Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Var det samma kvinna som köpte ditt halsband som swishade dig? Var du med när swishen gjordes? Och vad sålde du halsbandet för?
Du har rätt, man ska inte sälja grejer för då blir man anklagad för penningtvätt!
Om det var samma kvinna som köpte och swishade kan jag inte svara på men vi hade bestämt tid och plats och jag fick swishen där på plats,kollade bara i bankomaten att pengarna kommit in på kontot. Vilket dom gjort.
Sålde för 15000kr nått skrivet kvitto ville hon inte ha för swishen är kvitto menade hon.
I åtalet och i förundersökningsprotokollet finns inte dom mobila bank id loggarna med som då skulle visa vart kvinnans mobil som påstår sig blivit bedragen befunnit sig.
Jag har begärt ut alla handlingarna från polisen den såkallade slasken,materialet åklagaren inte anser sig ha användning för sitt åtal.
I detta materialet finner jag ett utrednings pm från polisen som granskat kvinnans mobila bank id och han konstaterar att inga konstigheter finns,kvinnan har loggat in med hårdvara och hon har gjort 3 swishar a 15 000kr. Kvinnan själv säger att hon bara sett långa telefon nr som börjar på +46,hon kanske har tryckt en gång på swish,hon säger även att hon lämnade ut sitt bank id.
Man kan iochförsig lämna ut koden till sitt mobila bank id men det går ju inte att göra nånting med om man inte har telefonen också.
Men kvinnan måste först ha loggat in på sitt bankkonto och höjt beloppgränsen,Nordea max 10000 kan man swisha,höjning måste ske till minst 45000 för dom 3 swisharna.Dom 3 swisharna gjordes på 6 min enligt polisens pm.
Begärde ut den undersökna mobila bank id loggen från polisen för den fanns inte med i slasken,bifogade pm där det framgår att loggen undersöks.
Får svaret tillbaka att det stämmer att loggen undersöks men den handlingen har inte diareförts till utredningen och dom kan inte hitta den och kan därför inte lämna ut den.
Jag kan överklaga deras beslut om jag vill, inte min sak att göra för bevisbördan ligger hos åklagaren men jag kan visa och bevisa i rätten att man undanhåller avgörande teknisk bevisning som jag har laglig rätt att ta del av och som visar vad kvinnan har gjort och befunnit sig,iallafall då vart hennes telefon och mobila bank id varit.
Man undanhåller el har slarvat bort tekniskt bevisning som skulle bevisa vad kvinnan gjort och befunnit sig vid swisharna,hon säger sig ha varit hemma när swisharna gjorts men när jag fick swishen så befann jag och köparen oss 8 mil därifrån.
Dom 2 andra swishar hon gjort gick till 2 personer som säger sig ha lånat ut sina konton till en kompis kompis som de inte känner,pengarna har tagits ut direkt av dom som dom överlämnat till densamma,båda dessa har även en vecka tidigare gjort samma sak och hade 2 ärenden hos polisen,den ena säger att hon inte fått något för hon lånat ut sitt konto men hennes kontoutdrag visar att hon swishat 10000 direkt till en annan,resterande 5000 har tagits ut i bankomaten direkt efter det men det uttaget kommer hon inte ihåg.
Man har lagt ner utredningen mot dom båda trots erkännande om att dom lånat ut sina konton vid 2 olika händelser,tagit ut pengarna och lämnat dom till en okänd person vilket är ett brott enligt penningtvättslagen och även bryter mot avtalen gentemot bank och swish.
Åklagare och polis ska vara objektiva och bedriva utredningen på ett rättssäkert sätt även att delge den misstänkte utredningsmaterial som kan vara till fördel för den misstänkte,åtalade jag då.
Man har också en skyldighet att fastställa identitet på målsägande och misstänkta men när man ser i handlingarna så är identiteten inte styrkt på målsäganden,polisanmälan är gjord över telefon och i den framgår det att id ej är styrkt.
Förhörprotokollet över telefon som inte blivit inspelat(begärt ut det inspelade förhöret men finns inget sånt)med målsäganden säger samma sak, id ej styrkt och inte en enda fråga har ställts i förhöret utan det är en uppdiktad historia som där inte finns ett sammanhang i utan händelserna är lite huller om buller och vad personen säger stämmer inte med vad utredande polis kommit fram till genom teknisk bevisning.
Jag vill gärna dela med mig av Fup och stämningsansökan men kommer göra det efter rättegången i december för jag vill inte förstöra mitt eget försvar,jag är åtalad och ska kräva ett rejält skadestånd och vill också visa vilken inkompetent invandrar häxa åklagaren är.
Har varit i kontakt med en reporter på en tidning och delat info och handlingar med han,hands ord :
Detta är för fan en skandal och ett rent rättsövergrepp för jävelen.Han har lovat att inte skriva något om det förrens rättegången äger rum om han fick ensamrätt på min story,självklart fick han det för det är en av Sveriges störst tidningar.
Dom brott som erkänns och kan bevisas väcker man inte åtal på men science fiktion sagor mot oskyldiga väcker man åtal på och kräver ekonomisk skadestånd för förlusten av pengar trots prejudikat från Högsta Domstolen att förlusten inte är skadestånds berättigat om man inte är åtalad för bedrägeriet och anses skyldig till det.Var inte ens misstänkt för bedrägeriet.
Vi har alltså invandrade åklagare som inte vet el kan svensk lagstiftning,likaså på andra myndigheter vilket jag blivit drabbad av tidigare i livet och dett ledde till sparken från det jobb hon hade på soc,då sa hon anmäl du mig vilket jag gjorde till JO,2 mån senare hade hon inte sitt jobb kvar.
Med svensk namn blir man kränkt av myndighetsinvadrare, är ju halvblatte i grunden så får väl byta efternamn till det jag föddes med i landet för har man ett av Sveriges vanligaste efternamn efter farsan så stampar ju invandrare på en,speciellt dom som jobbar på myndigheter.
Är kränkt men inte sänkt!