Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Hela underforumet kryllar av antivaxxtroll dom sprider sin desinformation. Yttrandefrihet, fine, men finns flera som uppmuntrar till liter som potentiellt är livsfarliga
Känns som att "folkets rättigheter i samhället" och "WakeUpGlobe SE" har konferens i det underforumet.
Få se nu...har du underlag för detta påstående...
Covid-19 brakade loss typ jan-feb 2020, och du har varit medlem här sen 2005.
De stora aktörerna Yotube-Twitter-Facebook m.fl inledde "självsanering" under tidig vår 2021.
Vaccinbolagen började få problem med div medicinska rapporter (VARS) under våren 2021.
För/emot vacciner tog fart här på fb våren 2021.
Jag har kryssat bland alla trådar sen starten 2020 och inte sett ett enda inlägg med typ vansinnigt förslag typ andas in klorin eller käka något livsfarligt preparat.
Däremot har det sen slutet av Maj 2021 börjat poppa upp diverse medicinska rapporter som länkas här fram och tillbaka, och i samband med detta har kända forskare blivit censurerade på nätet eller helt enkelt bortstädade, vilket sen lett till pajkastning i detta forum om experternas bakgrunder etc.
Nu har förutsättningarna bevisligen ändrats, vaccinbolagen tittar nu på än fler "uppdateringar", samtidigt som länder kör olika strategier vilket i princip enbart lett till en jävla röra, och först nu vaknar du alltså upp och kräver åtgärder mot "antivax:arna", vilka till en majoritet alltid bifogar div länkar till olika medicinska tester.
Jag kan bara konstatera att du vill införa en censur, på samma sätt som de stora aktörerna agerat typ Youtube-Twitter-Facebook m.fl. Det här är precis som samma tjafs typ från medeltiden då Kopernikus t.ex påstod att jorden cirklade runt solen-och blev bannlyst av påven, han fick visst upprättelse först på 1900-talet om jag minns rätt.
Då anser du alltså att t.ex de senaste rönen med vaccinerade som visat sig smitta är desinformation.
Det är du som är desinformatören när du vill undanhålla de vetenskapliga testerna, när det går emot de utsagor som gavs av medtech-bolagen under vaccinutvecklingen.
Föreslår att du håller dig till våra stora styrda medier typ Bonnier/Scibsted/SvT/Sr, så slipper du må illa.