2021-08-03, 11:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Kostade filmen ca 60 mille, i svenska pengar? Vad i helvete gick de pengarna till....
Jag tror inte riktigt att du förstår hur dyrt det är att hyra utrustning och locations. Det och typ, mat och eventuell logi vid behov är det som kostar när man gör indiefilmer. Sen är ju The Room filmad på faktiskt film, vilket är svindyrt.

Skulle den göras idag så skulle den vara betydligt billigare.
Citera
2021-08-03, 11:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Keanu Reeves är väl den som ploppar upp i huvudet först. Scenfrånvaro är väl det ord som beskriver honom bäst.

Det bisarraste är ju hur zoomers verkar tycka att han är cool och hypear upp honom som om han var någon slags actionhjälte a la Arnold/Stallone/Bruce Willis. Keanu Reeves är fan ocoolheten personifierad.
Keanu, mannen som tar sin mamma till Oscars-galan. Keanu, mannen som köpte motorcyklar och läderjackor till stunt-teamet för The Matrix, mannen som åker tunnelbana och inte säger nej till att chilla lite med sina fans.

Coolhet personifierad. Noll fucks att ge. Han bor i en billig förhållandevis liten lägenhet och sist jag hörde något om det så körde han en gammal beat-up Honda.
Han är ingen fantastisk skådespelare. Men förmodligen coolast i Hollyweird just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Dukaka
För att förvirra det lite till, så är Tom Cruise också med i Tropic Thunder.
Och gör en fullständigt lysande roll.
Citera
2021-08-03, 11:56
Medlem
Inanimateds avatar
Mark Wahlberg undviker jag till varje pris.
John David Washington som någon nämnde var riktigt dålig i den för övrigt usla serien Ballers, helt otroligt att han fick en roll i Tenet.
Citera
2021-08-03, 12:04
Medlem
-Helena Bergström
-Jim Carrey
-Adam Sandler
-Ben Stiller
-Cameron Diaz
-Edward Norton
-Bruce Willis
-Nicholas Cage
Citera
2021-08-03, 13:14
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ben Affleck har fått många huvudroller, men jag har inte sett någon där han lyfter filmen. Jag tycker han känns rätt platt i sina roller.

Jag gillade "Gone girl" från 2014, men annars känner jag lite "Harrison Ford"-vibbar över hans skådespeleri.
Citera
2021-08-03, 14:34
Medlem
Figzys avatar
Shia LaBeouf har nämnts minst två gånger i tråden. Under sin "gyllene period" med Transformers, Disturbia och Eagle Eyes hade han bara tre uttryck: Stressad, orolig och rädd.

Typiskt typecastad, inte undra på att så många amerikanska skådisar förstör huvudroller när de är så begränsade i sitt skådespel.

Brie Larson är verkligen värt att nämna med, sjukt stel och likgiltig i Captain Marvel.

Henry Cavill vill jag också nämna här. Han må vara lång, ståtlig och snygg men är stel som ett träd, när de gäller skådespeleriet.
Citera
2021-08-03, 15:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är Aaron Paul nämnd? Jesse Pinkman i Breaking Bad. Han kan bara se bedrövad ut.
Citera
2021-08-03, 15:38
Medlem
outback4s avatar
Kevin Costner alla filmer är kassa som han är med i. KC är så mossig och larvig.
Citera
2021-08-03, 16:47
Avslutad
Ben Affleck. Oavsett onscreen eller offscreen så framstår han som en oerhört skitnödig jävel. Ge killen en egen bajamaja med hjul.
Citera
2021-08-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet-Soyuz
-Helena Bergström
-Jim Carrey
-Adam Sandler
-Ben Stiller
-Cameron Diaz
-Edward Norton
-Bruce Willis
-Nicholas Cage

Bra lista, utom Stiller och Norton
Citera
2021-08-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Jag såg en Bruce Willis rulle som hette Death Wish.

Man märker mycket väl att Bruce har lagt av sig. Ibland var det fan i mig nästan snudd på svenska b-films-repliker.

https://www.youtube.com/watch?v=of6O-jX83p4
Citera
2021-08-03, 17:32
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Kevin Costner alla filmer är kassa som han är med i. KC är så mossig och larvig.
Nu är det 20 år sedan jag såg 3000 Miles to Graceland men jag minns att jag blev överraskad över hans prestation i den, var han så dålig då också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in