2021-07-27, 23:48
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag har ett windows dockument i en windows vm. som jag skulle behova skriva ut i Ubuntu. Ansluta skrivare till en vm verkar va jobbigt? Gused adition funkar ju dock.

Overvager i alla fall att bifoga filen i ett mail. Men fragan ar vilka format om gar att oppna i Ubuntu? Skulle de funka att konverter till PDF?

Skulle va harligt om nagon vet vilket format jag kan formater till i windows och sedan skriva ut i Ubuntu. alltid skont att slippa en massa trial and error.

Sorry for att att de inte finns svenska bokstaver.
Citera
2021-07-28, 00:37
Medlem
BigFatCones avatar
Vad då "ett Windows-dokument"? Är det en .doc eller vad? Det var länge sen jag körde nån smak av Ubuntu men i värsta fall är det väl bara att ladda ner Open Office eller kanske bara klistra in det i Google Docs?
Citera
2021-07-28, 06:40
Medlem
Släpp documentet i google drive eller one drive.
Sen öppnar du i valfri dator och skriver ut.
Citera
2021-07-28, 09:23
Medlem
zxcvasds avatar
Pdf funkar
Citera
2021-07-28, 17:26
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad då "ett Windows-dokument"? Är det en .doc eller vad? Det var länge sen jag körde nån smak av Ubuntu men i värsta fall är det väl bara att ladda ner Open Office eller kanske bara klistra in det i Google Docs?

Vill kasta in att man absolut absolut inte ska använda Open Office som numera bara investerar i reklam och tyvärr fortfarande flyter på gamla krediter.
Projektet är övergivet sen 10 år tillbaka nu.

TS Finns gott om andra varianter som kan hantera worddokument som Libreoffice, vissa grejer speciellt om det är fonter och prylar kan spöka loss om du inte har microsofts fonter installerat och skulle det bråka väldigt så installera WPS Office Writer som just ska vara enormt bra på .doc-dokument.

Som andra föreslår kan du också printa ut det till fil som en PDF och skriva ut den vägen.
Citera
2021-07-28, 17:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Vill kasta in att man absolut absolut inte ska använda Open Office som numera bara investerar i reklam och tyvärr fortfarande flyter på gamla krediter.

TS Finns gott om andra varianter som kan hantera worddokument som Libreoffice, vissa grejer speciellt om det är fonter och prylar kan spöka loss om du inte har microsofts fonter installerat och skulle det bråka väldigt så installera WPS Office Writer som just ska vara enormt bra på .doc-dokument.

Som andra föreslår kan du också printa ut det till fil som en PDF och skriva ut den vägen.
Okej då. Jag kör Google Docs så jag har inte lagt på minnet om det var Libre eller Open man ska köra.
Citera
2021-07-28, 19:09
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Okej då. Jag kör Google Docs så jag har inte lagt på minnet om det var Libre eller Open man ska köra.

Libre office är den varianten som följer med de flesta stora distros numera.
Citera
2021-07-28, 20:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Libre office är den varianten som följer med de flesta stora distros numera.
Aight. Sist jag tröttnade på Linux var för typ sju år sen så extremt dålig koll.
Citera
2021-07-29, 06:45
Bannlyst
1) Dom flesta skrivare hittas automatisk ubuntu, bara om man har något missfoster som inte kör PCL 3/6 eller PS som det bli problem.
2) LibreOffice duger utmärkt.
Citera
2021-08-05, 01:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Vadå reklam?
Har inte sett nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in