Hej, jag söker böcker eller andra texter (även flashbacktrådar) skrivna innan 2005 som försöker förutsäga Sveriges framtid. Är det någon som har varit nära?
Här är några trådar med citat som jag tycker stämmer (vissa innehåller också överdrifter i sann FB-anda)
(FB) Vad blir Sveriges framtid? från 2007.
Citat:
Att Sveriges framtid ser synnerligen mörk ut verkar det som om de flesta härinne håller med om. Den svenska skolan kommer antagligen vara mest invandrar barn eftersom det kommer så få svenska barn till världen numera
Den svenska äldrevården kommer troligtvis inte att finnas kvar pga att det helt enkelt inte finns någon som verken vill eller har kompetens nog att ta hand om våra äldre. Svenska äldre kommer troligen hånas av en stor arabskara och sedan bli halshuggna på bästa sändningstid alla vet att det är sånt araber går igång på.
Det svenska samhället kommer mer eller mindre vara en krigszon där de rika och priviligerade lever i gated communites medans vi andra svennar är en utrotningshotad art... ter sig inte speciellt osannolikt ja mer än troligt faktiskt. Tänk efter en arabfamilj föder minst 8 ungar en svensk familj föder på sin höjd tre ungar och detta är ändå ovanligt.
PK-media kommer gå ännu hårdare fram än tidigare jag tänker mig ett scenario som i filmen the running man där PK-medias budskap basuneras ut dygnet runt allt medans världen går under runt omkring.
I kommentarsfältet:
Citat:
Jag tror snarare att invandringen, då den nått en kritisk massa, åstadkommer en motreaktion i form av stängda gränser och en återuppvaknande svensk nationell självkänsla.
Asylinvandringen stryps, repatriering diskuteras och "försvenskningskampanjer" av invandrarna sätter igång. Dvs samma utveckling som i Danmark, en generation tidigare.
Dessa förutsägelser är på många sätt kusligt nära.