2021-07-29, 17:46
Medlem
Peripheryys avatar
Nour el-refai är ganska kass, men bättre än hennes gubbe Henrik Schyffert. Usch vad jag stör mig på detta par som försöker vara "roliga".
Citera
2021-07-29, 17:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Seriöst? Robert Downey är ju kung, inte en dålig roll, utom möjligen Marveltramset, men det räknar jag inte.
Chaplin, Sherlock Holmes, The Judge, Zodiac, Wonder Boys, mannen är ett geni.
Man behöver inte gillar Marvel-filmerna för att kunna se att RDJ gör en helt fantastisk roll som Iron Man.
Comic book accurate som den tekniska termen är.
Citera
2021-07-29, 17:52
Medlem
Symptms avatar
absolut alla som visas i serierna på kanal 6
Citera
2021-07-29, 18:00
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Man behöver inte gillar Marvel-filmerna för att kunna se att RDJ gör en helt fantastisk roll som Iron Man.
Comic book accurate som den tekniska termen är.
Absolut, jag såg en bit av någon av dem, och det var helt klart att han var det bästa i den.
Citera
2021-07-29, 18:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag förstår inte riktigt klankeriet mot Cage, gissar dom som dissar honom är samma personer som går bananas i kommentatorfälten på rarbg, det verkar inne att såga honom. Han har gjort mycket bra och är en väldigt bred skådespelare, på senare år har han väl tagit en massa skräproller bara för pengarna, typ att han bara går förbi inspelningen och rapar igenom en massa repliker. Jag tror inte ens han hinner läsa manus eller vet vad filmerna ens handlar om.

Bruce Willis däremot är överskattad, inte usel men han är inte bra som skådis. Grym actionhjälte men han är sig själv, han spelar ingen.

Helena Bergström borde få en utmärkelse som sveriges mest irriterande skådis, det går inte att se en film med henne.

Mikael Persbrant är troligen en av de bästa i sverige men likadant där, hans irl-persona gör att jag inte kan se något med honom. Kanske hans överspel som Gunvald spelar in också men det var nog inte lätt att axla rollen efter Lassgård.

Andrew Dice Clay låter jag vara med i soplistan också. Ford Fairlane blev oförglömlig men det var innan man såg mer av honom, nu kan jag inte ens se filmen igen för jag retar mig på den övertöntiga muppen.

Jag gillar Ryan Gosling bara för han gjorde hela filmen i Lars and the real girl.

Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Herregud, hur kunde jag glömma Will Smith? Så jävla kass är han. Han försöker vara rolig och så men framstår i slutändan bara som medioker.
Han passade bra i MiB, Will har bara en karaktär som han kan spela, fresh prince. Den supande superhjälten han spelade var så sopig att jag inte ens minns vad den heter.
Senast redigerad av VoktorDodka 2021-07-29 kl. 18:03.
Citera
2021-07-29, 18:04
Avstängd
kyrkstockens avatar
Zack Efron som pekades ut här på flashback som framtidens Brad Pitt. Vi väntar fortfarande...
Citera
2021-07-29, 18:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Johan Widerberg.. och resten av den svenska skådespelar”eliten”
svenska skådisar är överbetalda sopor hela högen..förutom noomi rapace..eller vad hon nu heter,otäckt bra
Citera
2021-07-29, 18:08
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Nour el-refai är ganska kass, men bättre än hennes gubbe Henrik Schyffert. Usch vad jag stör mig på detta par som försöker vara "roliga".

Dom där två hatar man oavsett ämne som diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Zack Efron som pekades ut här på flashback som framtidens Brad Pitt. Vi väntar fortfarande...

Haha, Zack Efron har givits så många chanser av Hollywood. Han kommer aldrig lyfta mer än så här. Till alla (ca 12 pers) som fortfarande tror på honom: Nej, han blir inte nästa Brad Pitt.
Citera
2021-07-29, 18:12
Medlem
Katee Sackhoff, ger alltid ett oäkta intryck
Citera
2021-07-29, 18:13
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Vilka usla eller halvusla skådisar finns det som Hollywood desperat försöker att få omtyckta av den stora massan genom att ge dessa huvudroller? Skådisar som ändå inte lyfter riktigt trots att dom har starka krafter i ryggen? För det märks att Hollywood anstränger sig för att vi ska tycka om dom, men min uppfattning är att dom misslyckas.

Jag kommer på tre stycken direkt vars uppsyn jag inte gillar, inte skådespeleriet heller. Dom har inte den där auran som behövs för att lyfta filmer. Dessa är ej huvudrollsmaterial helt enkelt, oavsett hur mycket Hollywood tror att dom är.

* Kit Harington
* Sam Worthington
* Chris Pratt

Vilka fler kommer ni på och varför tycker ni som ni gör OCH varför lyfter dom inte och blir nya Al Pacino, De Niro osv trots att dom har Hollywoods fulla kraft bakom sig? Är dessa skådespelare så pass svaga som jag antyder att dom är?

Jag kom bara på tre män på rak arm, finns det även kvinnor?
Robert de Niro. Mindre versitil skådis får man leta efter, och versitilitet ÄR skådespeleri.
Citera
2021-07-29, 18:14
Bannlyst
Clint Howard.
Han passar mer i romcoms än de stereotypiska rollerna han alltid verkar få
Citera
2021-07-29, 18:14
Medlem
Det gäller väl i stort sett alla svenska skådespelare med sitt "dramatenöverspelande". Pinsamt dåliga. Enda bra svenska filmer jag kan komma på i någorlunda modern tid är "Lilja 4-ever" och "Darling". Ingen av filmerna hade någon dramatenfjant i ledande roller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in