2021-08-03, 06:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ben Affleck har fått många huvudroller, men jag har inte sett någon där han lyfter filmen. Jag tycker han känns rätt platt i sina roller.
Jag gillade The Accountant, tyckte han gjorde hela filmen.
Citera
2021-08-03, 07:06
Medlem
mhns avatar
Jag älskar Point Break och The Matrix, men de filmerna dras ner av Keanu Reeves oerhört undermåliga "agerande". Det är bland det sämsta "skådespeleri" jag någonsin sett i en film. Mot förmodan kan han dock ge ifrån sig habila insatser ibland, som i t ex Speed och The Gift.
Citera
2021-08-03, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Adam Sandler och Rob Schneider antar jag har utvecklat filmerna själva. Ingen skulle välja de som karaktärskådespelare. Möjligen Sandler nu med 20 års erfarenhet. Möjligen var the wedding singer ok.
Innan Uncut Gems så skulle du absolut haft en bra poäng. Sandlers oscarsvärdiga prestation i den diskar honom rejält från en sån här tråd...
Citera
2021-08-03, 08:16
Medlem
Keanu Reeves är väl den som ploppar upp i huvudet först. Scenfrånvaro är väl det ord som beskriver honom bäst.

Det bisarraste är ju hur zoomers verkar tycka att han är cool och hypear upp honom som om han var någon slags actionhjälte a la Arnold/Stallone/Bruce Willis. Keanu Reeves är fan ocoolheten personifierad.
Citera
2021-08-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Colin Farrell. Stänger typ i princip av om han är med i något. Han verkar vara nån som en del tyckte var snygg och därför fick han roller. Men väldigt tråkig/ pappersdocka-stil på honom. Han kan väl säga några repliker men ska absolut inte ”bära” en film… finns säkert fler såna som han.
Se "in bruge" så lär du ändra dig...

Citera
2021-08-03, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ben Affleck har fått många huvudroller, men jag har inte sett någon där han lyfter filmen. Jag tycker han känns rätt platt i sina roller.

Var ju bra i Gone girl
Citera
2021-08-03, 08:52
Medlem
Juggernawts avatar
Finn Wolfhard (vad är det för jävla namn?) från Stranger things som tydligen ska vara med i nya Ghostbusters-rullen (och antagligen förstöra den med) är en av de sämsta skådespelarna som någonsin setts på en filmduk.

Brie Larsen och Dwayne Johnson är några till som jag gärna aldrig ser i en film igen.
Citera
2021-08-03, 09:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Keanu Reeves är väl den som ploppar upp i huvudet först. Scenfrånvaro är väl det ord som beskriver honom bäst.

Det bisarraste är ju hur zoomers verkar tycka att han är cool och hypear upp honom som om han var någon slags actionhjälte a la Arnold/Stallone/Bruce Willis. Keanu Reeves är fan ocoolheten personifierad.
Keanu tillhör de skådisar som har ett för smalt register. Han kan bara se bistert snygg ut. han kan varken le, gråta, krama en kvinna, krama en man. Men om man som publik väl kommit in i det, via Matrix som är en av världens bästa filmer, så funkar det rätt bra. Men han kan bara spela stela förvånade Matrix-roller.

Ben Affleck lider av samma problem, han är exakt likadan vare sig han är blind Daredevil eller kvinnoförförare. Dock är hans "likadan" astråkig så honom sågar jag utan vidare. Samtliga filmer där han är med hade varit bättre med någon annan i hans roll.
Citera
2021-08-03, 10:04
Medlem
Bill Skarsgård är helt fruktansvärt bedrövligt usel. Ohotad etta
Citera
2021-08-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
See Tom Cruise, as Tom Cruise in a film about Tom Cruise running!

Har också svårt för honom.

Men den som säger att RDJ, Ryan Reynolds och Nicolas Cage inte kan bära huvudroller har inte sett Tropic Thunder, Deadpool eller Raising Arizona.
Okej, Deadpool är väl lite så där. Jag förstår att man kanske inte gillar filmen i sig. Men. I stort sett alla som gillar Deadpool är rörande överens om att Ryan är helt jävla rätt.

För att förvirra det lite till, så är Tom Cruise också med i Tropic Thunder.
Citera
2021-08-03, 10:11
Medlem
Jag såg en Bruce Willis rulle som hette Death Wish.

Man märker mycket väl att Bruce har lagt av sig. Ibland var det fan i mig nästan snudd på svenska b-films-repliker.
Citera
2021-08-03, 11:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Komiker bär ofta på ett mörkt inre, därför har dom "lätt" att göra seriösa roller, har jag läst någonstnas. Robin Williams i One Hour Photo var omskakande. En svensk komiker som också passade minst lika bra i allvarliga roller var Gösta Ekman (den yngre).

Jag skulle vilja se Sacha Baron Cohen i en thriller, tror han vore grym.
Inte bara på grund av ett eventuellt mörker utan det är helt enkelt lättare att tona ner sin komik, för mycket av humor bygger ju på överdrifter, men det är svårare att hitta rätt tonläge när du går åt andra hållet. Dead-pan är ju också en grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in