Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-26, 15:04
Medlem
Är det någon som vet om Minoxidil går att få tag på oralt i Sverige? Alltså inte den "topical" sorten som man kletar ut på berört område utan ett piller. Det skall tydligen ha bra effekt och inte bara ge hårväxt utan även "alla" former av hårväxt där hår kan växa - skägg, ögonbryn, rygg, bröst osv osv.

Har googlat runt men hittar bara den vanliga krämen, kan vara receptbelagt månne?
Citera
2021-07-26, 16:29
Medlem
xposures avatar
Vet att det ska finnas i tablettform som skrivs ut av läkare och tydligen ska ha en bra effekt.
Problemet är att om du slutar så rasar håret av dig enligt vad jag hört.
Citera
2021-07-27, 11:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Är det någon som vet om Minoxidil går att få tag på oralt i Sverige? Alltså inte den "topical" sorten som man kletar ut på berört område utan ett piller. Det skall tydligen ha bra effekt och inte bara ge hårväxt utan även "alla" former av hårväxt där hår kan växa - skägg, ögonbryn, rygg, bröst osv osv.

Har googlat runt men hittar bara den vanliga krämen, kan vara receptbelagt månne?

Det som jag vet skrivs ut i tablettform är väl Propecia? Aktiv substans Finasterid och det ska fungera väldigt bra. Kompisen käkade det i över 10 år men när han slutade så tappade han allt hår på bara 1-2 år. Han återgick alltså snabbt till det läge han ändå skulle vara i om han aldrig ätit tabletterna. Rätt dyrt om jag förstått saken rätt, men som sagt... det funkar och han hade inga biverkningar.
Citera
2021-07-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Vet att det ska finnas i tablettform som skrivs ut av läkare och tydligen ska ha en bra effekt.
Problemet är att om du slutar så rasar håret av dig enligt vad jag hört.

Vet du om det är oral Minoxidil? Kallas vanligtvis för Loxidil som är alltså Minoxidil i tablett form.
Citera
2021-07-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det som jag vet skrivs ut i tablettform är väl Propecia? Aktiv substans Finasterid och det ska fungera väldigt bra. Kompisen käkade det i över 10 år men när han slutade så tappade han allt hår på bara 1-2 år. Han återgick alltså snabbt till det läge han ändå skulle vara i om han aldrig ätit tabletterna. Rätt dyrt om jag förstått saken rätt, men som sagt... det funkar och han hade inga biverkningar.

Japp Propecia är Finasterid, går att få utskrivet av läkare i Sverige utan större bekymmer, det är alltså Minoxidil i tablettform jag är nyfiken på om det ens finns att tillgå i Sverige.
Citera
2021-07-27, 12:48
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Japp Propecia är Finasterid, går att få utskrivet av läkare i Sverige utan större bekymmer, det är alltså Minoxidil i tablettform jag är nyfiken på om det ens finns att tillgå i Sverige.

Det verkar inte finnas. En sökning på FASS och Minoxidil listar enbart läkemedel i kutan lösning, även på avregistrerade läkemedel. Kanske är det inte det bästa för hälsan att käka i tablettform.
Citera
2021-07-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det verkar inte finnas. En sökning på FASS och Minoxidil listar enbart läkemedel i kutan lösning, även på avregistrerade läkemedel. Kanske är det inte det bästa för hälsan att käka i tablettform.

Det skall tydligen finnas en viss 1-6% chans att hjärtat slår några slag snabbare i minuten, vilket i sin tur kan medfölja risker för hjärtproblem. Få studier har gjorts på det.

Men det skall tydligen vara snäppet effektivare än kutan Minoxidil då en "biverkning" är att ALLT hår kan eventuellt börja växa, skägg, ögonbryn, rygg m.m. Dessutom är det ju betydligt lättare att ta en tablett 1-2 gånger om dagen än att kleta in Minoxidil på skallen 1-2 gånger om dagen.

Men då verkar det inte finnas i Sverige ö.h.t då om det inte finns på FASS.
Citera
2025-09-01, 01:19
Medlem
Bumpar denna tråden.
Måste väll finnas på någon darknet market. Någon som har koll?
Citera
2025-09-23, 15:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crajsyblet
Bumpar denna tråden.
Måste väll finnas på någon darknet market. Någon som har koll?
Jag tar två droppar vanlig femprocentig Minoxidil under tungan varje dag, jag har inte märkt av några biverkningar förutom mer hår på bröstet. Det är mig veterligen samma verksamma ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in