där de länkar rescenscionerna så är det mer eller mindre konsensus är det är välgjord film.

Ifall man inte riktigt kan tyda de underliggande stämningarna, få en inblick i rollfigurens känsloliv, eller på annat sätt "förstå" djupet av filmen så lär den mest ses som stressande.
Citera
2021-08-09, 23:22
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanimated
Mark Wahlberg undviker jag till varje pris.
John David Washington som någon nämnde var riktigt dålig i den för övrigt usla serien Ballers, helt otroligt att han fick en roll i Tenet.

Speciellt när han känns lika spännande som färg som torkar. Han saknar sin fars karisma.
Citera
2021-11-29, 16:47
Medlem
Carrocks avatar
David Spade, verkar få en del stora roller inom humor filmer. Grown Ups, Wrong Missy och The do-over, ska föreställa storproduktioner, men är värdelösa, mycket tack vare David Spades prestation.
Citera
2021-11-30, 06:35
Medlem
Will Smith
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här