2021-07-29, 10:28
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Nu har det väl städats lite väl mycket igen, såg exempelvis att flera nystartade trådar flyttats till Papperskorgen och sedan en tråd om vaccinpassen och EU, EU bestämde om vaccinpass 2018! som flyttats till avdelningen Samhälle Konspirationer och alternativa teorier Alternativa teorier om covid-19.

Hur kan detta vara rimligt då det ju inte är en konspirationsteori? Det är ju offentliga dokument från EC - European Comission.

Tycker att jag sett flera sådana tveksamma beslut om flytt till konspirationsavdelningen. Är det aktivister som ser till att utvecklingen har blivit så här på Flashback eller vad är det frågan om egentligen?

Att tråden om Dr Reiner Fuellmich's class action lawsuit också har hamnat i avdelningen Samhälle Konspirationer och alternativa teorier Alternativa teorier om covid-19 är ytterligare ett exempel på tveksamma beslut:
"Den största Nürnberg genom tiderna är på väg"
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-29 kl. 10:32.
Citera
2021-07-29, 10:29
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin6
Det är högt i tak på Flashback vad gäller åsikter, man får framföra även sådana som kan anses vara korkade, felaktiga eller för den delen direkt farliga för andra. Eller helt enkelt tillhör en minoritet i åsikts-floran. Med det sagt så ligger ribban en aning lägre i de vetenskapliga delforumen vad gäller trams och OT. Det krävs exempelvis i högre utsträckning att påståenden är underbyggda, och moderatorerna arbetar för att i så hög utsträckning som möjligt tillåta så mycket som möjligt samtidigt som det direkt ovetenskapliga eller rena tramset raderas (eller skickas till (FB) Konspirationer och alternativa teorier). Men gränsdragningen är inte alltid glasklar.

Som påpekats här i tråden hjälper RP väldigt mycket i detta arbetet, särskilt om det följs av en motivering.

/admin6

Ja det jobbas hårt, men har också föreslagit att det finns ett klistrat meddelande med tydliggörande att det är corona ur medicinskt och vetenskapligt perspektiv som ska diskuteras. Hoppas också en del som startar uppenbart felplacerade trådar får varningar när de gör detta gång på gång.

Sedan stör jag mig på en del rubriker som inte stämmer med vad som påstås när man kollar angiven källa, har rp:at några som jag anser är grovt felaktiga och rent missledande. Antingen håller inte de med mig eller så har de inte hunnit kolla.

Sedan har vi en svår nöt och det är trådstarter som bygger på en kort beskrivning och sedan ett underlag som är länk till twitter, facebook eller personlig blogg och inte till primärkällan utan passerat viskningleksfiltret. Samtidigt kan man ju inte moderatorerna sitta och kolla sådant. Med som grund i vetenskapligt forumsdel är det tveksamma som underlag för min del.

Samtidigt måste även moderatorerna få njuta av sol och ledighet.
Citera
2021-07-29, 10:33
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Nu har det väl städats lite väl mycket igen, såg exempelvis att flera nystartade trådar flyttats till Papperskorgen och sedan en tråd om vaccinpassen och EU, EU bestämde om vaccinpass 2018! som flyttats till avdelningen Samhälle Konspirationer och alternativa teorier Alternativa teorier om covid-19.

Hur kan detta vara rimligt då det ju inte är en konspirationsteori? Det är ju offentliga dokument från EC - European Comission.

Tycker att jag sett flera sådana tveksamma beslut om flytt till konspirationsavdelningen. Är det aktivister som ser till att utvecklingen har blivit så här på Flashback eller vad är det frågan om egentligen?

Fast tråden du länkar till verkar ju inte flyttad dit TS skriver ju själv om den kanske inte är alternativ.
Nej de som flyttats är inte tveksamma, de är alternativa utan bas av fakta eller stöd i vetenskaplig mening.
Citera
2021-07-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fast tråden du länkar till verkar ju inte flyttad dit TS skriver ju själv om den kanske inte är alternativ.
Nej de som flyttats är inte tveksamma, de är alternativa utan bas av fakta eller stöd i vetenskaplig mening.

Vart är den flyttad då menar du?
Citera
2021-07-29, 10:51
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Vart är den flyttad då menar du?

Den verkar startad och ligger i alternativa teorier om covid 19. Finns inget moderatorsmeddelande om flytt ej heller flyttad markering under Coronaviruset och covid19 delen.

Så jag vet inte vad du bygger på att den flyttats.
Citera
2021-07-29, 11:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Att tråden om Dr Reiner Fuellmich's class action lawsuit också har hamnat i avdelningen Samhälle Konspirationer och alternativa teorier Alternativa teorier om covid-19 är ytterligare ett exempel på tveksamma beslut:
"Den största Nürnberg genom tiderna är på väg"

Det om något är en rättplacerad tråd tycker jag, då ingen egentligen vet vad det är Fyllemich egentligen vill med sin "stämning". Underlaget som presenterats hittills är så spretande att konspirationsforumet är det enda forum utöver papperskorgen där denna tråd verkar kunna vara.
Citera
2021-07-29, 12:28
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hela underforumet kryllar av antivaxxtroll dom sprider sin desinformation. Yttrandefrihet, fine, men finns flera som uppmuntrar till liter som potentiellt är livsfarliga

Känns som att "folkets rättigheter i samhället" och "WakeUpGlobe SE" har konferens i det underforumet.

Få se nu...har du underlag för detta påstående...

Covid-19 brakade loss typ jan-feb 2020, och du har varit medlem här sen 2005.
De stora aktörerna Yotube-Twitter-Facebook m.fl inledde "självsanering" under tidig vår 2021.
Vaccinbolagen började få problem med div medicinska rapporter (VARS) under våren 2021.
För/emot vacciner tog fart här på fb våren 2021.
Jag har kryssat bland alla trådar sen starten 2020 och inte sett ett enda inlägg med typ vansinnigt förslag typ andas in klorin eller käka något livsfarligt preparat.

Däremot har det sen slutet av Maj 2021 börjat poppa upp diverse medicinska rapporter som länkas här fram och tillbaka, och i samband med detta har kända forskare blivit censurerade på nätet eller helt enkelt bortstädade, vilket sen lett till pajkastning i detta forum om experternas bakgrunder etc.

Nu har förutsättningarna bevisligen ändrats, vaccinbolagen tittar nu på än fler "uppdateringar", samtidigt som länder kör olika strategier vilket i princip enbart lett till en jävla röra, och först nu vaknar du alltså upp och kräver åtgärder mot "antivax:arna", vilka till en majoritet alltid bifogar div länkar till olika medicinska tester.

Jag kan bara konstatera att du vill införa en censur, på samma sätt som de stora aktörerna agerat typ Youtube-Twitter-Facebook m.fl. Det här är precis som samma tjafs typ från medeltiden då Kopernikus t.ex påstod att jorden cirklade runt solen-och blev bannlyst av påven, han fick visst upprättelse först på 1900-talet om jag minns rätt.

Då anser du alltså att t.ex de senaste rönen med vaccinerade som visat sig smitta är desinformation.
Det är du som är desinformatören när du vill undanhålla de vetenskapliga testerna, när det går emot de utsagor som gavs av medtech-bolagen under vaccinutvecklingen.

Föreslår att du håller dig till våra stora styrda medier typ Bonnier/Scibsted/SvT/Sr, så slipper du må illa.
Citera
2021-07-29, 13:42
Moderator
Citat:

[...]

Citat:
Den verkar startad och ligger i alternativa teorier om covid 19. Finns inget moderatorsmeddelande om flytt ej heller flyttad markering under Coronaviruset och covid19 delen.

Så jag vet inte vad du bygger på att den flyttats.
Det stämmer att tråden startades i "Konspirationer och alternativa teorier: Alternativa teorier om covid-19".
Den är inte flyttad.
Citera
2021-07-29, 18:55
Medlem
Men oavsett, skulle man inte kunna tänka sig att nu flytta flera utav de trådar som ligger i avdelningen Samhälle Konspirationer och alternativa teorier Alternativa teorier om covid-19 till avdelningar som inte ligger under konspirationsavdelningen då det numera är tveksamt om de faktiskt är just konspirationsteorier, ju mer som framkommer om pandemin ju mer uppenbart har det ju blivit att saker som ansågs vara konspirationsteorier i början av pandemin nu har visat sig inte vara det längre.
Citera
2021-07-29, 20:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Men oavsett, skulle man inte kunna tänka sig att nu flytta flera utav de trådar som ligger i avdelningen Samhälle Konspirationer och alternativa teorier Alternativa teorier om covid-19 till avdelningar som inte ligger under konspirationsavdelningen då det numera är tveksamt om de faktiskt är just konspirationsteorier, ju mer som framkommer om pandemin ju mer uppenbart har det ju blivit att saker som ansågs vara konspirationsteorier i början av pandemin nu har visat sig inte vara det längre.

Nej, trådar massa påståenden utan fakta härlett från obskyra tomtar som påstår massa saker som de läst på reddit hör inte hemma i en forumsdel om vetenskap. Där är det faktabaserat som bör gälla inte alternativ fakta!

Sedan är det primärt TS ansvar att lägga sin tråd i rätt forumsdel, moderatorerna ska inte vara daddor för folk. Är man osäker kan man pm:a moderatorer, har jag testat och man får ett svar innan så att det blir rätt.
Citera
2021-08-01, 22:57
Medlem
Citat:
Nej, trådar massa påståenden utan fakta härlett från obskyra tomtar som påstår massa saker som de läst på reddit hör inte hemma i en forumsdel om vetenskap. Där är det faktabaserat som bör gälla inte alternativ fakta!

Sedan är det primärt TS ansvar att lägga sin tråd i rätt forumsdel, moderatorerna ska inte vara daddor för folk. Är man osäker kan man pm:a moderatorer, har jag testat och man får ett svar innan så att det blir rätt.

Men det är ju inte alternativ fakta?
Citera
2021-08-02, 12:34
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Men det är ju inte alternativ fakta?
Just tråden om vaccinpass 2018 hör nog bättre hemma under Politik. Inte Medicin & Hälsa. Jag kan hålla med om att den inte riktigt passar i KoAT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in